The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Мнения за ХС90 2.5Т и 2.4 D5

#1
Здравейте,
дойде време и аз да се регистрирам в този форум и да си задам първия въпрос.
Последно съм карал Fiat Ulysse 2003г. и за 7 години съм страшно доволен от тази кола, но дойде време да я сменя и отново искам да се кача на нешо по-високо. Спрях се на въпросните джипки.
Първата ми чуденка е бензин или дизел, карам средно около 1500км на месец като от тях около 500км са извън града.
Бюджета ми е до около 16-17000лв.
Харесаха ми следните два екземпляра : <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21499707922204088&slink=4bcglg">http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=4bcglg</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21501762965047844&slink=4bcglg">http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=4bcglg</a><!-- m --> .

Какво Ви е мнението? Някой гледал ли ги е?
Някой кара ли въпросния мотор на газ? Как я понася колата? Разхода предполагам е около 17-20 в града и 11-13 извън града.
Този модел с 5 степенен автомат ли е?

За дизела основните ми претиснения са с дюзите, рециклират ли се? (ако има запознати, приблизителна цена)
Разхода тука предполагам е около 12-13 в града и 9-10 извън.
Скоростната кутия предполагам е 6 степена и е от по-здравите.

Моторите с ремъци ли са ? И каква е цената за обслужване?
Масло и филтри колко излиза като цена?
Каква е цената за смяна на масло на автомат и на колко хиляди километра извършвате смяната?
Ако има колеги от Бургас, може да споменат къде си поддържат Волвата?
Също така ще съм благодарен ако ме насочите към някой сервиз във Варна да ги тестват посочените джипове.

Предварително Ви благодаря!
Поздрави! Smile
Reply

#2
Като човек, който кара ХС90 вече много дълги години (вече 2-ро, първото беше 2006 г., сегашното е 2011 г.) бих препоръчал дизеловото, и то не само защото е R-Design, който си има плюсове (страхотна визия, дизайн и по-спортни седалки с по-добра странична опора) и минуси (вози по-твърдо, особено с тия 19-цолови джанти). Но това не е толкова важно, а друго. Ще изброя защо е по-добре да избереш дизеловото:

1. Въпреки че е малко по-скъпо, си струва повече, защото е след фейслифта и макар че на външен вид си приличат много, подобренията под ламарините са много сериозни.

2. Скоростната кутия е 6-степенния Айсин, който е многократно по-надежден от 5-степенния на бензиновото. А при правилна поддръжка (смяна на маслото на 60 -80 000 км) може да изкара и над 500 000 км (по данни от немските форуми).

3. Върви почти колкото бензиновото (ако е на бензин, иначе по-добре), а с един чип направо го къса (лично мои наблюдения и сравнения), старото ми ХС90 беше 185 к.с. серийно и вървеше точно колкото Т5 на мой приятел на газ. На бензин Т5 леееекинко ме изпреварваше. След като го чипосах до ~230 к.с., късаше Т5 както го подхване. И вървеше абсолютно наравно с ХС90 3,2 (238 к.с.). Тествал съм го многократно с един приятел грък, там дизелите са рядкост. На атмосферния шестак му липсва тяга, няма въртящ момент, иначе се развърта много приятно. Сега отново мерих сили с актуалното си ХС90 D5 (200 к.с., все още не е чипосано, толкова хубаво върви, че май няма нужда от повече) със същото Т5 - изпреварвам го и на газ, и на бензин, както си поискам. Става дума за ускорения до 100, до 160 и т.н. А ако го чипосам, ще върви много по-добре от 3,2.

4. Наистина, на газ вероятно ще ти е малко по-евтино, но според мен разликата ще е пренебрежимо малка. Т5 според моя приятел си ходи поне 18-22 л газ градско и около 13-16 л извънградско Плюс малко бензин естествено. Моите D5 горят около 10-11 градско (ама аз живея извън града, на 18 километра от центъра) и около 7,5-8,5 спокойно извънградско, а при 150 км/ч по магистрала 9,5-10. Така че разликите в лева/100 км са смешни. Особено при вас по морето, дето нафтата ви е евтина. И ще си ползваш целия багажник. В подписа ми има линк към spritmonitor, можеш да се ориентираш за разхода на старото, поне докато водех статистика.

5. И още нещо - ако не е от Италия, дизеловото има печка, което си е страхотно преимущество за зимата.

6. Дизеловото има навигация, която работи перфектно в България, а последния ъпдейт на картите за Европа е от юни 2016 г. - съвсем актуални са.

7. Дизеловото има Bluetooth - уникално удобство, можеш да си управляваш телефона в джоба от бутоните на волана.
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply

#3
Carburettor, благодаря много за изчерпателния отговор!
До колко хил. км си карал старото волво, някакви проблеми с дюзи, от повдигачи гледам се оплаква един съфорумец.
Също така ме интересува ако може някакви примерни цени за обслужване и в София във Мото Фоя ли обслужвате?
Предполагам е със филтър за твърди частици, проблем имали ли сте? Има ли проблем ако се наложи да се маха софтуерно и да не създава проблеми?
Харесах и този екземпляр: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21476260734450095">http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... 0734450095</a><!-- m -->
Поздрави! Smile
Reply

#4
А аз мисля че дизеловото е италянка.
ex XC90
Reply

#5
zorba Wrote:А аз мисля че дизеловото е италянка.

Утре ще ги прослушам по телефона, но много напудрени снимки ми изглеждат! Гледам над ауспуха е почерняла бронята Big Grin Big Grin
Бензиновото обслужено в топ състояние, а сега е регистрирано и се продава хм...
Reply

#6
Колега, въпреки че съм фен на 2,5 Т5 бензиновия мотор не бих ти препоръчал тази кола от 2005 година. Ако автоматика не е обслужван или ремонтиран може да ти създаде проблеми. Аз лично не бих си взел Т5 от 2004-2005 година.
За дизелите нищо не мога да кажа. Колегата горе беше достатъчно изчерпателен. Никога не съм карал такъв.

T5 двигателите могат да се тунинговат до 400 коня без особени промени по хардуера, като изключим смяна на дюзи, чип и турбо.
Обаче дизеловите двигатели се карат повече и съответно хората са по-запознати с тях.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#7
Carburettor Wrote:Като човек, който кара ХС90 вече много дълги години (вече 2-ро, първото беше 2006 г., сегашното е 2011 г.) бих препоръчал дизеловото, и то не само защото е R-Design, който си има плюсове (страхотна визия, дизайн и по-спортни седалки с по-добра странична опора) и минуси (вози по-твърдо, особено с тия 19-цолови джанти). Но това не е толкова важно, а друго. Ще изброя защо е по-добре да избереш дизеловото:

1. Въпреки че е малко по-скъпо, си струва повече, защото е след фейслифта и макар че на външен вид си приличат много, подобренията под ламарините са много сериозни.

2. Скоростната кутия е 6-степенния Айсин, който е многократно по-надежден от 5-степенния на бензиновото. А при правилна поддръжка (смяна на маслото на 60 -80 000 км) може да изкара и над 500 000 км (по данни от немските форуми).

3. Върви почти колкото бензиновото (ако е на бензин, иначе по-добре), а с един чип направо го къса (лично мои наблюдения и сравнения), старото ми ХС90 беше 185 к.с. серийно и вървеше точно колкото Т5 на мой приятел на газ. На бензин Т5 леееекинко ме изпреварваше. След като го чипосах до ~230 к.с., късаше Т5 както го подхване. И вървеше абсолютно наравно с ХС90 3,2 (238 к.с.). Тествал съм го многократно с един приятел грък, там дизелите са рядкост. На атмосферния шестак му липсва тяга, няма въртящ момент, иначе се развърта много приятно. Сега отново мерих сили с актуалното си ХС90 D5 (200 к.с., все още не е чипосано, толкова хубаво върви, че май няма нужда от повече) със същото Т5 - изпреварвам го и на газ, и на бензин, както си поискам. Става дума за ускорения до 100, до 160 и т.н. А ако го чипосам, ще върви много по-добре от 3,2.

4. Наистина, на газ вероятно ще ти е малко по-евтино, но според мен разликата ще е пренебрежимо малка. Т5 според моя приятел си ходи поне 18-22 л газ градско и около 13-16 л извънградско Плюс малко бензин естествено. Моите D5 горят около 10-11 градско (ама аз живея извън града, на 18 километра от центъра) и около 7,5-8,5 спокойно извънградско, а при 150 км/ч по магистрала 9,5-10. Така че разликите в лева/100 км са смешни. Особено при вас по морето, дето нафтата ви е евтина. И ще си ползваш целия багажник. В подписа ми има линк към spritmonitor, можеш да се ориентираш за разхода на старото, поне докато водех статистика.

5. И още нещо - ако не е от Италия, дизеловото има печка, което си е страхотно преимущество за зимата.

6. Дизеловото има навигация, която работи перфектно в България, а последния ъпдейт на картите за Европа е от юни 2016 г. - съвсем актуални са.

7. Дизеловото има Bluetooth - уникално удобство, можеш да си управляваш телефона в джоба от бутоните на волана.

3. При чипосване на 185 коньовата D-5-ца, нещата отиват на ремонт на кутия... TF80SC държи максимум до 450 нютон/метра въртящ момент... След чип-тунинг мотора отива на 470-500nm...

5. Ако всичко му е наред на мотора(вихрови клапи, ЕГР и т.н.) си загрява почти като бензинова.

6. Дай линк, че на моето са от 2015-та. Smile

7. С телефон е не с блутут. 2007-ма нямат блутут модула, който го има в по-новите. А телефона си иска карта, абонамент към кожодерите и т.н....
Reply

#8
Loris Wrote:Здравейте,
дойде време и аз да се регистрирам в този форум и да си задам първия въпрос.
Последно съм карал Fiat Ulysse 2003г. и за 7 години съм страшно доволен от тази кола, но дойде време да я сменя и отново искам да се кача на нешо по-високо. Спрях се на въпросните джипки.
Първата ми чуденка е бензин или дизел, карам средно около 1500км на месец като от тях около 500км са извън града.
Бюджета ми е до около 16-17000лв.
Харесаха ми следните два екземпляра : <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21499707922204088&slink=4bcglg">http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=4bcglg</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21501762965047844&slink=4bcglg">http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=4bcglg</a><!-- m --> .

Какво Ви е мнението? Някой гледал ли ги е?
Някой кара ли въпросния мотор на газ? Как я понася колата? Разхода предполагам е около 17-20 в града и 11-13 извън града.
Този модел с 5 степенен автомат ли е?

За дизела основните ми претиснения са с дюзите, рециклират ли се? (ако има запознати, приблизителна цена)
Разхода тука предполагам е около 12-13 в града и 9-10 извън.
Скоростната кутия предполагам е 6 степена и е от по-здравите.

Моторите с ремъци ли са ? И каква е цената за обслужване?
Масло и филтри колко излиза като цена?
Каква е цената за смяна на масло на автомат и на колко хиляди километра извършвате смяната?
Ако има колеги от Бургас, може да споменат къде си поддържат Волвата?
Също така ще съм благодарен ако ме насочите към някой сервиз във Варна да ги тестват посочените джипове.

Предварително Ви благодаря!
Поздрави! Smile

За бензиновото са ти написали - търси след 2007-ма.
Конкретната печка, от обявата...
1. R-ка е. Вози като каруца...
2. Много сериозно ме съмняват километрите... 300к е реалното според мен. Предвид нескопосано обработване на снимките...
3. Тази кола е Евро4, тоест при нормална работа НЕ трябва да има следи от каквито и да било сажди и пушеци от аспуха... Опушената сива пласмаса над аспуха се вижда добре на снимките...
4. Ако е на и над 300к, карана в Италия -> задължително е за смяна на повдигачи, кобилици и т.н. Възможно е и за по сложен ремонт на прехваления дизел... Едно 3000лв като за начало.
5. Пушеците от аспуха, говорят за липса на DPF, и вероятно запушена геометрия на турбината от сажди... И там едни пари...

Дизел... Една идея по-малко гори, но проблемите които създава този капризен мотор и обслужването му, така хубаво изяждат "икономията", че всъшност като си направиш сметка на разходите... Като сложим към това и чуствително по тихия и безпроблемен бензинов мотор, сещай се сам... На всичкото отгоре, като тръгнеш на дълго пътуване и колата се сети да рециклира DPF-а, разхода ти отива поне на 10л/100км.
Reply

#9
<!-- m --><a class="postlink" href="http://m.mobile.bg/details/21476260734450095">http://m.mobile.bg/details/21476260734450095</a><!-- m --> някакви мнения за тази обява.
Някой от вас имал ли е проблем с филтъра за твърди частици. В маднес пловдив за около 500-700лв ги премахват софтуерно и хардуерно и казват, че нямало драми след това.
Вихровите клапи създават ли проблеми?
Reply

#10
Quote:3. При чипосване на 185 коньовата D-5-ца, нещата отиват на ремонт на кутия... TF80SC държи максимум до 450 нютон/метра въртящ момент... След чип-тунинг мотора отива на 470-500nm...


При калпаво чипосване може би, но ако картите са написани добре и има лимитери на отделните предавки (при мен лимитерите бяха на 440-450 Нм), кутията си го понася напълно безроблемно. Има си достатъчно резерви явно, на сегашното ми ХС90 двигателя е 200 к.с. и 420 Нм, а трансмисията е същата. XC60 на майка ми е 215 к.с./440 Нм серийно със същата кутия. А и съм си кореспондирал с RICA за техния RICA Stage 2 - дават гаранция, че кутията изобщо няма да пострада, точно заради лимитерите, които са на 440 при превключване, иначе при затворен съединител на хидротрансформатора си вдига 480-500 Нм. Същата информация получих и от Polestar и от HEICO.

<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.rica.nl/chiptuning.php?v=37-6-2032&tabblad=1">https://www.rica.nl/chiptuning.php?v=37 ... &tabblad=1</a><!-- m -->

Иначе има и доста по-брутални чипове, пак с гаранция, но за тях нямам достатъчно отзиви: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.racechip.com/shop/volvo/xc90-c-2002-to-2014/d5-2400ccm-200hp-147kw-420nm.html">https://www.racechip.com/shop/volvo/xc9 ... 420nm.html</a><!-- m -->

Така че по-правилно е да се каже: TF80SC държи максимум до 440-450 Нм при превключване, иначе с грамотно написани лимитери може и много повече. Старото ми ХС90 вече се движи над 70 000 км с подобен чип (в момента е на над 200 000 км), кутията превключва по-мазно от нова, абсолютно никакви драми с ДПФ-а, дори не знам къде е лампичката му.

А за другите неща по двете камиончета - трудно е да се каже по картинка, само си масажираме клавиатурите, трябва да се види на място.
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)