The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
V40/1997 г. Присветва тракшън контрол и задържа колата

#1
Здравейте, колеги! Имам Волво V40, модел 1997 година, бензин, 103 киловата мотор. От началото на месец Ноември, колата започна да ми прави проблем - на таблото присветва лампата на тракшън контрол, а в същото време когато тя се ускорява, при светването на лампата, колата се задържа принудително - все едно някой натиска спирачката! Това се случва от деня в който смених гумите със зимни такива. Имам чувството, че точно гумите правят този проблем. Когато купих колата, търсих джанти 15 цола, но не намерих. Принудих се да купя джанти 14 цола... Миналата година, при смяната на гумите, видях, че две гуми са силно напукани по протектора и ги смених, защото не задържаха въздуха! Смених ги с други - втора употреба, но има разлика в маркировката им. Малко се отклонявам... Летните гуми са със следната маркировка - 195/55/R15.  Зимните, които бях купил - четири еднакви, бяха със следната маркировка - 185/65/R14. В момента - предните гуми са 185/65/R14, а задните са 185/70/R14 ......... Знам, че гумите трябва да са еднакви, но в момента съм зле с парите, затова е тази шарения!... Във връзка с това, имам два въпроса:
1-ви въпрос - за да се включва тракшън контрол, гумите ли са виновни? Има ли датчици при гумите, които да следят коя как се върти и при разлика да се задейства тракшън контрол?
2-ри въпрос - ако оставя 14 цоловите джанти за зимни гуми, какво трябва да пише на гумите като размер, за да може скоростомера да показва вярната скорост на движение на колата, а не - аз да мисля, че карам с разрешена скорост, а тя да е по-висока, примерно? Не ми се занимава с КАТ за глупсти!
Миналата зима го нямаше този ефект за включването на тракшън контрола, но сега е много неприятно с това принудително задържане на колата в момент на ускорение!!!
Моля ви за съвет какво да направя! Възможно ли е да има грешка в компютъра и заради нея да се случва проблема при мен? 
Благодаря ви предварително!!!  Shy
[Image: 70v.jpg] Майтап, бе, Уили...
Reply

#2
   
Грешка в компютъра... Huh

При два сантиметра разлика си мисля, че получения резултат си е напълно в нормален.
Reply

#3
Благодаря ви, колеги! Значи имам два варианта - или да купя две гуми с размер 185/65/R14 и да подменя тези, които в момента са отзад с размери 185/70/R14, или да търся нормални за колата 4 джанти 15 цола и да си взема подходящите за тях гуми!...
Желая ви хубав ден! Поздрави!
[Image: 70v.jpg] Майтап, бе, Уили...
Reply

#4
(11-15-2020, 01:10 PM)liusien Wrote: Благодаря ви, колеги! Значи имам два варианта - или да купя две гуми с размер 185/65/R14 и да подменя тези, които в момента са отзад с размери 185/70/R14, или да търся нормални за колата 4 джанти 15 цола и да си взема подходящите за тях гуми!... 
Желая ви хубав ден! Поздрави!

Извинявам се, но пак ще пиша...  Huh  До пепелника има бутон с надпис DSA... Като го натисна, на таблото светва предупредителна лампа, изобразяваща автомобил на хлъзгав път! Същата тази лампа като светне в движение на колата, се получава ефектът на задържане на колата, все едно е натисната спирачката!... Търсих в Интернет какво означават тези букви, но така и не намерих нищо. Говорих с много приятели и всеки ме убеждава, че за да светне сама тази лампа, проблема не е в гумите!!! Питах и тук, но... В тая кола има много нерезгадаеми аномалии!!!  Idea  Както например, не знам защо ми свети непрекъснато най-дясната лампа показваща задраскан автомобил на първата и третата снимки!!!!!!!! Такъв символ никъде го няма в Интернет!!! Колата си пали спокойно, ускорява се, въобще - движи се нормално, без забележки!!! С изключение на проблема за който основно пиша, който е от няколко дни... Ще кача снимки за пригледност.  

[Image: IhcRGjx.jpg]

[Image: Z30BZcp.jpg]

[Image: qfK4Zhd.jpg]

[Image: X5vz4Ok.jpg]
[Image: 70v.jpg] Майтап, бе, Уили...
Reply

#5
Копчето DSA(Dynamic Stability Assistance) изключва тракшън контрола и поради факта, че производителя е сметнал това за неправилно, ти светва лампа на таблото за постоянно при изключването му. При включен тракшън контрол, въпросната лампа светва само при задействането му, а дали причината за сработването е разликата в гумите или нещо разместено при монтажа на зимните гуми не мога да кажа.
При препоръчан от производителя размер 195/55/15 и желание за 14ки, подходящия размер е 185/65/14.
Volvo V40 2.0, 140 h.p. 1996, ГИ PowerJet
Reply

#6
(11-17-2020, 08:18 AM)Cavalera Wrote: Копчето DSA(Dynamic Stability Assistance) изключва тракшън контрола и поради факта, че производителя е сметнал това за неправилно, ти светва лампа на таблото за постоянно при изключването му. При включен тракшън контрол, въпросната лампа светва само при задействането му, а дали причината за сработването е разликата в гумите или нещо разместено при монтажа на зимните гуми не мога да кажа.
При препоръчан от производителя размер 195/55/15 и желание за 14ки, подходящия размер е 185/65/14.

Благодаря за изчерпателния отговор, Cavalera! Само един уточняващ въпрос - DSA бутон ли е, или е ключ със самозадържане? При мен, като го натискам е като бутон (не се самозадържа в натиснато положение). Също, като го натискам, не винаги светва лампата на таблото, което ми подсказва, че или контактите на бутона са замърсени или повредени, или блокът на DSA има някакъв проблем! Лошото е, че не знам къде е монтиран този блок, за да погледна - да не би примерно конекторът му да не е куплиран както трябва.
[Image: 70v.jpg] Майтап, бе, Уили...
Reply

#7
Би трябвало да е бутон.
   
Volvo V40 2.0, 140 h.p. 1996, ГИ PowerJet
Reply

#8
Е има разлика в гумите, какво очакваш, добре работеща система веднага ще хване дори сантиметрите разлика и ще се включи. Просто приема, че има боксуване, заради това, че едните колела изминават Х разстояние, а другите У.

П. С: ГУМИ И СПИРАЧКИ, КОМПРОМИС НИКОГА. По добре да не се шофира, от колкото да се правят компромиси с тях.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)