The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EGR клапан и проблеми свързани с работата му

#1

.doc   Почистване на EGR клапан.doc (Size: 940.5 KB / Downloads: 705) Здравейте колеги.Правя отделна тема свързана с този клапан, тъй като проблемите свързани с него са доста.
Материала който ще предоставя е свързан главно с модела на Volvo S60 D5.
Тъй като и аз имам проблем с този клапан, се порових доста в чуждите форуми и намерих материал за почистване на въпросния клапан.Събрал съм снимките в един файл , така че да е лесно на всеки да си го свали и разгледа.

...проучих доста добре проблема с този клапан , от където пък идва другия проблем на повечето коли - изпушването на черен дим при рязко подаване на газ.Това е резултат от закъснялото затваряне на ЕГР клапана.По принцип при рязко подаване на газ този клапан веднага трябва да затвори и така не се вкарват част от изгорелите газове обратно в цилиндрите, а системата вкарва само чист въздух.Колата НЕ изпушва.Когато обаче клапана е замърсен, се забавя неговото затваряне ....а вероятно той дори не се затваря до край.Сместа вместо да стане обогатена с кислород , тя частично се насища с изгорели газове, кислорода обеднява , сместа е не хомогенна и резултата е не изгоряла нафта....от където идва и черния дим от ауспуха.Колегите от Швеция препоръчват почистване на клапана през 20000-30000км или замяната му ( цена около 500$ ).Има и друг начин, който също е експериментиран там от колеги "експериментатори".Те елиминират ЕГР клапана, като преди самия клапан поставят пластина от неръждаема ламарина с дебелина максимум 1мм.Те гарантират че единственото последствие от това е САМО по голямото замърсяване на природата с твърди частици,но казват че въпреки това емисиите си остават в граници.Динамиката на колата обаче била чувствително подобрена и БЕЗ черен дим.При моделите на Волво s60 D5 след 2004г обаче след такава интервенция излизала грешка на комп.за неправилна работа на клапана.Решението за тези модели, също според колегите "експериментатори" е на въпросната пластина да се направят 3 отвора от по 3-4мм.Така много малка част от изгорелите газове ще влизат, клапана ще си работи и компа няма да дава грешки.Като при това черния дим изчезвал.
Разглобяването на клапана се извършва заедно с охлаждащия панел.Първо се демонтират маркучите които охлаждат изгорелите газове преминаващи през клапана , като за да не се губи охл.течност веднага след като се извадят от местата им те се запушват с подходяща тапа.Клапана е на сравнително трудно достъпно място , за това според колегите от запада е добре да се демонтира първо целият възд. филтър със съединенията към него ( показано е на една от снимките ).След като се демонтира клапана, се демонтира моторчето което управлява самия клапан.Всички демонтирани части се почистват старателно.
Необходимо е да се огледа добре самия клапан на устройството, заедно с прилежащите към него пружина втулка и т.н.Възможно е примерно пружината да е счупена или втулката да е износена.Под втулка имам в предвид самият канал в който се движи оста на клапана.И най важното....да се прегледа внимателно седлото където затваря клапана.Възможни са износвания и хлабини, които да направят невъзможно уплътняването на клапана при затворено положение.Смятам че в този случай повредата е сериозна и не подлежи на ремонт.


....само да отбележа още веднъж , че описаното по горе е мнение на колеги от форуми в Англия, Франция и Швеция, които доста са се постарали да изучат този клапан и да направят нужното да елиминират неговото влияние върху работата на колата.По принцип съм съгласен с тях и в скоро време смятам и аз да опитам да си реша проблема с черния дим отзад .Ще продължа да търся материали по въпроса за да се развива темата.Предварително благодаря и на колегите които ще се включат и ще помогнат за развитието на темата.Поздрави на всички


Attached Files
.doc   Почистване на EGR клапан.doc (Size: 940.5 KB / Downloads: 700)
Човек цял живот се учи . . .


[Image: ab250839.gif]
Reply

#2
Почистих и моят клапан.Имаше доста нагар.Разглобяването ми отне около 2 часа , тъй като махнах доста елементи преди да достигна го самия клапан.Накиснах клапана около 2 часа в нафта изчистих го , след което го промих и с топла вода с веро.Изплакнах обилно и го подсуших със струя въздух от компресор.Така изчистения клапан монтирах обратно , което ми отне пак около 2 часа.Крайния резултат е очевиден.Не съм забелязал да изпушва отзад , а и като че ли динамиката се подобри ( може и така да ми се струва :? ).За съжаление снимков материал нямам.Бях без фото.Но снимките които съм предоставил във файла по горе са 1:1 с това което правих и аз.
Човек цял живот се учи . . .


[Image: ab250839.gif]
Reply

#3
А някой може ли да изрови и предложи подобен материал и за С/В40 1,9 ТД, 90 к.с.?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)