The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Съвет ръчни или автомат

#1
Здр карам v70 d5 ръчни доволен съм много само където е много ниско насочил съм се към xc70 или xc90 може ли съвет ръчни или автомат благодаря предварително.
Reply

#2
volvo_sps Wrote:Здр карам v70 d5 ръчни доволен съм много само където е много ниско насочил съм се към xc70 или xc90 може ли съвет ръчни или автомат благодаря предварително.
Здравей!Зависи от предпочитанията ти.Аз не бях привърженик на автоматика,но впоследствие все повече взе да ми харесва :lol: Въпреки писанията тук,твърдя,че шестстепенния автоматик е много корав - първата година въобще не знаех как трябва да го щадя и доста съм го тормозил - на два пъти през зимата ми замирисваше на изгоряло масло вследствие на идиотско влизане и излизане в преспи(сменявано е веднага след това!)!Тая година почти цяло лято карах с прегрято масло вследствие на запушена пита на климатичния радиатор и на няколко пъти скоростите блокираха на произволна предавка( не знам защо не излизаше никаква грешка на дисплея!).И въпреки това кутията продължава да работи перфектно- 210 000км .Важно е маслото да се сменява навреме!Иначе(особено при градско шофиране) автоматика си е глезотийка Wink
Reply

#3
Автомат, особено на ферибот като ХС90! Wink
Иначе си като Икарус.
На голяма и тежка кола - автомат.
Играх го този филм с ръчка на Х5-ца и повече никога не бих повторил!
В града, и не само, си е комфорт, без алтернатива.
Поздрави!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#4
ХС90 особено след 2007-ма трудно се намира ръчка (бензиново въобще не съм виждал).
Но ако ще е преди фейслифта си търси ръчка.
ex XC90
Reply

#5
Автоматик задължително! Аз карам автоматици от 30 години насам и не мога да си представя голям автомобил с ръчни скорости. За всяка кутия с такива скорости е важно да се сменя маслото навреме, а не да се сменява :roll:
Reply

#6
volvo_sps Wrote:Здр карам v70 d5 ръчни доволен съм много само където е много ниско насочил съм се към xc70 или xc90 може ли съвет ръчни или автомат благодаря предварително.

Колега,
1. Въпрос на вкус,
2. зависи от автомобила и
3. дали караш повече градско или извънградско.
Голям/тежък и бавен (който няма "ряз") автомобил се кара по-приятно на автоматик, малка/маломощна и спортна/бърза кола на ръчка.
Аз за пръв път се качих на автоматик в Щатите. Толкова ми хареса, че като се прибрах купих един дизелов "кораб" на Мерцедес. Можеше да върви, ама автоматика и големината на колата ме предразполагаше да го карам плавно и бавно, без "резки" изпълнения.
Исках и Волво-то да е дизел-автоматик, но така се случи, че купих бензин-ръчка.
В крайна сметка, мисля, че за конкретния двигател и за моите потребности ръчката е по-добрия избор, защото
1. Кончета са доста и колата предразполага да се "поизпъне" понякога и тогава ръчката си е ръчка.
2. Карам я предимно извънградско и тогава удобството на автоматика на практика се анулира, защото като караш на автопилот дали си с ръчка или с автоматик ... все тая. Единствено разхода на гориво при автоматика е по-голям.
3. Аз ползвам много моторна спирачка, а при атоматика, това е невъзможно или по точно възможно е, но не можеш да контролираш активно процеса, постоянно и се губи смисъла.
Ако вземеш кола с по-малка мощност и я караш предимно градско, тогава автоматика ще е по-добрия избор.
---
Предварително правя уговорката, че не съм специалист, но според това което чета по форума, автоматика е по-проблемен от ръчката.
----
Има и още нещо, все пак купуваш кола на старо, а не от автосалона. Скоростната кутия е само един от факторите при избора.
Предполагам, че няма да купиш кола за моргата, защото е с ръчка, пък ще отсвириш перфектна кола защото е автоматик (или обратното).
Обмисли си нещата според конкретния случай и твоите нужди.
Reply

#7
Няма да споря, че автоматикът е удобство.
В нашия град познавам лично трима, които могат да разтурят и ремонтират ръчна скоростна кутия. Нито един сервиз в града не поправя автоматици. Колкото и да го четкаш, автоматикът е по-вероятно да те изпържи.
Ти си решаваш.
Reply

#8
XC90 след 2007-ма.
Скоростната кутия е TF80SC, 6 степенен автоматик, като е много по здрава от монтираните в XC90 - до около средата на 2006-та. Е, ако уцелиш непотдържан екземпляр над 500 000км... И дядо господ не може да те опази от ремонтите които предстоят. Smile
За дизел - задължително автоматик - защото с ръчни скорости при тези работни обороти на мотора(реално има мощност от 1800об/м до 4500об/м) си е жива мъка карането му. Сменяш предавки до посиняване...




Ignat40 Wrote:3. Аз ползвам много моторна спирачка, а при атоматика, това е невъзможно или по точно възможно е, но не можеш да контролираш активно процеса, постоянно и се губи смисъла.
Ако вземеш кола с по-малка мощност и я караш предимно градско, тогава автоматика ще е по-добрия избор.
---
Предварително правя уговорката, че не съм специалист, но според това което чета по форума, автоматика е по-проблемен от ръчката.
----
Има и още нещо, все пак купуваш кола на старо, а не от автосалона. Скоростната кутия е само един от факторите при избора.
Предполагам, че няма да купиш кола за моргата, защото е с ръчка, пък ще отсвириш перфектна кола защото е автоматик (или обратното).
Обмисли си нещата според конкретния случай и твоите нужди.

Това с моторната спирачка не е много така. TF80SC позволява в ръчен режим да включваш от 1 до 6-та.
Reply

#9
Tisho Wrote:XC90 след 2007-ма.
Скоростната кутия е TF80SC, 6 степенен автоматик, като е много по здрава от монтираните в XC90 - до около средата на 2006-та. Е, ако уцелиш непотдържан екземпляр над 500 000км... И дядо господ не може да те опази от ремонтите които предстоят. Smile
За дизел - задължително автоматик - защото с ръчни скорости при тези работни обороти на мотора(реално има мощност от 1800об/м до 4500об/м) си е жива мъка карането му. Сменяш предавки до посиняване...




Ignat40 Wrote:3. Аз ползвам много моторна спирачка, а при атоматика, това е невъзможно или по точно възможно е, но не можеш да контролираш активно процеса, постоянно и се губи смисъла.
Ако вземеш кола с по-малка мощност и я караш предимно градско, тогава автоматика ще е по-добрия избор.
---
Предварително правя уговорката, че не съм специалист, но според това което чета по форума, автоматика е по-проблемен от ръчката.
----
Има и още нещо, все пак купуваш кола на старо, а не от автосалона. Скоростната кутия е само един от факторите при избора.
Предполагам, че няма да купиш кола за моргата, защото е с ръчка, пък ще отсвириш перфектна кола защото е автоматик (или обратното).
Обмисли си нещата според конкретния случай и твоите нужди.

Това с моторната спирачка не е много така. TF80SC позволява в ръчен режим да включваш от 1 до 6-та.

Да така е, аз затова съм направил уговорката, че е възможно, но си губи смисъла да си купуваш автоматик, ако постоянно ще го ръчкаш Wink

За мен кефа на автоматика е, че може докато си караш, да се размажеш в седалката, да сложиш ръка на бедрото на гаджето (да не ме чува жената) и да разпускаш активно Wink
Reply

#10
Ignat40 Wrote:Да така е, аз затова съм направил уговорката, че е възможно, но си губи смисъла да си купуваш автоматик, ако постоянно ще го ръчкаш Wink

За мен кефа на автоматика е, че може докато си караш, да се размажеш в седалката, да сложиш ръка на бедрото на гаджето (да не ме чува жената) и да разпускаш активно Wink

Нямам предвид това.
При нормално шофиране кутията запомня стила на каране и след това сама си взема решение кога да държи в режим моторна спирачка и кога не. В такъв случай съвсем леко подаване на газ сменя предавката или изключва lock-up-а. Например при шофиране по съвсем лек наклон или равно като пусна педала за газ-та не ми влиза в режим моторна спирачка а само изключва lock-up-а(оборотите на мотора падат в режим празен ход), при подаване на газ отново зацепва.
Прави ми впечатление, че ако от бавна скорост рязко скоча на педала за газ до долу, ускорява по бавно от колкото ако го направя това плавно.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)