11-11-2010, 10:38 AM
1. Проблем: Пластмасата на пантата на капачката на резервоара старее и става крехка. Резултатът - чупи се.
2. Условия за получаване на проблема: При зареждане на бензиностанция, ниска температура.
3. Възможни решения: За съжаление решението е едно единствено - нова панта от МП.
Номер на частта: 31265160. Цена: 19.96 лв.
Снимка на проблема:
Чупят се "Ушичките" който държат скобата/пружината отговаряща вратичката да бъде или добре отворена или добре затворена. Близък план:
При мен са се счупили десните две ушички, но съм виждал и левите да са счупени а десните да са здрави.Ето и резервната част, в оригиналната си опаковка и номера на частта:
Демонтаж на старата/счупена панта. Може и с натискане на чопчетата навътре, но понеже пластмасата е вече достатъчно трошлива с леко подтикване на права отвертка щипките се чупят (с поглед)
Ето така трябва да изглежда когато сте демонтирали старата панта:
Монтиране на пантата за капачката. Препоръчвам за по-голямо удобство първо да захванете пантата за капачката, защото при тази операция се изисква малко физическа сила, а работата е пипкава, все пак трябва се внимава да не счупим и чисто новата си панта.
Първо да влезе оста на капачката за пантата както на снимката. Както споменах по-горе - малко по-смело трябва да се пипа.
На следващата снимка вече е закачена и "пружината":
Обърнете внимание на принципа на щипката за захващане към купето. На тази снимка е вида в който пристига пантата. Вижда се чопчето, което в последствие трябва да бъде набито в дупката под него за да разтвори учишките, които на практика осъществяват скрепването на двата детайла.
Внимателно си ги счупих, като ги пазих .Пазих си за всеки случай и от старата панта тези чопчета да не взема да ги изпозагубя като се знам колко съм подреден ...
Поразчистих дупчиците от пластмасата останала при отливането на детайла и набутах споменатите по горе чопчета съвсем малко колкото да си стоят там, но без да са разтворили ушичките на щипката:
Нагласих пантата на мястото й и остана само да донатисна чопчетата:
Тук вече всичко е готово. Давам тази снимка за ориентир как трябва да изглежда когато всичко е ОК:
И сме готови - имаме си нормално функционираща капачка:
4. Необходими инструменти:
- Права отвертка -при премахване на пантата от автомобила.
- Кръстата(рапидна) отвертка - при натискане на щипките при монтажа и изчистване на отворите.
- Клещи. Може да се наложи при махането на пантата от капачката, да досчупите пантата, внимателно, разбира се.
- Парцал - когато всичко е приключило за почистване на калника от пръстови отпечатъци.
Това е. Успех на всички в начинанието.
2. Условия за получаване на проблема: При зареждане на бензиностанция, ниска температура.
3. Възможни решения: За съжаление решението е едно единствено - нова панта от МП.
Номер на частта: 31265160. Цена: 19.96 лв.
Снимка на проблема:
Чупят се "Ушичките" който държат скобата/пружината отговаряща вратичката да бъде или добре отворена или добре затворена. Близък план:
При мен са се счупили десните две ушички, но съм виждал и левите да са счупени а десните да са здрави.Ето и резервната част, в оригиналната си опаковка и номера на частта:
Демонтаж на старата/счупена панта. Може и с натискане на чопчетата навътре, но понеже пластмасата е вече достатъчно трошлива с леко подтикване на права отвертка щипките се чупят (с поглед)
Ето така трябва да изглежда когато сте демонтирали старата панта:
Монтиране на пантата за капачката. Препоръчвам за по-голямо удобство първо да захванете пантата за капачката, защото при тази операция се изисква малко физическа сила, а работата е пипкава, все пак трябва се внимава да не счупим и чисто новата си панта.
Първо да влезе оста на капачката за пантата както на снимката. Както споменах по-горе - малко по-смело трябва да се пипа.
На следващата снимка вече е закачена и "пружината":
Обърнете внимание на принципа на щипката за захващане към купето. На тази снимка е вида в който пристига пантата. Вижда се чопчето, което в последствие трябва да бъде набито в дупката под него за да разтвори учишките, които на практика осъществяват скрепването на двата детайла.
Внимателно си ги счупих, като ги пазих .Пазих си за всеки случай и от старата панта тези чопчета да не взема да ги изпозагубя като се знам колко съм подреден ...
Поразчистих дупчиците от пластмасата останала при отливането на детайла и набутах споменатите по горе чопчета съвсем малко колкото да си стоят там, но без да са разтворили ушичките на щипката:
Нагласих пантата на мястото й и остана само да донатисна чопчетата:
Тук вече всичко е готово. Давам тази снимка за ориентир как трябва да изглежда когато всичко е ОК:
И сме готови - имаме си нормално функционираща капачка:
4. Необходими инструменти:
- Права отвертка -при премахване на пантата от автомобила.
- Кръстата(рапидна) отвертка - при натискане на щипките при монтажа и изчистване на отворите.
- Клещи. Може да се наложи при махането на пантата от капачката, да досчупите пантата, внимателно, разбира се.
- Парцал - когато всичко е приключило за почистване на калника от пръстови отпечатъци.
Това е. Успех на всички в начинанието.