The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Честито и на Софиянци

#41
брех да му се не види, след малко ровене го открих другаде

Общината незаконно вдигна данъците върху колите в София

Гласуваното на 28.02.2008 г. увеличение на данъка върху превозните средства в София е незаконно. Българската Интернет Партия незабавно ще го обжалва пред Областния управител, който има правомощието да отменя незаконните актове на Общинските съвети.
Гласуваният текст от Наредбата противоречи на чл.55 от Закона за местните данъци и такси. Според него Общинският съвет може единствено да определи данъка, в посочените от закона рамки. Той обаче няма правомощия да диференцира данъка с различен размер между стари и нови автомобили. Поради тази причина, въведеното утежнение на данъка за автомобили на възраст съответно над 5, и над 10 години, е незаконосъобразно.
Единствената възможна диференциация по възраст е предвидена в самия закон и в него няма посочени диапазони, в които Общините могат да избират. Т.е. в тази си част цифрите са фиксирани. Чрез гласуването на диференциация, която се различава от посочената в закона, Общинският съвет превишава правомощията си и влиза в ролята на Парламент. Това е абсолютно незаконно.
Точният текст на чл.55 ал.1 от закона е:

(1) За леки автомобили общинският съвет определя размера на данъка с наредбата по чл. 1, ал. 2 съобразно мощността на двигателя, коригиран с коефициент в зависимост от годината на производство, както следва:
1. до 37 kW включително - от 0,34 до 1,02 лв. за 1 kW;
2. над 37 kW до 55 kW включително - от 0,40 до 1,20 лв. за 1 kW;
3. над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW;
4. над 74 kW до 110 kW включително - от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW;
5. над 110 kW - от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW.
В зависимост от годината на производство данъкът се умножава със следните коефициенти:

Брой на годините от годината на производство, включително годината на производство - Коефициент
Над 14 години - 1
Над 5 до 14 години включително - 1,5
До 5 години включително - 2,8

Както се вижда, въпросните утежнения за години са фиксирани и Общинският съвет няма право да прави промени в този елемент от данъка. Той може само в по-горния – ставките за мощност. Но не и тези за години.
Въведената диференциация противоречи и на указанията за изчисление, публикувани от Министерството на финансите. В тях няма посочена допълнителна диференциация, извън фиксираната в закона. Указанията са тук:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.minfin.government.bg/document/4023">http://www.minfin.government.bg/document/4023</a><!-- m -->

Очевидно е налице сериозна чисто юридическа грешка, която ще бъде използвана от Българската Интернет Партия, за да защити интересите на софийските данъкоплатци. След като обжалваните текстове бъдат отменени от Областния управител, дължимите за 2008 г. данъци ще бъдат в размера от 2007 г. Доколкото срокът за определяне на местни налози за 2008 г. е до 29.02.2008 г., то Общинският съвет няма да има възможност да прегласува и поправи Наредбата, така че да въведе по-високите данъци вече по законен път. Т.е. за 2008 г. гражданите няма да понесат на гърба си желанието на кмета да им извади повече пари от джобовете.
Подобна акция е напълно в духа на идеите на Българската Интернет Партия, която си е поставила за цел да „направи нещо” за гражданите още преди те да са гласували за нея.

28.02.2007
We like it hard, we like it fast
We got the biggest amps, man they blast
True metal people wanna rock not pose
Wearin' jeans and leather, not cracker jack clothes
Reply

#42
брех да му се не види, след малко ровене го открих другаде

Общината незаконно вдигна данъците върху колите в София

Гласуваното на 28.02.2008 г. увеличение на данъка върху превозните средства в София е незаконно. Българската Интернет Партия незабавно ще го обжалва пред Областния управител, който има правомощието да отменя незаконните актове на Общинските съвети.
Гласуваният текст от Наредбата противоречи на чл.55 от Закона за местните данъци и такси. Според него Общинският съвет може единствено да определи данъка, в посочените от закона рамки. Той обаче няма правомощия да диференцира данъка с различен размер между стари и нови автомобили. Поради тази причина, въведеното утежнение на данъка за автомобили на възраст съответно над 5, и над 10 години, е незаконосъобразно.
Единствената възможна диференциация по възраст е предвидена в самия закон и в него няма посочени диапазони, в които Общините могат да избират. Т.е. в тази си част цифрите са фиксирани. Чрез гласуването на диференциация, която се различава от посочената в закона, Общинският съвет превишава правомощията си и влиза в ролята на Парламент. Това е абсолютно незаконно.
Точният текст на чл.55 ал.1 от закона е:

(1) За леки автомобили общинският съвет определя размера на данъка с наредбата по чл. 1, ал. 2 съобразно мощността на двигателя, коригиран с коефициент в зависимост от годината на производство, както следва:
1. до 37 kW включително - от 0,34 до 1,02 лв. за 1 kW;
2. над 37 kW до 55 kW включително - от 0,40 до 1,20 лв. за 1 kW;
3. над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW;
4. над 74 kW до 110 kW включително - от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW;
5. над 110 kW - от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW.
В зависимост от годината на производство данъкът се умножава със следните коефициенти:

Брой на годините от годината на производство, включително годината на производство - Коефициент
Над 14 години - 1
Над 5 до 14 години включително - 1,5
До 5 години включително - 2,8

Както се вижда, въпросните утежнения за години са фиксирани и Общинският съвет няма право да прави промени в този елемент от данъка. Той може само в по-горния – ставките за мощност. Но не и тези за години.
Въведената диференциация противоречи и на указанията за изчисление, публикувани от Министерството на финансите. В тях няма посочена допълнителна диференциация, извън фиксираната в закона. Указанията са тук:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.minfin.government.bg/document/4023">http://www.minfin.government.bg/document/4023</a><!-- m -->

Очевидно е налице сериозна чисто юридическа грешка, която ще бъде използвана от Българската Интернет Партия, за да защити интересите на софийските данъкоплатци. След като обжалваните текстове бъдат отменени от Областния управител, дължимите за 2008 г. данъци ще бъдат в размера от 2007 г. Доколкото срокът за определяне на местни налози за 2008 г. е до 29.02.2008 г., то Общинският съвет няма да има възможност да прегласува и поправи Наредбата, така че да въведе по-високите данъци вече по законен път. Т.е. за 2008 г. гражданите няма да понесат на гърба си желанието на кмета да им извади повече пари от джобовете.
Подобна акция е напълно в духа на идеите на Българската Интернет Партия, която си е поставила за цел да „направи нещо” за гражданите още преди те да са гласували за нея.

28.02.2007
We like it hard, we like it fast
We got the biggest amps, man they blast
True metal people wanna rock not pose
Wearin' jeans and leather, not cracker jack clothes
Reply

#43
Крайно време беше да се поощрява новото, сега ако започнат и да спират от движение стари таралясници и да налагат високи глоби за неизправни коли, ама толкова високи, че да са повече от стойноста на колата - ще стане рай по улиците 8)
Reply

#44
Крайно време беше да се поощрява новото, сега ако започнат и да спират от движение стари таралясници и да налагат високи глоби за неизправни коли, ама толкова високи, че да са повече от стойноста на колата - ще стане рай по улиците 8)
Reply

#45
Quote:Крайно време беше да се поощрява новото, сега ако започнат и да спират от движение стари таралясници и да налагат високи глоби за неизправни коли, ама толкова високи, че да са повече от стойноста на колата - ще стане рай по улиците

Ама все пак да се прилага точно и безпристрастно, а не корупционно, както обикновено текат извращенията и гаврите в Булгаристан, Илиев.

Защото има по-стари коли, които собствениците им си ги поддържат и ги лъскат по всички правила. И има такива, които правят всичко за сметка на останалите участници в движението ..., като почнем от външен вид, гуми, катализатори и вредни емисии и стигнем до елементарната техническа изправност на всички системи и агрегати.

И Контрола по спазването на едни такива ясни правила е не да го удрят на рекет, а на правилен контрол. /Все още си е само пожелание, нали!/

Какво трябва простичко да направят -/ама струва пари, а не е свързано само с приход :wink: .../
няколко мобилни апаратни коли за София 10 като начало, стигат с ... необходимата контролна апаратура и ... всеки ден ... на различно место - спират всички коли със съмнение за неизправности /може и наред да е/. Пълна диагностика за 5-10 минути ... не е невъзможно и издават двоен документ със засечените на момента параметри. Ако си в норма - о.к., ако не в седмичен срок да си представиш колата с оправения проблем иначе я спират от движение. Взели са ти талона да речем и се явяваш за да покажеш че всичко ти е о.к. Ако не - си спрян за 1 година, ако в тази една година не се явиш - брак ... продаваш си колата на части или изцяло за вторични суровини.
А ако продължиш след тоя срок без да си я оправил /седмичния и годишния, ... това значи и без талон/ - вече драконовска глоба.
Другото е :evil: ... хайде да напълним тая или оная държавна или общинска бюджетна дупка, пък и калпаците да направят някой лев ... джобни. Това е.

Облекчението за новите коли - ако нямат ПТП - ГТП на 3-тата, на 5, а след това всяка година 6, 7 г. ... и т.н. Това е облекчение.
Ако има ПТП - задължително след това преглед на ремонтираните коли ... а не самодейни кръжоци и направи си сам, ама ако някой се е справил ... друг - не е!

И да се гледа и общото състояние на колата. Ако над 75 % от агрегатите и системите са и прецакани - само ако изрично има искане от собственика - да е в движение, дава му се срок, след което ако не е оправил колата - директно му се бракува.
И да има Инспекторат ... да ходят по улиците и ако има коли, които са стари не са в движение - лепенки за спиране от движение със срок. След 1 година най-много, ако не е оправена - брак. Ако в срока не се яви на преглед - снемане от отчет, и пак най-много след 1 година ако не се яви с оправен автомобил - директно за брак или ... има право да я разпродава на части. Така ще има контрол и на автомобилите които са паркирани и тези в движение.
Мисля, че опит в тази насока някъкъв има, само дето трябва системно да се прилага.
Тази система ТЮФ ... също би свършила и у нас работа.

Т.е. идеята е: ако си маняк и си подържаш старата кола - не би трябвало да имаш проблеми, тя и без това вече ти е златна ... :twisted: Но ше имаш талон, стикер и там обичайните неща.

Освен това, ако се открият повече от 10 автомобила с технически неизправности, въпреки че имат стикер от определен сервиз: Сервиза се закрива, а контролиращия ... с драконовска глоба. Оневинява го именно само двойния електронен документ за емисиси, спирачки и всичко ... при самия ГТП или ТП, въз основа на който е издаден стикера /пазят си ги/. И т.н., и т.н....

Но сме си още БГ ... и манталитета дори за подобни идеи си остава куропционно-криминален, а не творчески. :evil:
КЛАСИЧЕСКИ Volvo мислител... 850 GLT "АА" до 2009 г.
2009-2014: Ford Mondeo 2.0 TDCi Duratorg, Estate Wagon - Giha, Geartronic  .07.2003 г.
Ех... минало!

От 2014 г. насетне стига лигавщини: "Всичко или нищо" Mercedes Benz!

За контакт:
GSM: 088 99 00 911 - BOYCH
boych@abv.bg
Reply

#46
Quote:Крайно време беше да се поощрява новото, сега ако започнат и да спират от движение стари таралясници и да налагат високи глоби за неизправни коли, ама толкова високи, че да са повече от стойноста на колата - ще стане рай по улиците

Ама все пак да се прилага точно и безпристрастно, а не корупционно, както обикновено текат извращенията и гаврите в Булгаристан, Илиев.

Защото има по-стари коли, които собствениците им си ги поддържат и ги лъскат по всички правила. И има такива, които правят всичко за сметка на останалите участници в движението ..., като почнем от външен вид, гуми, катализатори и вредни емисии и стигнем до елементарната техническа изправност на всички системи и агрегати.

И Контрола по спазването на едни такива ясни правила е не да го удрят на рекет, а на правилен контрол. /Все още си е само пожелание, нали!/

Какво трябва простичко да направят -/ама струва пари, а не е свързано само с приход :wink: .../
няколко мобилни апаратни коли за София 10 като начало, стигат с ... необходимата контролна апаратура и ... всеки ден ... на различно место - спират всички коли със съмнение за неизправности /може и наред да е/. Пълна диагностика за 5-10 минути ... не е невъзможно и издават двоен документ със засечените на момента параметри. Ако си в норма - о.к., ако не в седмичен срок да си представиш колата с оправения проблем иначе я спират от движение. Взели са ти талона да речем и се явяваш за да покажеш че всичко ти е о.к. Ако не - си спрян за 1 година, ако в тази една година не се явиш - брак ... продаваш си колата на части или изцяло за вторични суровини.
А ако продължиш след тоя срок без да си я оправил /седмичния и годишния, ... това значи и без талон/ - вече драконовска глоба.
Другото е :evil: ... хайде да напълним тая или оная държавна или общинска бюджетна дупка, пък и калпаците да направят някой лев ... джобни. Това е.

Облекчението за новите коли - ако нямат ПТП - ГТП на 3-тата, на 5, а след това всяка година 6, 7 г. ... и т.н. Това е облекчение.
Ако има ПТП - задължително след това преглед на ремонтираните коли ... а не самодейни кръжоци и направи си сам, ама ако някой се е справил ... друг - не е!

И да се гледа и общото състояние на колата. Ако над 75 % от агрегатите и системите са и прецакани - само ако изрично има искане от собственика - да е в движение, дава му се срок, след което ако не е оправил колата - директно му се бракува.
И да има Инспекторат ... да ходят по улиците и ако има коли, които са стари не са в движение - лепенки за спиране от движение със срок. След 1 година най-много, ако не е оправена - брак. Ако в срока не се яви на преглед - снемане от отчет, и пак най-много след 1 година ако не се яви с оправен автомобил - директно за брак или ... има право да я разпродава на части. Така ще има контрол и на автомобилите които са паркирани и тези в движение.
Мисля, че опит в тази насока някъкъв има, само дето трябва системно да се прилага.
Тази система ТЮФ ... също би свършила и у нас работа.

Т.е. идеята е: ако си маняк и си подържаш старата кола - не би трябвало да имаш проблеми, тя и без това вече ти е златна ... :twisted: Но ше имаш талон, стикер и там обичайните неща.

Освен това, ако се открият повече от 10 автомобила с технически неизправности, въпреки че имат стикер от определен сервиз: Сервиза се закрива, а контролиращия ... с драконовска глоба. Оневинява го именно само двойния електронен документ за емисиси, спирачки и всичко ... при самия ГТП или ТП, въз основа на който е издаден стикера /пазят си ги/. И т.н., и т.н....

Но сме си още БГ ... и манталитета дори за подобни идеи си остава куропционно-криминален, а не творчески. :evil:
КЛАСИЧЕСКИ Volvo мислител... 850 GLT "АА" до 2009 г.
2009-2014: Ford Mondeo 2.0 TDCi Duratorg, Estate Wagon - Giha, Geartronic  .07.2003 г.
Ех... минало!

От 2014 г. насетне стига лигавщини: "Всичко или нищо" Mercedes Benz!

За контакт:
GSM: 088 99 00 911 - BOYCH
boych@abv.bg
Reply

#47
От общината прегласуваха решението:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://dnes.dir.bg/2008/03/06/news2740838.html">http://dnes.dir.bg/2008/03/06/news2740838.html</a><!-- m -->

За мен лично разликата е в 10% надолу Sad, което пак си е голямо увеличение спрямо миналата година. Особено като в София не припарвам - блока ми е на 100 м от Околовръстното.
Докато не се вкарат всички данъци и такси в бензина, няма да има справедливост - в крайна сметка по-мощният двигател или по-разрушителното каране вдигат разхода и вредните емисии. Така че ако караш повече или си с по-голям автомобил или камион, разрушаваш повече, замърсяваш повече и плащаш повече. А сега - в града не влизаш, но плащаш, или не караш въобще - плащаш. Колата ти е бракувана на двора - плащаш. И други такива дивотии.
945 Polar 1997
2.0 Turbo B200FT
1986 cc
4 cylinders, 8 valves
Compression ratio: 8.5:1
114 kW (155 PS) @ 5600 RPM
230 Nm @ 3600 RPM
M90 manual gearbox
Reply

#48
От общината прегласуваха решението:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://dnes.dir.bg/2008/03/06/news2740838.html">http://dnes.dir.bg/2008/03/06/news2740838.html</a><!-- m -->

За мен лично разликата е в 10% надолу Sad, което пак си е голямо увеличение спрямо миналата година. Особено като в София не припарвам - блока ми е на 100 м от Околовръстното.
Докато не се вкарат всички данъци и такси в бензина, няма да има справедливост - в крайна сметка по-мощният двигател или по-разрушителното каране вдигат разхода и вредните емисии. Така че ако караш повече или си с по-голям автомобил или камион, разрушаваш повече, замърсяваш повече и плащаш повече. А сега - в града не влизаш, но плащаш, или не караш въобще - плащаш. Колата ти е бракувана на двора - плащаш. И други такива дивотии.
945 Polar 1997
2.0 Turbo B200FT
1986 cc
4 cylinders, 8 valves
Compression ratio: 8.5:1
114 kW (155 PS) @ 5600 RPM
230 Nm @ 3600 RPM
M90 manual gearbox
Reply

#49
А как ви звучи че аз за новото Хюнди ще платя над 300 кинта, а за Волвото на 14 г. почти - 40 ???Нали за екология говорехме - ЕВРО 1 срещу ЕВРО 4....В тая смешна държава се брои правилото щом имаш кинти за ново значи имаш и за данъци, с такава политика ще продължим да си бъдем гробището за коли на ЕС.
Volvo 440, 1.8 I, 90HP 1994
Reply

#50
А как ви звучи че аз за новото Хюнди ще платя над 300 кинта, а за Волвото на 14 г. почти - 40 ???Нали за екология говорехме - ЕВРО 1 срещу ЕВРО 4....В тая смешна държава се брои правилото щом имаш кинти за ново значи имаш и за данъци, с такава политика ще продължим да си бъдем гробището за коли на ЕС.
Volvo 440, 1.8 I, 90HP 1994
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)