(07-05-2020, 05:08 PM)Tisho Wrote: Ще цитирам мой приятел: "спестовността е майка на мизерията"
Щом не можеш да си позволиш потдържаш и плащаш за тази кола данъците, смени си работата за по високо платена или колата за по евтина.
Това което се опитваш да направиш си е в графата развойни дейности.
1. Този двигател няма версия без турбина. 1998-2001 го има във версия 163HP.
2. Механичното премахване на турбината е лесно, но от там нататък какво правим? Всичо е смятано за турбина.
3. Компютър - кой ще ти го препрограмира? Трябва да се промени почти цялата логика на работа на мотора. Много ми е интересно как ще го сертифицираш.
Накрая след няколко месеца развой ще имаш нещо което най вероятно ще работи, но по вероятно не, ще гори почти двойно(няма да минеш никакви екологични стандарти), времето от 0 до 100 ще около 5 минути, а останалите участници в движението ще те замерят със запалки докато се чудят от къде да те заобиколят...
Това е автомобилен, а не данъчен или приходен форум. Дали мога да си позволя или не мога да си позволя е извън темата ми, и без да ми се обиждаш, но съм склонен да го приема лично.
Даже в законите на хамериканците е записано, че не е незаконно да се опиташ да платиш по-нисък данък, ако с това не нарушаваш закона.
А за разлика от България, там се лежи и в затвора за неплатени данъци.
Дразни ли ви, че съм пуснал тема, касаеща тунинга и пряко свързана с данъците?
По точка 1 - ОК. Съгласен съм, че този двигател няма версия без турбина. Има обаче поне три двулитрови двигателя на волво, които са фабрично без турбина, и които двигатели са двулитрови и са под 160 к.с. Веднъж, на една бензиностанция, заговаряйки се със собственика на 850-ката, която зареждаше на съседната колонка, той ми каза, че двигателя му е два литра и 154 к.с.
Точно в онзи момент не ми и хрумна да го питам кой точно модел е двигателя му. Тогава не се замислях за купуване на кола.
Освен него в интернет намирам този двигател:
2.0 10V
B5202FS
1995–1997
Siemens Fenix 5.2
126 PS (93 kW; 124 hp) at 6100
170 N⋅m (125 lb⋅ft) at 4800
1,984 cc (121.1 in3)
- 11.7s (saloon)
- 11.9s (estate)
Намирам и този двигател:
2.0 20V
B5204FS
1992–1996
Bosch LH 3.2 Jetronic[a]
143 PS (105 kW; 141 hp) at 6500
184 N⋅m (136 lb⋅ft) at 3800
1,984 cc (121.1 in3)
10.5s
203 km/h (126 mph)
Това отгоре са двигатели, които ги намирам в списъка на двигателите на Волво 850.
А за V70 намирам само един двулитров петцилиндров двигател:
2.0 10V
B5202FS
1997–1998
126 PS (93 kW; 124 hp)
170 N⋅m (125 lb⋅ft) at 4800
1,984 cc (121.1 in3)
- 11.9 s (Manual)
- 12.5 s (Auto)
Съвсем извън въпроса каква кола бих си купил, има ли начин, четейки каталозите, да разбера кои двигатели имат еднакво окачване, т.е. кой с кой двигател може да бъде заменен 1 към 1 без да се променя нищо по двигателя и/или купето?
И сменяйки двигател, ще се налага ли препрограмиране на автомобила, за да "опознае" модулите, които се различават от съответните модули на предишния двигател?
Къде и какво трябва да се науча да чета за целта?
Точка 2 - охлаждане на турбината и други промени не се ли налагат?
Никога не ми се е случвало да надникна под капака на двигател с турбина. Не че не съм любопитен - просто така се е случило. След карбураторните автобомили съм карал атмосферни, едната със сигурност моноинжекцион, предполагам и другите също.
Чета достатъчно пъти и тук, и на други места, че турбината се охлажда с масло.
Точка 3 - при толкова много фирми, които се занимават с тунинг и ремап бих се изненадал ако някъде не съществува и готов софтуер, но професията ми е далече от тези неща.
Какво трябва да направя, ако искам да науча повече за съвременните двигатели с турбина? Да търся учебници? Книги?
Да, но кои?
Ако някой реши да се занимава с електроника, има една камара книги, които няма да са му полезни, но има и книги, доста по-малко, които ще са му полезни.
И не всеки автор е добър в обясненията, поне що се отнася до електрониката.
Тук говоря от личен опит, и очаквам да е абсолютно същото с авторите и в автомобилните двигатели.
Всяко едно нещо може да се обясни както просто, така и сложно. Преживял съм го много пъти на различни места, където съм работил.
Много сериозно изпитвам усещането, че дразня хората тук с тази тема, но ако се замислим безпристрастно, извън своите желания и нагласи, това, за което попитах пак си е тунинг. Само че с една малко по-различна цел.
А за тези, които са склонни да мислят, или да ме укоряват за това, че се интересувам дали мога да направя подобен тунинг, дали е оправдано, и доколко си заслужава - нека си зададат въпроса дали всички, които добавят по 30, 40 и повече кончета към колата си отиват да с пререгистрират колата с новата мощност.
След горното изречение очаквам или да престанете да ме укорявате, че аз също се интересувам от потоците на стотинките в джобовете си, или да ме изядете. Бих предпочел първото, но ще преживея и второто. Всички сме хора, и ако някой ми каже, че не се интересува от паричните потоци в кесията си, ще му предложа банковата ми сметка, за да ми го докаже в следващите 5-6 години. Еднократно няма да го приема за доказателство.
пп. Надявам се, че носите на груб бъзик. Не можах да се въздържа. Все пак е написано без никакви лоши чувства.
(07-05-2020, 02:57 PM)ivobivo Wrote: с последното изречение май си отговори сам - iago предложи 1.2, което явно не те устройва, но от VAG групата може да търсиш и 1.8Т със 160 коня което е също ОК
аз бях дотук с тази тема, а на теб успех и със здраве
Sent using Tapatalk
Благодаря за пожеланието. Здравето е най-ценното нещо на този свят, но за съжаление твърде много хора започват да го ценят едва когато го изгубят.
Определено не искам Polo с 1,2 двигател. И определено се опитвам да намеря разтоварен (надявам се, че това е правилният термин за двигател със сравнително голям обем и без много конски сили на единица обем) двулитров двигател.
От известно време насам оглеждам 5 и 6 цилиндровите двигатели в рамките на 160 конски сили. Едва ли има нужда да обяснявам на когото и да било защо 5 и 6 цилиндъра, а не класическите 4.
Някои модели на BMW, 3-та серия, имат двулитров двигател с 6 цилиндъра и мощност 150 к.с.
С доста търсене може да се намери запазено такова... обаче проблема е в това, че Волво ми харесва повече, и като че имам предпочитания към предното а не към задното предаване.
Карал съм и двата варианта на коли със задно предаване. И с преден, и със заден двигател. Не ми харесва поведението на автомобила, когато задните колела са задвижващите, и когато пътят започне да става леко хлъзгав.
Можете да ми кажете, че не разбирам от автомобили... и няма да споря, но BMW нещо не ми е по душа.
А и както и да ги гледаме нещата, Polo и големите купета на Волво имат съвсем различно поведение на пътя, и возят по съвсем различен начин.
Ще си позволя кратко отклонение от форумната марка.
Под задника ми са минали, някои не са били мои, но съм ги карал достатъчно, за да ги усетя, достатъчно автомобили. Ще изброя само леките:
Москвич, модели 408И, 412, 21412. За 12-тицата собственика и твърдеше, че е с форсиран двигател, и може и да беше вярно.
Трабант 600 и 601.
ЗАЗ 966 и 968.
Лади 1200, 1600 и 2104.
Вартбург 353.
Шкода 120L.
Волга ГАЗ 24.
Волгата определено возеше много по-комфортно от останалите, с по-малките купета. Очаквам да има и подобна разлика между едно Волво V70 и Polo.
Все пак при избора на кола комфорта на возенето също е от значение. Нали?