This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Срещу Мръсния Въздух или Какво става с моето Volvo 960?
#1
Колеги, вероятно сте чули или гледали в новините, че се предвижда да се поставят 3 вида стикери, в зависимост от Евро-категоризацията на автомобилите и изгорелите газове...

<!-- m --><a class="postlink" href="https://nova.bg/news/view/2018/04/09/212332/%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-%D0%BC%D1%80%D1%8A%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%85-%D0%B2%D1%8A%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D1%82-%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5/">https://nova.bg/news/view/2018/04/09/21 ... %82%D0%B5/</a><!-- m -->

Цитат:Съвсем скоро при преглед автомобилите ни ще получават категория – подобно на звездите в хотелите. Но според изгорелите газове. Така наречените „ековинетки”, които ще лепим на стъклата на колите си. Как местните власти ще се справят с изгорелите газове от старите коли?
И възможно ли е автомобилите с ниска екооценка да бъдат спирани в големите градове или в центъра?

Та, въпроса ми е, специално за 960-ката - При положение, че автомобила е 92-ра година, Евро 1, и получи червен стикер, мога ли да поставя допълнителен катализатор и да мина на технически контрол за получаване на по-висок Евро стандарт?!
Уточнявам, че при наскоро проведения ГТП (аз винаги минавам в пункт на СБА, без компромиси в оценката на автомобилите, прегледите са истински!), всичко беше в отлично състояние, 960-ката показа абсолютно в норма показатели за изгорели газове. Катализатора и е сменян 2014-та година с чисто нов...
Нещо не ми се връзва идеята да я "паркирам" пред блока, или в пункт за скрап, предвид че си е в отлично състояние и със сигурност отделя много по-малко вредни газове, отколкото автомобили с по-висок Евростандарт, но с премахнати катализатори и DPF-и, често срещано явление у нас...
Със сигурност има и други колеги, които ще бъдат засегнати ако такава наредба се приеме...
Идеи...?! :roll:
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Цитирай
Thanks given by:
#2
Spurs написа:Със сигурност има и други колеги, които ще бъдат засегнати ако такава наредба се приеме...
Със сигурност - примерно каращите на газ ...

Четох коментари и в други източници и общото е, че никъде не видях, кой го предлага, а и на всякъде беше по-скоро във въпросителна форма ... предполагам е поредната лобистска или журналистическа тема, подобна на "задължителните" зимни гуми всяка есен.

Но ако решат да вкарват някакво подобно предложение, не бих се учудил да е края на правителството.
Цитирай
Thanks given by:
#3
Cavalera написа:
Spurs написа:Със сигурност има и други колеги, които ще бъдат засегнати ако такава наредба се приеме...
Със сигурност - примерно каращите на газ ...

Четох коментари и в други източници и общото е, че никъде не видях, кой го предлага, а и на всякъде беше по-скоро във въпросителна форма ... предполагам е поредната лобистска или журналистическа тема, подобна на "задължителните" зимни гуми всяка есен.

Но ако решат да вкарват някакво подобно предложение, не бих се учудил да е края на правителството.

Като ви е изправна колата и всичко и е наред не виждам от какво се притеснявате.

Все пак това което бълват чипосаните бегачки с премахнати катализатори и дпф-и вреди на всички ни...

Коментарите са ясни, то на нашенеца с чипосаните бегачки всичко му пречи - е как да е по различно нали първата му работа като купи колата е да изтърбуши катализатора, че да изкара някой лев от него... Абе андрешковщина... Обичат си помиината яма, ако се опиташ да ги изкараш оттам и изкъпеш се надават викове като от ада, че искаш да му вземеш всичко...

Това нещо трябва да се случи! И ще е само и единствено от полза за всички!
Цитирай
Thanks given by:
#4
Spurs написа:Колеги, вероятно сте чули или гледали в новините, че се предвижда да се поставят 3 вида стикери, в зависимост от Евро-категоризацията на автомобилите и изгорелите газове...

<!-- m --><a class="postlink" href="https://nova.bg/news/view/2018/04/09/212332/%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-%D0%BC%D1%80%D1%8A%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%85-%D0%B2%D1%8A%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D1%82-%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5/">https://nova.bg/news/view/2018/04/09/21 ... %82%D0%B5/</a><!-- m -->

Цитат:Съвсем скоро при преглед автомобилите ни ще получават категория – подобно на звездите в хотелите. Но според изгорелите газове. Така наречените „ековинетки”, които ще лепим на стъклата на колите си. Как местните власти ще се справят с изгорелите газове от старите коли?
И възможно ли е автомобилите с ниска екооценка да бъдат спирани в големите градове или в центъра?

Та, въпроса ми е, специално за 960-ката - При положение, че автомобила е 92-ра година, Евро 1, и получи червен стикер, мога ли да поставя допълнителен катализатор и да мина на технически контрол за получаване на по-висок Евро стандарт?!
Уточнявам, че при наскоро проведения ГТП (аз винаги минавам в пункт на СБА, без компромиси в оценката на автомобилите, прегледите са истински!), всичко беше в отлично състояние, 960-ката показа абсолютно в норма показатели за изгорели газове. Катализатора и е сменян 2014-та година с чисто нов...
Нещо не ми се връзва идеята да я "паркирам" пред блока, или в пункт за скрап, предвид че си е в отлично състояние и със сигурност отделя много по-малко вредни газове, отколкото автомобили с по-висок Евростандарт, но с премахнати катализатори и DPF-и, често срещано явление у нас...
Със сигурност има и други колеги, които ще бъдат засегнати ако такава наредба се приеме...
Идеи...?! :roll:

Едва ли ще е толкова трагично. Според мен ще се сложат стикерите и при проблеми с чистотата на въздуха просто ще се казва стикери този и този нямат работа в градовете за определен переод от време.
Цитирай
Thanks given by:
#5
Tisho написа:Като ви е изправна колата и всичко и е наред не виждам от какво се притеснявате.

Все пак това което бълват чипосаните бегачки с премахнати катализатори и дпф-и вреди на всички ни...

Коментарите са ясни, то на нашенеца с чипосаните бегачки всичко му пречи - е как да е по различно нали първата му работа като купи колата е да изтърбуши катализатора, че да изкара някой лев от него... Абе андрешковщина... Обичат си помиината яма, ако се опиташ да ги изкараш оттам и изкъпеш се надават викове като от ада, че искаш да му вземеш всичко...

Това нещо трябва да се случи! И ще е само и единствено от полза за всички!

Точно от това се притеснявам ... ще кажат коли с евро 1-2 са много замърсяващи, щото видиш ли били на над 20 години а тея с евро 6 били супер, ама в действителност някой супер-хипер-ултра чипосан двугодишен дизел, замърсява много повече от моята 22 годишна колица на газ, ама аз ще плащам поредния данък скрит под понятието "еко-такса", щото в тая държава всичко така се случва: като не могат да се справят с нередовните - клатят редовните ... всичко е лобизъм и замазване на очите на електората, а действителна работа(полза) - никаква.
Цитирай
Thanks given by:
#6
Cavalera написа:Точно от това се притеснявам ... ще кажат коли с евро 1-2 са много замърсяващи, щото видиш ли били на над 20 години а тея с евро 6 били супер, ама в действителност някой супер-хипер-ултра чипосан двугодишен дизел, замърсява много повече от моята 22 годишна колица на газ, ама аз ще плащам поредния данък скрит под понятието "еко-такса", щото в тая държава всичко така се случва: като не могат да се справят с нередовните - клатят редовните ... всичко е лобизъм и замазване на очите на електората, а действителна работа(полза) - никаква.

Точно в десетката!!!
Това имах предвид и аз... Но, законодателя хич не го интересува, че Фау Ве-то с манипулиран дизелов двигател е много по-голям замърсител, отколкото бензиновото ми 960 (пък било то и 3 литрово), ама нали е Евро 5 и 6, значи позволено е ... Тъпа работа!
Да не говорим пък за масата коли с липсващи катализатори и DPF-и...
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Цитирай
Thanks given by:
#7
Всяка година внимателно си гледам изгорелите газове на 24 годишния турбодизел по време на ГТП.
Четири измервания с над 2500 оборота , за да се направи средна стойност !
Димност референтна стойност - 3.00
Отчетена средна стойност - 0.15....
Може би покривам стойности не за Евро 1 , а за доста повече.....

Ако се взимат под внимание реалните стойности на изгорелите газове при ГТП - тогава съм съгласен !
Ако се снимат под внимание съответните Евро- стандарти ще бъде пълен цинизъм...
Volvo 940 Estate 1994 D24TIC 122hp

Цитирай
Thanks given by:
#8
И последното по темата : https://btvnovinite.bg/bulgaria/vsichki-...tiker.html
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1994 Daewoo Tico - carb., automatic, 41hp., 59Nm. - Пинко
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)