Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Срещу Мръсния Въздух или Какво става с моето Volvo 960?
#1
Колеги, вероятно сте чули или гледали в новините, че се предвижда да се поставят 3 вида стикери, в зависимост от Евро-категоризацията на автомобилите и изгорелите газове...

<!-- m --><a class="postlink" href="https://nova.bg/news/view/2018/04/09/212332/%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-%D0%BC%D1%80%D1%8A%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%85-%D0%B2%D1%8A%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D1%82-%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5/">https://nova.bg/news/view/2018/04/09/21 ... %82%D0%B5/</a><!-- m -->

Цитат:Съвсем скоро при преглед автомобилите ни ще получават категория – подобно на звездите в хотелите. Но според изгорелите газове. Така наречените „ековинетки”, които ще лепим на стъклата на колите си. Как местните власти ще се справят с изгорелите газове от старите коли?
И възможно ли е автомобилите с ниска екооценка да бъдат спирани в големите градове или в центъра?

Та, въпроса ми е, специално за 960-ката - При положение, че автомобила е 92-ра година, Евро 1, и получи червен стикер, мога ли да поставя допълнителен катализатор и да мина на технически контрол за получаване на по-висок Евро стандарт?!
Уточнявам, че при наскоро проведения ГТП (аз винаги минавам в пункт на СБА, без компромиси в оценката на автомобилите, прегледите са истински!), всичко беше в отлично състояние, 960-ката показа абсолютно в норма показатели за изгорели газове. Катализатора и е сменян 2014-та година с чисто нов...
Нещо не ми се връзва идеята да я "паркирам" пред блока, или в пункт за скрап, предвид че си е в отлично състояние и със сигурност отделя много по-малко вредни газове, отколкото автомобили с по-висок Евростандарт, но с премахнати катализатори и DPF-и, често срещано явление у нас...
Със сигурност има и други колеги, които ще бъдат засегнати ако такава наредба се приеме...
Идеи...?! :roll:
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 185 hp, Executive, AT, 11.2007
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Цитирай
Thanks given by:
#2
Spurs написа:Със сигурност има и други колеги, които ще бъдат засегнати ако такава наредба се приеме...
Със сигурност - примерно каращите на газ ...

Четох коментари и в други източници и общото е, че никъде не видях, кой го предлага, а и на всякъде беше по-скоро във въпросителна форма ... предполагам е поредната лобистска или журналистическа тема, подобна на "задължителните" зимни гуми всяка есен.

Но ако решат да вкарват някакво подобно предложение, не бих се учудил да е края на правителството.
Цитирай
Thanks given by:
#3
Cavalera написа:
Spurs написа:Със сигурност има и други колеги, които ще бъдат засегнати ако такава наредба се приеме...
Със сигурност - примерно каращите на газ ...

Четох коментари и в други източници и общото е, че никъде не видях, кой го предлага, а и на всякъде беше по-скоро във въпросителна форма ... предполагам е поредната лобистска или журналистическа тема, подобна на "задължителните" зимни гуми всяка есен.

Но ако решат да вкарват някакво подобно предложение, не бих се учудил да е края на правителството.

Като ви е изправна колата и всичко и е наред не виждам от какво се притеснявате.

Все пак това което бълват чипосаните бегачки с премахнати катализатори и дпф-и вреди на всички ни...

Коментарите са ясни, то на нашенеца с чипосаните бегачки всичко му пречи - е как да е по различно нали първата му работа като купи колата е да изтърбуши катализатора, че да изкара някой лев от него... Абе андрешковщина... Обичат си помиината яма, ако се опиташ да ги изкараш оттам и изкъпеш се надават викове като от ада, че искаш да му вземеш всичко...

Това нещо трябва да се случи! И ще е само и единствено от полза за всички!
Цитирай
Thanks given by:
#4
Spurs написа:Колеги, вероятно сте чули или гледали в новините, че се предвижда да се поставят 3 вида стикери, в зависимост от Евро-категоризацията на автомобилите и изгорелите газове...

<!-- m --><a class="postlink" href="https://nova.bg/news/view/2018/04/09/212332/%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-%D0%BC%D1%80%D1%8A%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%85-%D0%B2%D1%8A%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D1%82-%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5/">https://nova.bg/news/view/2018/04/09/21 ... %82%D0%B5/</a><!-- m -->

Цитат:Съвсем скоро при преглед автомобилите ни ще получават категория – подобно на звездите в хотелите. Но според изгорелите газове. Така наречените „ековинетки”, които ще лепим на стъклата на колите си. Как местните власти ще се справят с изгорелите газове от старите коли?
И възможно ли е автомобилите с ниска екооценка да бъдат спирани в големите градове или в центъра?

Та, въпроса ми е, специално за 960-ката - При положение, че автомобила е 92-ра година, Евро 1, и получи червен стикер, мога ли да поставя допълнителен катализатор и да мина на технически контрол за получаване на по-висок Евро стандарт?!
Уточнявам, че при наскоро проведения ГТП (аз винаги минавам в пункт на СБА, без компромиси в оценката на автомобилите, прегледите са истински!), всичко беше в отлично състояние, 960-ката показа абсолютно в норма показатели за изгорели газове. Катализатора и е сменян 2014-та година с чисто нов...
Нещо не ми се връзва идеята да я "паркирам" пред блока, или в пункт за скрап, предвид че си е в отлично състояние и със сигурност отделя много по-малко вредни газове, отколкото автомобили с по-висок Евростандарт, но с премахнати катализатори и DPF-и, често срещано явление у нас...
Със сигурност има и други колеги, които ще бъдат засегнати ако такава наредба се приеме...
Идеи...?! :roll:

Едва ли ще е толкова трагично. Според мен ще се сложат стикерите и при проблеми с чистотата на въздуха просто ще се казва стикери този и този нямат работа в градовете за определен переод от време.
Цитирай
Thanks given by:
#5
Tisho написа:Като ви е изправна колата и всичко и е наред не виждам от какво се притеснявате.

Все пак това което бълват чипосаните бегачки с премахнати катализатори и дпф-и вреди на всички ни...

Коментарите са ясни, то на нашенеца с чипосаните бегачки всичко му пречи - е как да е по различно нали първата му работа като купи колата е да изтърбуши катализатора, че да изкара някой лев от него... Абе андрешковщина... Обичат си помиината яма, ако се опиташ да ги изкараш оттам и изкъпеш се надават викове като от ада, че искаш да му вземеш всичко...

Това нещо трябва да се случи! И ще е само и единствено от полза за всички!

Точно от това се притеснявам ... ще кажат коли с евро 1-2 са много замърсяващи, щото видиш ли били на над 20 години а тея с евро 6 били супер, ама в действителност някой супер-хипер-ултра чипосан двугодишен дизел, замърсява много повече от моята 22 годишна колица на газ, ама аз ще плащам поредния данък скрит под понятието "еко-такса", щото в тая държава всичко така се случва: като не могат да се справят с нередовните - клатят редовните ... всичко е лобизъм и замазване на очите на електората, а действителна работа(полза) - никаква.
Цитирай
Thanks given by:
#6
Cavalera написа:Точно от това се притеснявам ... ще кажат коли с евро 1-2 са много замърсяващи, щото видиш ли били на над 20 години а тея с евро 6 били супер, ама в действителност някой супер-хипер-ултра чипосан двугодишен дизел, замърсява много повече от моята 22 годишна колица на газ, ама аз ще плащам поредния данък скрит под понятието "еко-такса", щото в тая държава всичко така се случва: като не могат да се справят с нередовните - клатят редовните ... всичко е лобизъм и замазване на очите на електората, а действителна работа(полза) - никаква.

Точно в десетката!!!
Това имах предвид и аз... Но, законодателя хич не го интересува, че Фау Ве-то с манипулиран дизелов двигател е много по-голям замърсител, отколкото бензиновото ми 960 (пък било то и 3 литрово), ама нали е Евро 5 и 6, значи позволено е ... Тъпа работа!
Да не говорим пък за масата коли с липсващи катализатори и DPF-и...
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 185 hp, Executive, AT, 11.2007
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Цитирай
Thanks given by:
#7
Всяка година внимателно си гледам изгорелите газове на 24 годишния турбодизел по време на ГТП.
Четири измервания с над 2500 оборота , за да се направи средна стойност !
Димност референтна стойност - 3.00
Отчетена средна стойност - 0.15....
Може би покривам стойности не за Евро 1 , а за доста повече.....

Ако се взимат под внимание реалните стойности на изгорелите газове при ГТП - тогава съм съгласен !
Ако се снимат под внимание съответните Евро- стандарти ще бъде пълен цинизъм...
Volvo 940 Estate 1994 D24TIC 122hp
Volvo V 70 2000 D5252T 140hp
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)