Чавдаре, няма смисъл да сменяш компютрите, няма да спечелиш нищо.
Колата със сменени компютри ще работи, да, но дали ще му е добре на мотора е друг въпрос.
Освен това, нашите волва са с два компютъра - един за инжекциона и един за запалването.
Ти кой от двата си чипнал? Ако е джетроника - никакъв смисъл няма.
Промяната на чипа само на единия няма да доведе до нищо. Още повече че на атмосферен
двигател единствения чип тунинг който има смисъл да се прави е да се промени малко
ъгъла на запалване. Тези коли на които компа е един и управлява и гориво и запалване - там може да се спечели
малко, но това "малкото" определено не струва и 100 лв за чип. Незнам колко пари си дал за тоя чип,
обаче си играя от бая време с тия компютри и мога да ти кажа че си си дал парите на вятъра.
А колегата от темата с немския чип тунинг - ще ме извинява много ама може да се каже че те е метнал.
Чипване има смисъл на мотор с принудително пълнене - турбо или компресор.
Атмосферния - с промяна на ъгъла на запалването може да го направиш малко по-пъргав.
Ето ти за сравнение две горивни карти от 2.0 турбо, 8 клапана (B200FT), и 2.0 турбо, 16 клапана (B204FT)
за да видиш дори визуално че са различни доста:
Тия картинки сами по себе си нищо не значат, просто за да видиш че са доста различни в дозирането на гориво.
По едната ос са обороти на мотора от 400 до около 6300, по другата показанията от дебитомера, т.е. натоварването на мотора. В клетките в които се пресичат дадени обороти и % натоварване е времето за отваряне на инжекторите в милисекунди. Колкото е по-студен цвета - толкова е по-ниска бабунката и съответно по-малко гориво.
Мога да ти намеря тунинговани файлове за твоя мотор, съвсем безплатни, обаче ти трябва и програматор за епроми за да си ги запишеш сам в чипове. Ако ти се играе може да си купиш тоя програматор: <!-- m --><a class="postlink" href="http://programatoribg.com/willem/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://programatoribg.com/willem/index.htm</a><!-- m --> и няколко епрома 27C256 от някой магазин за електроника (по 3-4 лв. е бройката) и да пробваш различните файлове. Ако ти се ровичка и разбираш английски - виж тези форуми: <!-- m --><a class="postlink" href="http://forum.ecuproject.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forum.ecuproject.com/index.php</a><!-- m -->, раздела за Volvo LH 2.4 и може да разгледаш и това, макар че то е доста понадуто дори и за турбо мотори: <!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817</a><!-- m -->