The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Сервизни интервали или кога какво се сменя. S*, V* и XC70/90

#1
7Здравейте колеги.
Понеже колата наближава 98 000км ще е време за подмяна на туй-онуй. Намерих Schedule of Factory Maintenance Service Oprations за модели S40 • S60 • S80 • V50 • V70 • XC70 • XC90 от 2006 г. (линк към оригиналния текст: <!-- m --><a class="postlink" href="http://pa.motorwebs.com/volvo/2006_maint.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;">http://pa.motorwebs.com/volvo/2006_maint.pdf</a><!-- m -->)
Тъй като става дума за "американски" модели всичко е дадено в мили. Не съм сигурен дали описаните интервали и операции важат за нашите коли, но все пак след обръщане на милите в км, и махането на абсолютно излишен текст (от сорта какво става ако не си проверяваш маслото, течност за чистачки и т.н) го преведох (частично, без нещата за AWD моделите) и го пускам тук. Дано е полезно за някого.

Поздрави!

П.П. Извинете ме ако съм допуснал грешки с точното наименование на някой компонент.
----------------------------------
Сервизни интервали и обслужване

S40 • S60 • S80 • V50 • V70 • XC70 • XC90
произведени 2006 година


на всеки 12,000 километра
○ МАСЛЕН ФИЛТЪР И МОТОРНО МАСЛО: СМЯНА
На всеки 12,000 километра или на 12 месеца, което настъпи първо.

○ АНТИФРИЗ: ПРОВЕРВКА/ДОЛИВАНЕ
○ ИНДИКАТОР ЗА СЕРВИЗНО ОБСЛУЖВАНЕ (SRI): ПРОВЕРКА/ЗАНУЛЯВАНЕ
○ ТЕЧНОСТ НА СЕРВО УПРАВЛЕНИЕТО: ПРОВЕРКА/ДОЛИВАНЕ
○ ГУМИ: ПРОВРКА НА НАЛЯГАНЕ, ИЗНОСВАНЕ И СЪСТОЯНИЕ
Проверявайте налягането в резервната гума на всеки 2 години.
○ НИВО НА СПИРАЧНАТА ТЕЧНОСТ: ПРОВЕРКА
○ НАКЛАДКИ: ПРОВЕРКА ЗА ИЗНОСВАНЕ
○ ЧИСТАЧКИ: ПРОВЕРКА



НА ВСЕКИ 24,000 КИЛОМЕТРА
○ BEVEL GEAR: VISUAL INSPECTION
Само за модели 4х4
○ ФИЛТЪР НА КУПЕТО: СМЯНА
Волво препоръчва смяна всяка година при каране в райони със силно замърсен въздух и/или големи задръствания

○ РЪЧНА СПИРАЧКА: ПРОВЕРКА/НАСТРОЙКА



ПРИ 48,000 КИЛОМЕТРА И НА ВСЕКИ 24,000 КИЛОМЕТРА СЛЕД ТОВА
○ АКУМУЛАТОР: ПРОВЕРКА НА ТЕЧНОСТ И КЛЕМИ
Проверявайте по-често при каране в екстремни климатични условия


на всеки 48,000 КИЛОМЕТРА
○ ГОРИВНИ ПЪТИЩА: ПРОВЕРКА
○ МАРКУЧИ И ПЪТИЩА НА СПИРАЧНАТА СИСТЕМА: ПРОВЕРКА СПУКВАНИЯ/ТЕЧОВЕ


НА ВСЕКИ 60,000 КИЛОМЕТРА
○ СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ: СМЯНА
Препоръчителна смяна на всеки 3 години или на 60,000 км. (а ако автомобилът е каран предимно в планини или при висока влажност на въздуха –всяка година) по молба на собственика.

○ ВЪЗДУШЕН ФИЛТЪР: СМЯНА Mоже да се наложи по-честа смяна при каране в замърсени/прашни райони



ПРИ 96,000 КИЛОМЕТРА И НА ВСЕКИ 24,000 КИЛОМЕТРА СЛЕД ТОВА
○ КОРМИЛНА УРЕДБА/ПРЕДНО ОКАЧВАНЕ: ПРОВЕРКА
○ ЗАДНО ОКАЧВАНЕ: ПРОВЕРКА ЗА ИЗНОСВАНЕ
○ ВРЪЗКИ НА КАРДАНОВИЯ ВАЛ: ПРОВЕРКА ЗА ИЗНОСВАНЕ /ИГРАЕНЕ
○ КАРДАНОВ ВАЛ: ПРОВЕРКА НА БОЛТОВЕТЕ

○ PROPELLER SHAFT, PILOT BEARING AND UNIVERSAL JOINTS: CHECK WEAR
AWD models only
○ ИЗПУСКАТЕЛНА СИСТЕМА: ПРОВЕРКА ЗА ПОВРЕДИ/ТЕЧОВЕ


НА ВСЕКИ 96,000 КИЛОМЕТРА
○ СВЕЩИ: СМЯНА
С изключение на двигатели с VIN 85


НА ВСЕКИ 120,000 КИЛОМЕТРА
○ СВЕЩИ: СМЯНА
Двигатели с VIN 85


НА ВСЕКИ 169,000 КИЛОМЕТРА
АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК: СМЯНА
С изключение на двигатели с VIN 85


НА ВСЕКИ 193,000 КИЛОМЕТРА
○ PCV: INSPECT CLEAN NIPPLE AND HOSES
Turbo models only except S40/V50
Service interval after first service for all turbo models is every 45,000 miles. No service required on engine VIN code 68.
○ Maintains proper emission control
○ ГОРИВЕН ФИЛТЪР: СМЯНА Fuel filter is not replaceable on models identified by engine VIN codes 38, 39, 64, and 68.

○ БАЛАНСИРАЩ РЕМЪК, РОЛКИ: СМЯНА
За всички 5-цилиндрови модели.
○ Models identified by engine VIN codes 39 and 64 sold in California, Massachusetts, Vermont, New York and Maine are classified as PZEV vehicles. The timing belt and tensioner replacement interval for these vehicles only is 15 years or 150,000 miles. For service intervals beyond 150,000 miles, consult your authorized Volvo retailer.
○ Maximum replacement time interval for all engines except engine VIN codes 39 and 64 is 10 years.

НА ВСЕКИ 241,000 КИЛОМЕТРА
○ АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК: СМЯНА
Двигатели с VIN 85


RETAILER RECOMMENDATIONS/COMMENTS
Check automatic transmission fluid only if an external leak is identified. Volvo recommends changing automatic transmission fluid at 52,500 miles, only on vehicles used for towing, or when a message displays in the Instrument Panel Text Window.
Source: 2006 Volvo Warranty and Service Records Information, Version WTY570.05.05 Rev.05/05.
VOLVO GENUINE SERVICE. TO CARE IS TO ALWAYS PUT YOU FIRST.
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#2
Колата до сега е обслужвана в МП... но сега не съм сигурен, че ще отида там.
Въпросът ми е не би ли трябвало със смяната на маслото да се сменят и трите филтъра (маслен, въздушен и горивен)?
Това, което ме озадачи, е че колата в момента си е с фабричния горивен филтър?! А пък с нашите горива...
Според написаното в предишния ми пост трябва да сменя и свещите. Това според вас наложително ли е?
Може ли някой да ме ориентира в цените на 3-те филтъра и свещите (ако се налага смяна)? Пропускам ли нещо което трябва да се подмени? Както казах колата е на близо 98 000 км.
Благодаря предварително.
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#3
Аз имам 2001 ЕС80 2,4 бензин и ми дадоха от Волво в Германия, списъкът с обслужване на колата от 210 до 330 хил. км. (тъй като аз съм в зоната на тези км.). Сега погледнах за горивен филтър-сменя се на 310 хил. , като не знам кога е предишната смяна, но явно кара по над 100 хил. км. Аз лично си сменям само масло+маслен филтър и въздушен филтър на 15-20 хил. км. Филтърът в купето още не съм го сменял (30 хил. км. от както е сменен, няма миризми и прах, парното си духа).
Относно поддръжката в МП - аз съм на мнение, че като си купи човек по-нова кола и по-"сложна" не трябва да се цигани за едни 50 лева повече за обслужване в МП, отколкото при някой "майстор". И винаги ако стане някой проблем след това, може човек да се върне с фактурата и да каже "това вие сте го пипали, оправяйте си го...". Най-малкото което е, че в МП сипват масло Волво (което не се знае кой го прави, но поне до сега колата ти е карана с него) и е сигурно, че не е наливано в някой склад на Илиянци с етикет на Кастрол(примерно).
Аз мойто Волво го карам с Castrol Edge 5W30 (не го купувам от България,защото е пълно се ментета), а и преди това в Германия е карано с Castrol TXT Softec 5W30 и реших да не сменям марката. Smile
2001 S80
Reply

#4
Благодаря за информацията колега.

Много ми е интересно какво ще е това масло "Волво" при положение, че в ръководството за потребителя, а и на табелката под капака пише "Волво препоръчва масла Castrol" (за което не знам последните колко са си платили Smile )
А колкото до обслужването в МП, не се циганя, просто ми е неудобно, губи ми се целия ден. От момента, който имам тази кола, а и по-скоро с предишната, защото с тази проблеми не съм имал, съм купувал само оригинални части + подръжка в оторизиран сервиз.

А за свещите, можеш ли да ми кажеш дали е редно да сменят, според твоя списък? Нямам абсолютно никакви проблеми с паленето и самата работа на мотора. Както се казва "работи като по часовник".

И последно, пак за горивния филтър. Интервалите и сервизните операции са предвидени за "по-нормални" държави. Нашите горива не налагат ли по-скорошна смяна. Все пак цената е около 80 лв. и предпочитам да ги дам ако това е по-добре за колата.

И като оточнение, ако няма да е при МП, пак няма да е при "майстор" от квартален мащаб, маслото и аз от чужбина си го взимам, само че при мен е 0w30
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#5
Маслото при нас е Castrol но на тубата пише volvo.Относно свещите трябва да се сменявят преди да почат проблемите защото ще повредиш бобоните(тоест на определения интервал)Свещите при нас в МП са около 10-12лв бр.по спомен ,което е супер цена а за този мотор само оригинални свещи.Успех. Tongue
Reply

#6
Преди всичко искам да искажа искрените си благодарности към Morunа, за готовността му да помага на всички тук, въпреки че досега не ми се е налагало да го занимавам с каквито и да е проблеми. Шапка Ви свалям! Въпреки общоприетото отношение към официалния вносител, независимо от марката, аз лично до момента не мога да имам никакви оплаквания към Мото Пфое. Както казах в предишнито си мнение, единственият ми проблем е заетостта ми.
Сега персонално към Moruna, можете ли да ми кажете за моята кола, на 98 000 км (въпреки, че Ваш колега ми каза, че следващото обслужване трябва да бъде на 101 000 км) какво трябва да бъде сменено, приблизителна сума и най-важното - колко време ще отнеме цялата процедура? Знам, че най-лесният начин е да се обадя на Ваш колега, но повярвайте ми, в работно време се побърквам от задачи и не ми остава време.
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#7
Ако ми изпратите шасито(със SMS)ще проверя какво е правено до сега и какво трябва да се смени и разбира се колко ще струва. 8)


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply

#8
moruna Wrote:Ако ми изпратите шасито(със SMS)ще проверя какво е правено до сега и какво трябва да се смени и разбира се колко ще струва. 8)
Колега наскоро купих едно волво V70 /2002/D5 , внос от холандия , по данни на километража е на около 150 хил. (малко се съмнявам) както и да е. Ще бъдеш ли добър ако ти изпратя номер на шасито да ми кажеш какво е правено по колата и какво ми престой.

Предварително благодаря
Reply

#9
Информацията за колата ако не е купена от М.П. е до момента на изтичане на гаранцията и малко след това.В този случай около 2005-2006г мах.Обади се ще проверя какво е било за тази кола. 8)
Reply

#10
Аз когато сменям консумативи сменям всички филтри и масло от МП си копувам, което според мен си е чист кастрол, защото това препоръчват, ако не си купиш от това на което пише ВОЛВО.Колега филтрите от СКАН ТЕК излизат малко под 100 лева (без на Купето) този, който е за купето е 90 лева някъде (ВОЛВО ЕС80 Д5).Горивния филтър е някакви 15-тина лева такаче според мен си го сменяи на всяка смяна, че едни дюзи за дизел не ми се мисли какви пари са.Аз я обслужвам на 20 000 КМ моята защото така пише в книжката,а и на толкова КМ ми светва лампата, относно това как става смяната собственоръчно може да ми пишеш на скайп mario_bankya или виж този линк <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=12148" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=8&t=12148</a><!-- l --> там не съм снимал как се сменя маслото защото бях много мръсен за тази цел Wink С радост ще помогна на всеки, който се захване с тази работа
I Heart VOLVO
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)