Posts: 569
Threads: 22
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2011
Reputation:
0
12-22-2021, 10:10 AM
(This post was last modified: 12-22-2021, 10:11 AM by momk0.)
(12-13-2021, 01:29 PM)Tisho Wrote: (11-29-2021, 01:17 PM)momk0 Wrote: Повдигачите са сменяни заедно с вихрови клапи.
Лампата за маслото гасне със самото палене че дори и преди него(Винаги изчаквам всички лампи да загаснат преди да стартирам двигателя)
Течове поне в горната част около дюзите и маркучите за обратно гориво между тях видимо няма. Прави впечатление че не всички са с еднаква дължина, незнам дали има значение..
Знам как звучи и "трака" дизелов двигател палещ при ниски температури но тук по скоро става въпрос за прекъсване и неравномерна накъсана работа.
Печката подгрява само охладителната течност. Затова мисля, че вискозитета на маслото не играе роля в този случай. Ако беше гъсто маслото щеше да го прави и след като съм я подгрял с печката а направя ли го, няма тези смущения. Карам я с масло 5w40 отговарящо на спецификация MB 229.51
Провери подгревните свещи, разкарай това масло и сложи 5W30 пълна синтетика, и вероятно ще се оправи. Този мотор е правен за 0W30, за по топъл климат(като при нас) може да се ползва 5W30. В книжката на колата си пише, кое масло в какъв температурен диапазон се ползва.
Подгревни свещи са сменявани и няма разлика в поведението.
Мисля че маслото няма отношение в този случай, защото както казах знам какво е да запалиш дизел през зимата с по плътно масло и как трака докато го разбие и подкачи. Явлението е по скоро прекъсване в следствие на липса на възпламеняване на някои от цилиндрите но е за толкова кратко, че не знам изобщо как може да се хване. Като цяло успях да събера мнения и от техници запознати с марката и вероятно ще се окаже дюза независимо, че са им сменяни разпръсквачи и е правен стенд преди 1г. точно. Но тъй като метода на изключване ще излезе доста скъп може би ще потърся втора употреба да тествам и в последствие ще реша какво да правя. Дали нови от МП или да продължа с тези втора употреба. За сега я паля подгрята с печката и въобще проблема отсъства, но съм отворен към всякакви предложения и съвети.
бивши:
V40 1.9D 115hp '03 - D4192T3
настоящ
Xc70 D5 185hp MY'06 - D5244T4
Posts: 538
Threads: 23
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2008
Reputation:
0
Печката ти стопля и маслото защото има маслен охладител . Тези мотори са с малки хлабини и малки канали за маслото . Прекъсването ти идва от това че немогат бързо да се напълнят повдигачите който са били натиснати преди стартирането. Преди да търсиш дюзи си смени маслото с 5w30.
VOLVO 244 GL D24 TIC(ЧЕРНИЯ ОБЛАК)
VOLVO V70 AWD B5244T3
Posts: 569
Threads: 22
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2011
Reputation:
0
(01-03-2022, 03:29 AM)stvri Wrote: Печката ти стопля и маслото защото има маслен охладител . Тези мотори са с малки хлабини и малки канали за маслото . Прекъсването ти идва от това че немогат бързо да се напълнят повдигачите който са били натиснати преди стартирането. Преди да търсиш дюзи си смени маслото с 5w30.
От CFE-то ми става ясно че печката не топли маслото защото температура му не помръдва при подгряване с печката. Въпреки това ще ви послушам и при следваща смяна ще мина на 5w30 и ще дам отзив. Благодаря на всички отзовали се!
бивши:
V40 1.9D 115hp '03 - D4192T3
настоящ
Xc70 D5 185hp MY'06 - D5244T4
Posts: 538
Threads: 23
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2008
Reputation:
0
Докато си стой маслото в картера където е датчика не се стопля. Когато запалиш маслото от маслената помпа минава през топлообменика след това отива в масления филтър и след това по маслените магистрала към колянов вал и главата. По целия този път се затопля от блока . А това масло което е по маслените магистрали вече е топло и не се е превърнало в гъстата суспензия и бързо напълва повдигачите който са били натиснати преди първото палене.
VOLVO 244 GL D24 TIC(ЧЕРНИЯ ОБЛАК)
VOLVO V70 AWD B5244T3
Posts: 143
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2018
Reputation:
1
Горд собственик на: magGuacy
Тишо спомена за подгревни свещи,а аз да допълня и за нафтата-сигурен ли си,че е перфектна,а и не на последно място при 20 гр. под нулата незнам какво очакваш колега,че толкова се тревожиш-по описанията на проблема и такава температура си е бял кахър-карай си спокойно ,че да не стане от мухата слон.
Posts: 569
Threads: 22
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2011
Reputation:
0
01-18-2022, 04:28 AM
(This post was last modified: 01-18-2022, 04:31 AM by momk0.)
(01-09-2022, 03:19 PM)stvri Wrote: Докато си стой маслото в картера където е датчика не се стопля. Когато запалиш маслото от маслената помпа минава през топлообменика след това отива в масления филтър и след това по маслените магистрала към колянов вал и главата. По целия този път се затопля от блока . А това масло което е по маслените магистрали вече е топло и не се е превърнало в гъстата суспензия и бързо напълва повдигачите който са били натиснати преди първото палене.
Ясно, разбрах те. Не бях запознат с тези неща и както казах още на следващата смяна ще мина на 5w30
(01-12-2022, 10:21 AM)gusenica Wrote: Тишо спомена за подгревни свещи,а аз да допълня и за нафтата-сигурен ли си,че е перфектна,а и не на последно място при 20 гр. под нулата незнам какво очакваш колега,че толкова се тревожиш-по описанията на проблема и такава температура си е бял кахър-карай си спокойно ,че да не стане от мухата слон.
Незнам къде прочете че проблема се проявява при -20... То в България не е имало такива температури от години...
Гориво зареждам от Rompetrol и слагам допълнително добавка BDC Bardahl разхода с печката зимата в гр. София в момента ми е 10 и мисля че е приличен
бивши:
V40 1.9D 115hp '03 - D4192T3
настоящ
Xc70 D5 185hp MY'06 - D5244T4
Posts: 2
Threads: 0
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2022
Reputation:
0
(11-23-2021, 12:09 AM)momk0 Wrote: Здравейте на всички!
Имам досаден проблем с моето Xc70 D5 185 който се изразява в следното.
При първи (студен) старт при външна температура под 20 градуса в първите няколко секунди (3-5 сек) работата на двигателя не е равномерна а някак си троснато. Пали от първия път без да върти продължително, а всяко последващо палене е гладко...
На първо място искам да отбележа, че на диагностика нищо не излиза като грешки!
Важен момент който е добре да отбележа е, че ако я подгрея с печката до достигане на 40+ градуса на охладителната течност (видимо за мен през CFE) колата пали и работи както трябва.
Тъй като нищо не подсказва от къде идва проблема не ми се ще да почна да сменям излишни части без да имам успех и да се вкарам в излишни разходи.
Имате ли представа кои фактори и датчици отговарят за сместа при първия старт?
Ще се радвам на всеки един съвет от къде да започна и какво да се провери най напред.
Колата върви чудесно разхода и е приличен, но тази тросната работа на двигателя не ми допада никак.
Благодаря на всички!
Привет колега
Исках да попитам дали имаш развитие по темата, че аз имам същия проблем.
Смених подгревни свещи - никаква разлика.
Дюзите са рециклирани преди 15к км , сега бяха пак на тест - ок са, нямало проблем в тях според хората.
Сменен и датчик за температура на водата - пак не е от него.
За съжалние нямам печка, но когато колата е била в гараж, проблема е доста по малко изявен. Лятото не го правеше...
Като цяло се изчерпах от идеи откъде може да идва проблема.
Posts: 1
Threads: 0
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2022
Reputation:
0
03-21-2022, 07:32 PM
(This post was last modified: 03-21-2022, 07:38 PM by Stefan27.)
Здравейте,колеги някой ,ако желае да си изкаже мнението за следният автомобил .пък ако собственикът
е съфорумец още по -добре https://mobile.bg/21645954997992520
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
(03-21-2022, 07:32 PM)Stefan27 Wrote: Здравейте,колеги някой ,ако желае да си изкаже мнението за следният автомобил .пък ако собственикът
е съфорумец още по -добре https://mobile.bg/21645954997992520
Може и да бъркам, но LED-а се слага по-късна година, надписа на задният капак и предната емблема също са от по-късна година, десният фар изглежда по-нов. Имах бензиново МY2007 купувано от МП и миналата година беше на 250К.
Питай за АСК-то, че с тоя теглич може да е ходил на почивка с каравана.
Иначе изглежда добре.
ex XC90
Posts: 569
Threads: 22
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2011
Reputation:
0
03-30-2022, 10:55 AM
(This post was last modified: 03-30-2022, 10:57 AM by momk0.)
(03-16-2022, 04:15 PM)vlaai Wrote: (11-23-2021, 12:09 AM)momk0 Wrote: Здравейте на всички!
Имам досаден проблем с моето Xc70 D5 185 който се изразява в следното.
При първи (студен) старт при външна температура под 20 градуса в първите няколко секунди (3-5 сек) работата на двигателя не е равномерна а някак си троснато. Пали от първия път без да върти продължително, а всяко последващо палене е гладко...
На първо място искам да отбележа, че на диагностика нищо не излиза като грешки!
Важен момент който е добре да отбележа е, че ако я подгрея с печката до достигане на 40+ градуса на охладителната течност (видимо за мен през CFE) колата пали и работи както трябва.
Тъй като нищо не подсказва от къде идва проблема не ми се ще да почна да сменям излишни части без да имам успех и да се вкарам в излишни разходи.
Имате ли представа кои фактори и датчици отговарят за сместа при първия старт?
Ще се радвам на всеки един съвет от къде да започна и какво да се провери най напред.
Колата върви чудесно разхода и е приличен, но тази тросната работа на двигателя не ми допада никак.
Благодаря на всички!
Привет колега
Исках да попитам дали имаш развитие по темата, че аз имам същия проблем.
Смених подгревни свещи - никаква разлика.
Дюзите са рециклирани преди 15к км , сега бяха пак на тест - ок са, нямало проблем в тях според хората.
Сменен и датчик за температура на водата - пак не е от него.
За съжалние нямам печка, но когато колата е била в гараж, проблема е доста по малко изявен. Лятото не го правеше...
Като цяло се изчерпах от идеи откъде може да идва проблема.
Здравей, има развитие в застой дето се вика.
Реших да сваля дюзите въпреки че вече са правени, главно заради факта, че има доста разочаровани от услугите на София Дизел Център.
Дадоха ги в друг сервиз за дюзи на Бош където не веднъж са правили дюзи от D5 и клиентите са доволни. От там казаха, че стойностите които дават при различните режими на работа не отговарят по спецификация и имат големи отклонения. Освен това имало и един спукан електромагнит. След настройка и подмяна на нужните компоненти преди два дни я взех от сервиза и я оставих поне 35часа да преседи и изстине добре. Сутринта паля и за огромно мое съжаление отново претресе макар и по-малко от обичайното. Направи ми впечатление обаче, че колата работи по тихо и гладко от преди с изключение на старта разбира се... Явно все пак стенда им се е отразил добре.
Склонен съм да пробвам и с масло 5w30 по предложение на колегите, макар че доста колеги карат с 5w40 и нямат тези проблеми.
Общо взето ме дразни много тва палене и ще се радвам да намеря решението му.. Ти какво масло сипваш?
Остави ми координати на Л.С да се чуем и евентуално ако си от София да сравним дали става въпрос за едно и също нещо
бивши:
V40 1.9D 115hp '03 - D4192T3
настоящ
Xc70 D5 185hp MY'06 - D5244T4
|