This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна на Turbo Control Valve T5
#1
Здравейте,
малко премеждия и знания да споделя, покрай подмяната на фабричен TCV клапан с такъв от IPD USA. 
Какво наложи подмяната му? Не много време след направен ремап, колата започна да ускорява почти като атмосферна такава. На мен ми е приятно такова плавно ускорение, но беше знак за проблем някъде около турбото. При закачане с Вида, се установи Underboost на турбото, и като една от причините е посочено точно управлението на турбото или по-конкретно TCV. 
Фабрично поставения е на марката Pierburg 
   

По мнение на доста колеги, не е единствената причина ремапа, а е възможно стареене на детайла, поради експлоатацията му в много гореща среда (намира се на самото турбо зад двигателя). Реших да заложа на нещо по-сигурно и солидно и се спрях на клапан в метален корпус. За съжаление, само Elevate и IPD USA, предлагат такъв,       т.е. с доставка от САЩ. Цената на този клапан IPD Heavy Duty Turbo Control Valve (HD TCV) - P1/P3 for Volvo - 120154 (ipdusa.com) , който става за почти всички Т5-ци от P1/P3 B5254 , e 89.95$ + доставка 65.45$ = 155.40$ , като пристигне в БГ от митницата си търсят ДДС . Та идва на леко двойна цена. Въпреки това, реших, че си заслужава. След много изчетени мнения, които са и противоречиви за този клапан, някои са доволни, за други не си заслужава такава рентабилност, защото оригиналния Pierburg е на половин цена. В последствие намерих тема, на колеги, които ползват пак метален корпус на 50% по-ниска ст-ст това е линка: Build your own TCV, save 50% (matthewsvolvosite.com) 

Стигаме в частта за поставянето му. Няма такъв "кеф". 
Има клипчета How to Replace the Turbo Control Valve on a Volvo C30 S40 V50 C70 - IPDUSA Upgrade - YouTube включително и указания 
.pdf   PI-396 HDTCV P1.PDF (1).pdf (Размер: 328.3 KB / Сваляния: 1) от IPD как се сменя, но за съжаление не и точното обозначение, кое откъде влиза от стария клапан. Опитвайки се да налучкам точното свързване от много неудобна позиция и поради късите маркучи, се превърна в лек кошмар.         

Резултатът, объркани два вакуума и съответно се върнах в изходна позиция с ускорението. Отново преглеждане на схеми и снимки, които съм прикачил, за да установя проблема, размених местата на вкуумите както трябва и воала. Според IPD  указанията трябва на няколко пъти да се задържа ускорение с 1/2 натоварване на турбото за около 7сек (слава богу магистралата ми е наблизо защото се ускорява над 130км). 
Дали съм доволен и дали намирам разлика, не мога да преценя точно, поради гореизброените проблеми, но според мен колата стана по-добре отговаряща на педала на газта.

Надявам се някой решил да сменя, това донякъде ръководство да му помогне да си спести част от мъките.
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)