Posts: 530
Threads: 7
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2006
Reputation:
0
От това, което виждам на снимките, става дума за обикновен говорител. Сигурно е мощен, но все пак няма нищо необичайно. Кабелите са просто сдвоени за да понесат на по-големия ток, който протича през тях идващ от усилвателя.
С обикновен усилвател (този от самото радио), няма да можеш да изкараш хубав звук. Просто няма толкова мощност за да го раздвижи както трябва. Трябва допълнителен усилвател.
Колкото до свързването, виж импеданса на говорителя, измерва се в омове и се бележи със буквата Z. Виж и импеданса на стъпалото. Обикновено, Z е около 4-8 ома.
01 Ако са съвместими, няма проблем (режим на съгласувано натоварване).
02 Ако обаче Z на говорителя е по-голямо, означава, че няма да може да натовари стъпалото, което е лошо, когато става дума за стъпала изградени от интегрални схеми (режим на отворена верига). Като звук ще свири по-тихо.
03 Ако Z е по-малко, тогава токът става голям, чипът прегрява и умира (режим на късо съединение). Свири силно, но ще криви.
Протичащият ток се изчислява по закона на Ом.
Ако приемем, че мощността на говорителя е 300W, захранващото напрежение 12V, то за тока, протичащ през говорителя се получава:
P=U.I, Следователно за тока I се получава I=P/U или 300/12=25 Aмпера.
PS. mecheto, басът ВИНАГИ е моно. Информацията за ниските честоти обаче се съдържа във всеки канал. За това и към стъпалото на баса се подават всички налични канали, в повечето случай са два (автомобилите), но могат да бъдат и повече (домашното кино). За това е възможно да слагаме само по един бас говорител или SUBWOOFER.
Двуканален бас или по-точно двуканална бас система означава нещо съвсем друго.
::beer::
VOLVO V70 2.0 - 1998 - Aurora Borealis
VOLVO 480 TURBO B18FT - Ин - 1990 HEICO
VOLVO 440 GLT B18EP - 1990 - Ян -
R.I.P. - 21.09.2013.
VOLVO S40 2.0 - 1997 -
R.I.P. - 01.08.2008.