The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Промиване на охладителната система.

#1
Т.к. от много време радиатора тече (дори и в момента) , системата е наблъскана с някакво промишлено количество добавки за спиране на течовете. Питанката ми е не би ли било добре да се промие системата по някакъв начин та поне част от тея гадости да се махнат. И съответно как може да стане това - аз си мислех - като сваля радиатора да го залепя - да пусна вода от чешмата в един от маркучите и да тече 20-30 минути през системата.
Reply

#2
струва ми се при това положение е най-добре да играеш на сигурно-сложи нов!Другият вариант е непрекъснато да имаш проблеми след като казваш , че течовете са борени отдавна.В крайна сметка ако сложиш нов може да ти излезе по-евтино,по-спокойно и ще спестиш време!
Reply

#3
Радиатора го сменях преди около 2 години - от стария бяха останали около 70% от ламелите - останалите бяха изрязани. Този с който съм в момента тече само от едно място - така че ако не успея да го залепя - направо ще отрежа ламелата.
И още едно питане - заради теча карам с незатегната капачка на водата, възможно ли е от липсата на налягане да се шашка системата когато се изкачвам по стръмен път, зашото снищи като се прибирах (изкачването е не повече от 1км) температурата си стоеше в нормалната зона, а като спрях водата кипна.
Reply

#4
Щом ти е нов радиатора - по добре го залепи.
За промивка с препарати ползвай фирмата която е на сайта ни "Златен Меркурий - Плюс ООД" - по предложение на Хамлет-Пламен.
Другия вариант е да използваш фирмата на Ниссенс - която и има адреса в форума ни. Те предлагат и сервиз за радияторите както и останалите екстри - независимо от марката му.
Ако не ти харесат нещата - тогава ще ти предложа един майстор който лепи промива и т.н. с всякакви радиятори който се намира м/у Красно село и Красна поляна - до рейсовете.

п.п.- Няма да е лошо да провериш предницата си на колата - да не би да има движение и то да е прецакало нещата. Както и захващането му и опорите му.
Основател на ВКБ с членска карта 00008.
Бивш член на УС. Volvo S80 D5 2003.
Reply

#5
Dumfree Wrote:И още едно питане - заради теча карам с незатегната капачка на водата, възможно ли е от липсата на налягане да се шашка системата когато се изкачвам по стръмен път, зашото снищи като се прибирах (изкачването е не повече от 1км) температурата си стоеше в нормалната зона, а като спрях водата кипна.

Здравей.
От липса на налягане системата не може "да се шашка" в твоя случай.
1.4 мотора се комплектова с два вида радиаторни пити с различна големина в зависимост от годината на производство. Предполагам, че
колата ти е с големия радиатор. Следователно, ако си решил да изолираш една, две или три от ламелите му, знай че имаш мегдан за това.
Отделно, това което се е получило снощи в твоя случай е съвсем в реда на нещата, а именно- работещ двигател с развъртяна капачка:
водната помпа тегли водата от радиатора (и компесационното казанче) и я нагнетява в охладителната система на автомобила - сиреч привежда я в циркулация. Няма изтичане от казанчето.
Спираш двигателя - остатъчното налягане от работата на помпата + работната температура на водата (около 90 градуса) се поемат от казанчето. То в случая ти е с незатегната капачка (а точно това й е предназначението) и няма друг вариант за водата, освен да прелее от
него. След изстиване на двигателя виждаш, че казанчето е празно.
Количеството липсваща вода е разликата между студения и горещ двигател - сбора от налягането и разликата на температурното разши-
рение на течността.
Капачката на казанчето при теб е за налягане 75 КРа (има вградено клапанче в нея) - това е работното налягане на охладителната система- 0.75 атм.
Развъртяна капачка понижава работното налягане на системата и оттам намаля теча от радиатора по време на път. Намалява се загубата на вода (количеството и е в норма) = няма загряване над нормалното. Нооо... само на път!
Спреш ли двигателя - всичко излиза през незатегнатата капачка. После доливаш. Това е.
Reply

#6
Непременно да добавя, че студена вода се налива на загрят двигател САМО докато работи, тоест или спри и долей и едва тогава гаси мотора или гаси и доливай като тръгваш ...
И много внимавайте с майсторите по радиаторите - на мен 1 пиянде като ми е тествал залепения радиатор на бившата 340-ка е наврял коркова тапа обвита с излирбанд вътре, намерих я след повече от месец във водната помпа случайно, естественно през това време бая ядове брах и на повече от 2км не мърдах...по инерция.
Малко полезно инфо от клубарите на Рено <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.renault-bg.com/site/parno.html">http://www.renault-bg.com/site/parno.html</a><!-- m -->
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)