05-31-2011, 12:28 AM
1. Проблем: Горния тампон на двигателя е скъсан:
2. Условия за получаване на проблема: Системните "светофарни атаки" са пагубни за горния тампон, както и за Torque rod (идея си нямам на български как се превежда, но по-надолу ще видите за какво говоря). Естествено възможно е просто да си му е дошло времето, но споменатите 2 тампона "работят" най-усилено при рязко потегляне или спиране на предавка (много по-ниска от необходима за дадената ситуация)
3. Възможни решения:
1. Нов от МП на "скромната" цена от:
2. Нов от магазините. Ето пример:
3. Само втулка (Разглеждания вариант)
Оказва се, че тампона се предлага целия с металната част, която реално няма какво да й се износи, но защо да ни поискат 50 лева, като могат да ни поискат 600 ...
Лошото е, че и по магазините е така, никой в BG не ми предложи само гумената част (Bush). Оказа се обаче, че господата от SCAN-TECH (не БГ) произвеждат такава част и каталожния й номер е: 85.9597, която закупих от ebay.co.uk на цена от £16.45 + £2.99 (доставка в рамките на UK) + 6 лева доставка до Русе чрез gabco+speedy, което сумарно прави малко по-малко от 50 български левчета! ХA! Над 3 пъти по-малко от най-добрата оферта в БГ! При това с гаранции за качество, което тук треперим дали няма да ни дадат турски боклук.
4. Ремонт/смяна:
В заглавието съм споменал, че важи и за D5. Да, ръководството важи, но гумената част е с малко по-голям диаметър, съответно с друг каталожен номер, но смяната сама по себе си е аналогична.
Схема на "работното място":
Някъде по-нагоре бях споменал за Torque rod, това е частта, означена с номер 20 на схемата.
1. Махнете декоративния капак на двигателя. Ще ви е необходима звездичка/лимбус (не помня номера) 5 болта са.
2. Вече имате пълен достъп до тампона и гледката пред Вас би трябвало да изглежда така:
3. Развийте хоризонталния болт. Ще са Ви необходими ключове 15 и 18.
4. Развийте болтовете, които държат тампона към двигателя. Те са 4 на брой - 2 отпред и 2 отзад. Ще ви е необходим ключ 14:
Обърнете внимание, че единия болт е по-дълъг от останалите:
Това е мястото на дългия болт(най-неудобното) за тук ще ви трябва пак 14-ка, но гаечен или по-добре звездогаечен:
Ето още малко картинки:
В този момент тампона трябва да е свободен и да можете да си го приберете за следващите манипулации:
Тука има:
Тука НННееемааааа:
5. Вече сме на работната маса:
6. Обърнахте ли внимание на маркерите на металната и гумената част на тампона?:
7. Време е да махнем стария тампон. За целта аз използвах 2 прави отвертки, голям макетен нож с метален водач и чук:
Ето го:
8. Следва поставяне на новата гумена втулка. Припомнете си маркерите, новата също има такъв. Подгответе си металната част с малко веро или в моя случай течен сапун, за да не ви излезе през *** :
!!!МАРКЕРИТЕ!!!
Белязал съм си и с черен маркер предварително да не се отплесна да забравя, че какъвто съм...
Забележка - веднъж набиете ли новия тампон, здрав няма да излезе, така че - умната!
9. Набиване на новия тампон. Тук ви трябва малко изобретателност... като начало съм използвал френския ключ и чук за да не наранявам тампона. Редува се от двете страни биенето. Идеята е да влиза равномерно:
Но рано или късно идва момента в който този метод вече не върши работа, а трябва да донабиете тампона още няколко милиметра. За целта Ви е необходим предмет с подходящ диаметър (Фи 61)... Отскочих до гаража, рових струвах, мислих, а той бил пред очите ми, че и ми пречи редовно при това - колчетата против паркиране на тротоара. Хванах шублера и какво да ви кажа - едно с едно нямаше с еднакъв диаметър - от Фи 59 до Фи 65 Имам си асортимент даже
За съжаление апарата не беше в мен за да снимам, но картинката предполагам Ви се е изяснила
10. Новия тампон е набит, следва монтаж в обратен ред. Не забравяйте кой беше дългия болт. Не, че ще стане кой знае какво - просто ще развивате и завивате докато ги нацелите, защото няма вариант всички да се завият коректно при грешка.
5. Необходими инструменти:
1. Ключове с номера 14; 15 и 18.
2. Звездичка/лимбус за декоративния капак.
3. 1-2 прави отвертки
4. Чук
5. Макетен нож
6. Пособия за набиване на новата скоба
Това е. Успех на всички в начинанието.
2. Условия за получаване на проблема: Системните "светофарни атаки" са пагубни за горния тампон, както и за Torque rod (идея си нямам на български как се превежда, но по-надолу ще видите за какво говоря). Естествено възможно е просто да си му е дошло времето, но споменатите 2 тампона "работят" най-усилено при рязко потегляне или спиране на предавка (много по-ниска от необходима за дадената ситуация)
3. Възможни решения:
1. Нов от МП на "скромната" цена от:
2. Нов от магазините. Ето пример:
3. Само втулка (Разглеждания вариант)
Оказва се, че тампона се предлага целия с металната част, която реално няма какво да й се износи, но защо да ни поискат 50 лева, като могат да ни поискат 600 ...
Лошото е, че и по магазините е така, никой в BG не ми предложи само гумената част (Bush). Оказа се обаче, че господата от SCAN-TECH (не БГ) произвеждат такава част и каталожния й номер е: 85.9597, която закупих от ebay.co.uk на цена от £16.45 + £2.99 (доставка в рамките на UK) + 6 лева доставка до Русе чрез gabco+speedy, което сумарно прави малко по-малко от 50 български левчета! ХA! Над 3 пъти по-малко от най-добрата оферта в БГ! При това с гаранции за качество, което тук треперим дали няма да ни дадат турски боклук.
4. Ремонт/смяна:
В заглавието съм споменал, че важи и за D5. Да, ръководството важи, но гумената част е с малко по-голям диаметър, съответно с друг каталожен номер, но смяната сама по себе си е аналогична.
Схема на "работното място":
Някъде по-нагоре бях споменал за Torque rod, това е частта, означена с номер 20 на схемата.
1. Махнете декоративния капак на двигателя. Ще ви е необходима звездичка/лимбус (не помня номера) 5 болта са.
2. Вече имате пълен достъп до тампона и гледката пред Вас би трябвало да изглежда така:
3. Развийте хоризонталния болт. Ще са Ви необходими ключове 15 и 18.
4. Развийте болтовете, които държат тампона към двигателя. Те са 4 на брой - 2 отпред и 2 отзад. Ще ви е необходим ключ 14:
Обърнете внимание, че единия болт е по-дълъг от останалите:
Това е мястото на дългия болт(най-неудобното) за тук ще ви трябва пак 14-ка, но гаечен или по-добре звездогаечен:
Ето още малко картинки:
В този момент тампона трябва да е свободен и да можете да си го приберете за следващите манипулации:
Тука има:
Тука НННееемааааа:
5. Вече сме на работната маса:
6. Обърнахте ли внимание на маркерите на металната и гумената част на тампона?:
7. Време е да махнем стария тампон. За целта аз използвах 2 прави отвертки, голям макетен нож с метален водач и чук:
Ето го:
8. Следва поставяне на новата гумена втулка. Припомнете си маркерите, новата също има такъв. Подгответе си металната част с малко веро или в моя случай течен сапун, за да не ви излезе през *** :
!!!МАРКЕРИТЕ!!!
Белязал съм си и с черен маркер предварително да не се отплесна да забравя, че какъвто съм...
Забележка - веднъж набиете ли новия тампон, здрав няма да излезе, така че - умната!
9. Набиване на новия тампон. Тук ви трябва малко изобретателност... като начало съм използвал френския ключ и чук за да не наранявам тампона. Редува се от двете страни биенето. Идеята е да влиза равномерно:
Но рано или късно идва момента в който този метод вече не върши работа, а трябва да донабиете тампона още няколко милиметра. За целта Ви е необходим предмет с подходящ диаметър (Фи 61)... Отскочих до гаража, рових струвах, мислих, а той бил пред очите ми, че и ми пречи редовно при това - колчетата против паркиране на тротоара. Хванах шублера и какво да ви кажа - едно с едно нямаше с еднакъв диаметър - от Фи 59 до Фи 65 Имам си асортимент даже
За съжаление апарата не беше в мен за да снимам, но картинката предполагам Ви се е изяснила
10. Новия тампон е набит, следва монтаж в обратен ред. Не забравяйте кой беше дългия болт. Не, че ще стане кой знае какво - просто ще развивате и завивате докато ги нацелите, защото няма вариант всички да се завият коректно при грешка.
5. Необходими инструменти:
1. Ключове с номера 14; 15 и 18.
2. Звездичка/лимбус за декоративния капак.
3. 1-2 прави отвертки
4. Чук
5. Макетен нож
6. Пособия за набиване на новата скоба
Това е. Успех на всички в начинанието.