Dumfree Wrote:И още едно питане - заради теча карам с незатегната капачка на водата, възможно ли е от липсата на налягане да се шашка системата когато се изкачвам по стръмен път, зашото снищи като се прибирах (изкачването е не повече от 1км) температурата си стоеше в нормалната зона, а като спрях водата кипна.
Здравей.
От липса на налягане системата не може "да се шашка" в твоя случай.
1.4 мотора се комплектова с два вида радиаторни пити с различна големина в зависимост от годината на производство. Предполагам, че
колата ти е с големия радиатор. Следователно, ако си решил да изолираш една, две или три от ламелите му, знай че имаш мегдан за това.
Отделно, това което се е получило снощи в твоя случай е съвсем в реда на нещата, а именно- работещ двигател с развъртяна капачка:
водната помпа тегли водата от радиатора (и компесационното казанче) и я нагнетява в охладителната система на автомобила - сиреч привежда я в циркулация. Няма изтичане от казанчето.
Спираш двигателя - остатъчното налягане от работата на помпата + работната температура на водата (около 90 градуса) се поемат от казанчето. То в случая ти е с незатегната капачка (а точно това й е предназначението) и няма друг вариант за водата, освен да прелее от
него. След изстиване на двигателя виждаш, че казанчето е празно.
Количеството липсваща вода е разликата между студения и горещ двигател - сбора от налягането и разликата на температурното разши-
рение на течността.
Капачката на казанчето при теб е за налягане 75 КРа (има вградено клапанче в нея) - това е работното налягане на охладителната система- 0.75 атм.
Развъртяна капачка понижава работното налягане на системата и оттам намаля теча от радиатора по време на път. Намалява се загубата на вода (количеството и е в норма) = няма загряване над нормалното. Нооо... само на път!
Спреш ли двигателя - всичко излиза през незатегнатата капачка. После доливаш. Това е.