10-28-2021, 07:18 AM
Здравейте,
малко премеждия и знания да споделя, покрай подмяната на фабричен TCV клапан с такъв от IPD USA.
Какво наложи подмяната му? Не много време след направен ремап, колата започна да ускорява почти като атмосферна такава. На мен ми е приятно такова плавно ускорение, но беше знак за проблем някъде около турбото. При закачане с Вида, се установи Underboost на турбото, и като една от причините е посочено точно управлението на турбото или по-конкретно TCV.
Фабрично поставения е на марката Pierburg
По мнение на доста колеги, не е единствената причина ремапа, а е възможно стареене на детайла, поради експлоатацията му в много гореща среда (намира се на самото турбо зад двигателя). Реших да заложа на нещо по-сигурно и солидно и се спрях на клапан в метален корпус. За съжаление, само Elevate и IPD USA, предлагат такъв,
т.е. с доставка от САЩ. Цената на този клапан IPD Heavy Duty Turbo Control Valve (HD TCV) - P1/P3 for Volvo - 120154 (ipdusa.com) , който става за почти всички Т5-ци от P1/P3 B5254 , e 89.95$ + доставка 65.45$ = 155.40$ , като пристигне в БГ от митницата си търсят ДДС . Та идва на леко двойна цена. Въпреки това, реших, че си заслужава. След много изчетени мнения, които са и противоречиви за този клапан, някои са доволни, за други не си заслужава такава рентабилност, защото оригиналния Pierburg е на половин цена. В последствие намерих тема, на колеги, които ползват пак метален корпус на 50% по-ниска ст-ст това е линка: Build your own TCV, save 50% (matthewsvolvosite.com)
Стигаме в частта за поставянето му. Няма такъв "кеф".
Има клипчета How to Replace the Turbo Control Valve on a Volvo C30 S40 V50 C70 - IPDUSA Upgrade - YouTube включително и указания
PI-396 HDTCV P1.PDF (1).pdf (Размер: 328.3 KB / Сваляния: 1)
от IPD как се сменя, но за съжаление не и точното обозначение, кое откъде влиза от стария клапан. Опитвайки се да налучкам точното свързване от много неудобна позиция и поради късите маркучи, се превърна в лек кошмар.
Резултатът, объркани два вакуума и съответно се върнах в изходна позиция с ускорението. Отново преглеждане на схеми и снимки, които съм прикачил, за да установя проблема, размених местата на вкуумите както трябва и воала. Според IPD указанията трябва на няколко пъти да се задържа ускорение с 1/2 натоварване на турбото за около 7сек (слава богу магистралата ми е наблизо защото се ускорява над 130км).
Дали съм доволен и дали намирам разлика, не мога да преценя точно, поради гореизброените проблеми, но според мен колата стана по-добре отговаряща на педала на газта.
Надявам се някой решил да сменя, това донякъде ръководство да му помогне да си спести част от мъките.
малко премеждия и знания да споделя, покрай подмяната на фабричен TCV клапан с такъв от IPD USA.
Какво наложи подмяната му? Не много време след направен ремап, колата започна да ускорява почти като атмосферна такава. На мен ми е приятно такова плавно ускорение, но беше знак за проблем някъде около турбото. При закачане с Вида, се установи Underboost на турбото, и като една от причините е посочено точно управлението на турбото или по-конкретно TCV.
Фабрично поставения е на марката Pierburg
По мнение на доста колеги, не е единствената причина ремапа, а е възможно стареене на детайла, поради експлоатацията му в много гореща среда (намира се на самото турбо зад двигателя). Реших да заложа на нещо по-сигурно и солидно и се спрях на клапан в метален корпус. За съжаление, само Elevate и IPD USA, предлагат такъв,
Стигаме в частта за поставянето му. Няма такъв "кеф".
Има клипчета How to Replace the Turbo Control Valve on a Volvo C30 S40 V50 C70 - IPDUSA Upgrade - YouTube включително и указания

Резултатът, объркани два вакуума и съответно се върнах в изходна позиция с ускорението. Отново преглеждане на схеми и снимки, които съм прикачил, за да установя проблема, размених местата на вкуумите както трябва и воала. Според IPD указанията трябва на няколко пъти да се задържа ускорение с 1/2 натоварване на турбото за около 7сек (слава богу магистралата ми е наблизо защото се ускорява над 130км).
Дали съм доволен и дали намирам разлика, не мога да преценя точно, поради гореизброените проблеми, но според мен колата стана по-добре отговаряща на педала на газта.
Надявам се някой решил да сменя, това донякъде ръководство да му помогне да си спести част от мъките.
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica