Posts: 4
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2019
Reputation:
0
Здравейте имам проблем с турбото. Колата е хс90, 2009г. Изведнъж започна да изключва. В един сервиз за турбо отидох и казаха, че са го раздвижили, но ако пак излезе проблема, ще трябва да смениме ядрото. Предпочетох да си купя рециклирана турбина и да ми я монтират(не в същия сервиз). Направих го, но проблема остана. Дайте съвет в кой сервиз при кого да отида? От София съм!
Posts: 81
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2016
Reputation:
1
05-03-2019, 06:32 AM
(This post was last modified: 05-03-2019, 06:32 AM by glamav.)
Екстра, дал си чудесно описание на двигателя и модела...
За да не съм голословен - ходи ли да я погледне някой с ВИДА, и какво значи че изключва ?
Posts: 445
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2018
Reputation:
11
Горд собственик на: XC90 V8 Sport
05-03-2019, 08:24 AM
(This post was last modified: 05-03-2019, 08:26 AM by iago.)
Иди във В+3. Нямам им контактите.
В тоя сервиз за турбокомпресори дет си бил, аз си го представям така: "Момчета не ми включва турбото". При което доволно се потриват ръчички, свалят турбото, раздвижват лопатките на променливата геометрия (не съм запознат с дизеловите двигатели на Волво, но щом са раздвижили нещо, освен да е пром. геометрия, няма кво друго да е), пуснали са те по пързалката, че ако не помогне ще трябва ремонт и от там насетне историята ти сам я разказа. Ако е така както го "пророкувам", си сложи обица на ухото, че диагностицирането на колите се прави от професионалисти. Тва турбо може да "изключва" (каквото и да значи това) по 1000 причини. Вакууми, спукани турбопътища/кулер, авариен режим вследствие датчик/ел. инсталация, пробил/преебан ЕГР.. запушен карализатор и т.н. и т.н. неща които даже и на ум не ни идват, че може да правят проблем.
Успех.
Posts: 4
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2019
Reputation:
0
Да, съжалявам 2,4 дизел 185к.с. При оригиналната си турбина при ускоряване се появяваше един въздишащ шум, казано ми беше, че турбината разтоварва. Изключва турбото - просто турбината не работи, все едно я няма. Като сложихме другата, рециклираната(отново GARRETT), пак започна същият шум, докато и тя спря да работи въобще. Едното мнение е, че турбината трябва "да се обучава". А на рециклираната да се е повредила геометрията или каквото и да е там, само за някакви си няма и 100км? Общото и при двете турбини преди да откажат е този като въздишащ шум при подаване на газ. На място се появяваше към 3000об. а в движение точно като смени предавките.
Posts: 4,838
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
За този месец второ XC90 ремонтирано след "правилна" диагностика. Освен шума мирише ли в купето на изгорели газове?
Правилното място, където ще ти свършат работа е пр Младен.
Posts: 445
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2018
Reputation:
11
Горд собственик на: XC90 V8 Sport
Да нямаш спукан маркуч или кулер... че така както го описваш, с тоя "въздишащ шум", който се е появил. На празен ход заради липсата на натоварване респективно липсата на изгорели газове, турбото не може да направи налягане. И тоя въздишащ шум който чуваш може да е чак на 3к оборота, щото там някъде успява да вдигне някакво налягане което да се чуе. Че това "разтоварване" за което ти казват, не е онова разтварване което се чува от blow off-a при турбо бензина. Тук нямаш дросел и нужда от "blow off", ала-бала.. а бе при всички положения, дали този който ти казах, дали този който ти каза Тишо, защото тук пада яко гадаене. Аз си мисля за спукан турбо път, Тишо мисля, че подозира, че от някъде изпуска изгорели газове.. и така.
Задължително се върни да кажеш за проблема като го оправите, стана ми доста интересно какъв ще се окаже проблема.
Posts: 4
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2019
Reputation:
0
Не винаги миришеше! Честно казано, не съм направил връзка между шума и мирис. В задръстванията на София, винаги ми намирисва.
След като вече турбото не работи, шума го няма никакъв. Последният майстор му пуска регенерация, за да прочисти филтъра за твърди частици и каза, че издухало доста.
В+3 ги намирам лесно, а Младен кой е и как да го открия?
Posts: 4,838
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Сервиза му е във кв. Връбница.
Ще ти пратя номера му на Л.С.
Младен е работил дълго време в МП. Познава Волво много добре. И ще ти свърши работа както трябва.
Моето XC90 беше със същото фучене след почистване на геометрия на турбината с оставяне на ръцете на разглобявалите и сглобявали колата...
Ето чети: http://volvoclub-bg.com/forum/showthread...#pid311585
Posts: 445
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2018
Reputation:
11
Горд собственик на: XC90 V8 Sport
Аз се обърках - кога шуми, кога не шуми... успех, разкажи после какво е станало.
Posts: 445
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2018
Reputation:
11
Горд собственик на: XC90 V8 Sport
Колега, какво стана с колата?
|