10-31-2009, 05:46 PM
Тия ме убиха. Преди 3 седмици, когато прехвърлях колата на мое име, много ме ядосаха и бях решил да пиша, но някак си ми размина, но днес вече не издържах и ще си кажа всичко с риск да не ви е много интересно
Моята кола е купена от ПроМобил ноември 99та. 2003-та мой познат я купува от първия собственик и взима сив талон на колата, защото по това време още нямаше голям и малък талон. Юни тази година аз я купуих от него, но се забавих с прехвърлянето. Както и да е на 7ми октомври подписахме договор и отидох да я прехвърлям в КАТ, за да ми издадат голям и малък талон на мое име. Оказа се, че когато се сменя типа на талона процедурата е малко по-сложна от обикновено, а именно: Момичето на гишето въвежда някакви работи в компютъра, принтира ми едно листче с ПРЕДПОЛАГАЕМИ данни за автомобила и ме праща при дежурния офицер (той седи на каналите), който го раздава явно някакъв тип голям разбирач. данните на автомибила нямаха нищо общо - беше написано обем на двигателя 1948сс, мощност не помня точно, но нещо от типа на 120 киловата. Отивам аз при човека, който пред очите ми пусна 2 коли на "наши хора", за което го помоли друг негов колега и без никакъв свян от мен си дадоха инструкции какво да се напише в някакъв документ, за да мине колата. След като приключи с далаверите ми обърна внимание, погледна разпечатката за 2 секунди и каза "всичко е наред", което аз не одобрих и възразих. Казах му, че колата е с 1.8 двигател и е далеч от 120кв, на което той ми каза "как ще ми го докажеш?" . Изпаднах в шок, но понеже преди това бях се изнервил доста от чакането, а и не ми липсват връзки там(кък които по никакъв начин нямах намерение да се обръщам) си позволих по висок тон и груб език, като не си спомням какво точно му казах, но той бързо склони. Попита ме "колко е обемът?" и аз му казах "1800сс" и той го отбеляза, попита ме за киловати и аз му казах, че не знам дали е 80 или 85. Помоли ме да си избера 1 и го записа. После ме прати при друг разбирач, който отговаря за теглото. Сега е моментът да кажа, че колата е далеч от мястото на действието, всичко става само с документи. Отивам при него дадох му документите, той гледаше замислено в тавана в продължение на 5 секунди и ме попита "тон и 200 добре ли е?" . Засмях се и одобрих След нанесените корекции се върнах на гишето и докато чаках там да ми издадат талоните ме предредиха 4ма търговци на коли, които всеки ден са там и си говорят със служителите все едно са отрсли заедно, чиито талони станаха готови буквално за по-малко от минута, а моят и на още 1 "будала" се бавиха около 30-40 минути. Взех си талона и с голямо учудване видях, че единствените данни, които отбелязани на големия талон, са само тези, които аз продиктувах със същите стойности, които продиктувах плюс цвят на колата и номерата на рамата и двигателя. По постен талон от моя не съм виждал, а и за първи път видях кола с обем на двигателя 1800сс. хвана ме яд, че не казах 1.6 и по-малко от 100 коня, защото така щях да плащам данък в пъти по-малък, но както и да е. След известно време звъннах в мото пфое за разни части, продиктувах им номера на рамата и те ми казаха, че колата е 2000та година и е с двигател B4184S2 - 122 коня , на което аз малко се учудих, но реших, че става въпрос за грешка и не обърнах внимание. Вчера бях в сервиза на Жоро, където той ми смени маслото и ме попита дали това е новия мотор със 122 коня и аз съвсем уверено му казах, че е стария със 115 и той малко се усъмни. В талона ми е записано "B 4184S181и тн". Реших да търся номер на двигателя, при което намерих само 1 стикер, на който пишеше "B4184S2" и вече ми стана зле. Не че е толкова важно, въпреки че газаджията, който ми монтира газовия инжекцион твърди,че е от голямо значение за това какви дюзи да избере, но аз мога да си купя грешна част и после да си бия в главата...
П.П Изивнявам се ако съм ви отегчил с дългия пост, но просто ми се насъбра и имах нужда да споделя
Моята кола е купена от ПроМобил ноември 99та. 2003-та мой познат я купува от първия собственик и взима сив талон на колата, защото по това време още нямаше голям и малък талон. Юни тази година аз я купуих от него, но се забавих с прехвърлянето. Както и да е на 7ми октомври подписахме договор и отидох да я прехвърлям в КАТ, за да ми издадат голям и малък талон на мое име. Оказа се, че когато се сменя типа на талона процедурата е малко по-сложна от обикновено, а именно: Момичето на гишето въвежда някакви работи в компютъра, принтира ми едно листче с ПРЕДПОЛАГАЕМИ данни за автомобила и ме праща при дежурния офицер (той седи на каналите), който го раздава явно някакъв тип голям разбирач. данните на автомибила нямаха нищо общо - беше написано обем на двигателя 1948сс, мощност не помня точно, но нещо от типа на 120 киловата. Отивам аз при човека, който пред очите ми пусна 2 коли на "наши хора", за което го помоли друг негов колега и без никакъв свян от мен си дадоха инструкции какво да се напише в някакъв документ, за да мине колата. След като приключи с далаверите ми обърна внимание, погледна разпечатката за 2 секунди и каза "всичко е наред", което аз не одобрих и възразих. Казах му, че колата е с 1.8 двигател и е далеч от 120кв, на което той ми каза "как ще ми го докажеш?" . Изпаднах в шок, но понеже преди това бях се изнервил доста от чакането, а и не ми липсват връзки там(кък които по никакъв начин нямах намерение да се обръщам) си позволих по висок тон и груб език, като не си спомням какво точно му казах, но той бързо склони. Попита ме "колко е обемът?" и аз му казах "1800сс" и той го отбеляза, попита ме за киловати и аз му казах, че не знам дали е 80 или 85. Помоли ме да си избера 1 и го записа. После ме прати при друг разбирач, който отговаря за теглото. Сега е моментът да кажа, че колата е далеч от мястото на действието, всичко става само с документи. Отивам при него дадох му документите, той гледаше замислено в тавана в продължение на 5 секунди и ме попита "тон и 200 добре ли е?" . Засмях се и одобрих След нанесените корекции се върнах на гишето и докато чаках там да ми издадат талоните ме предредиха 4ма търговци на коли, които всеки ден са там и си говорят със служителите все едно са отрсли заедно, чиито талони станаха готови буквално за по-малко от минута, а моят и на още 1 "будала" се бавиха около 30-40 минути. Взех си талона и с голямо учудване видях, че единствените данни, които отбелязани на големия талон, са само тези, които аз продиктувах със същите стойности, които продиктувах плюс цвят на колата и номерата на рамата и двигателя. По постен талон от моя не съм виждал, а и за първи път видях кола с обем на двигателя 1800сс. хвана ме яд, че не казах 1.6 и по-малко от 100 коня, защото така щях да плащам данък в пъти по-малък, но както и да е. След известно време звъннах в мото пфое за разни части, продиктувах им номера на рамата и те ми казаха, че колата е 2000та година и е с двигател B4184S2 - 122 коня , на което аз малко се учудих, но реших, че става въпрос за грешка и не обърнах внимание. Вчера бях в сервиза на Жоро, където той ми смени маслото и ме попита дали това е новия мотор със 122 коня и аз съвсем уверено му казах, че е стария със 115 и той малко се усъмни. В талона ми е записано "B 4184S181и тн". Реших да търся номер на двигателя, при което намерих само 1 стикер, на който пишеше "B4184S2" и вече ми стана зле. Не че е толкова важно, въпреки че газаджията, който ми монтира газовия инжекцион твърди,че е от голямо значение за това какви дюзи да избере, но аз мога да си купя грешна част и после да си бия в главата...
П.П Изивнявам се ако съм ви отегчил с дългия пост, но просто ми се насъбра и имах нужда да споделя
V70, D4, 2015г, 181 к.с., ръчни скорости
S60, D5, 163 к.с, автомат
S40, B4184S2, 2000г., 122к.с. , бензин + ГИ
S60, D5, 163 к.с, автомат
S40, B4184S2, 2000г., 122к.с. , бензин + ГИ