10-23-2017, 08:54 PM
От както купих XC90-то обмислям как точно и какво да монтирам за дневни светлини.
Оригинални - най ниската цена която намерих е около 200евро за бройка. На всичкото отгоре, след монтиране колата остава без фарове за мъгла(не че ги ползвам за нещо).
И като сложиш програмирането в МП за да тръгнат като DRL...
Цената става безмисленна.
След кратко ровене се оказва, че бай китаец е измислил решение, че и го продава даже.
Има вариант със бяло и жълтичко(да си свържеш мигача), но по доста причини предпочетох да поръчам варианта само с бяла светлина. Колата си има добри мигачи.
Поръчах, китаеца прати. Пристигна и...
Това никелираното... Хич не е за тази тъмна кола. И хванах шкурката.
Учудващо, разглеждайки детайла не ми се вярваше да е направено така, но факт - първо помеднена после никелирана пластмаса. Добра изработка.
Голямо стъргане с шкурката... Ако някой ми беше казал, че ще е толкова работа - нямаше изобщо да се захващам.
Както и да е.
Надълбоко в боята:
Почистено, обезмаслено и подготвено с грунд за пластмаса, го потопих надълбоко в боята. Песента си я бива нали?
До тук добре, но нека обърнем внимание на електрическата част на нещата.
Букса нямаща никаква защита от влага. За подготовката на кабела да не говорим... Нищо общо с автомобилните стандарти. Е букси има ще се сложат каквито трябва.
Нека разгледаме управлението на светодиодите. Отваряме кутията и...
Откриваме поредната проява на китайска конструкторска немощ. Влаго защита - никаква. Платка и кабели закрепени с някакъв силикон. И като за капак на всичко - безоловно запояване.
EMI/EMC филтър. Китайците са над тези неща. Излишен разход на дросели и кондензатори. Но поне ESD защита по захранване, супресор при това с параметри съобразени със стандартите. Защита от обръщане на поляритета също има.
По голяма кутия поръчана, дросели също.
Макар, че учудващо не връща много шум в захранването.
Е все пак ще монтирам филтър.
10.492W консумация и на двете DRL лампи. Не се влияе от промяна на входното напрежение в границите в които се променя в автомобил.
До тук добре - явно има потенциал да стане нещо от това чудо.
Боята изсъхна, нанесен беше и слой лак. Все пак това ще се среща с какви ли не неща, при това челно.
Така е значително по добре. С телефон толкова. Има си отблясъци.
Остана сглобяване и доработване на електрониката(смятам да го реализирам така, че при включване на фаровете DRL да гасне), смяна на куплонзите с подходящи и монтаж.
Изводи - Китаеца твърди, че това чудо има CE сертификация даже и сертификат прати. Има потенциал в този продукт, но има и какво още да се желае. Аз не бих го монтирал в оригиналния му вид! Задължително при монтаж трябва да се предвиди предпазител 5A, че ако излезне пушека на някой чип да не се налага викането на пожарникари.
Оригинални - най ниската цена която намерих е около 200евро за бройка. На всичкото отгоре, след монтиране колата остава без фарове за мъгла(не че ги ползвам за нещо).
И като сложиш програмирането в МП за да тръгнат като DRL...
Цената става безмисленна.
След кратко ровене се оказва, че бай китаец е измислил решение, че и го продава даже.
Има вариант със бяло и жълтичко(да си свържеш мигача), но по доста причини предпочетох да поръчам варианта само с бяла светлина. Колата си има добри мигачи.
Поръчах, китаеца прати. Пристигна и...
Това никелираното... Хич не е за тази тъмна кола. И хванах шкурката.
Учудващо, разглеждайки детайла не ми се вярваше да е направено така, но факт - първо помеднена после никелирана пластмаса. Добра изработка.
Голямо стъргане с шкурката... Ако някой ми беше казал, че ще е толкова работа - нямаше изобщо да се захващам.
Както и да е.
Надълбоко в боята:
Почистено, обезмаслено и подготвено с грунд за пластмаса, го потопих надълбоко в боята. Песента си я бива нали?
До тук добре, но нека обърнем внимание на електрическата част на нещата.
Букса нямаща никаква защита от влага. За подготовката на кабела да не говорим... Нищо общо с автомобилните стандарти. Е букси има ще се сложат каквито трябва.
Нека разгледаме управлението на светодиодите. Отваряме кутията и...
Откриваме поредната проява на китайска конструкторска немощ. Влаго защита - никаква. Платка и кабели закрепени с някакъв силикон. И като за капак на всичко - безоловно запояване.
EMI/EMC филтър. Китайците са над тези неща. Излишен разход на дросели и кондензатори. Но поне ESD защита по захранване, супресор при това с параметри съобразени със стандартите. Защита от обръщане на поляритета също има.
По голяма кутия поръчана, дросели също.
Макар, че учудващо не връща много шум в захранването.
Е все пак ще монтирам филтър.
10.492W консумация и на двете DRL лампи. Не се влияе от промяна на входното напрежение в границите в които се променя в автомобил.
До тук добре - явно има потенциал да стане нещо от това чудо.
Боята изсъхна, нанесен беше и слой лак. Все пак това ще се среща с какви ли не неща, при това челно.
Така е значително по добре. С телефон толкова. Има си отблясъци.
Остана сглобяване и доработване на електрониката(смятам да го реализирам така, че при включване на фаровете DRL да гасне), смяна на куплонзите с подходящи и монтаж.
Изводи - Китаеца твърди, че това чудо има CE сертификация даже и сертификат прати. Има потенциал в този продукт, но има и какво още да се желае. Аз не бих го монтирал в оригиналния му вид! Задължително при монтаж трябва да се предвиди предпазител 5A, че ако излезне пушека на някой чип да не се налага викането на пожарникари.