The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблем с ламбда сонда?

#1
Здравейте колеги!Преди около месец се сдобих с волво 740 комби,двигателя е 2,3 16 клапана,с ламбда сонда е.Та въпросното камионче взе че ми изкара разход около 18-19/100 леко градско каране и към 16/100 извънградско с 90.Освен това мени леко оборотите на празен ход,а когато изключа от скорост и пусна газта оборотите падат до към 300 и веднага се вдигат.На празен ход също има и някакво леко прекъсване,което във високи или изчезва или аз не го усещам.Насочил съм се към ламбда сондата,днес и поизмерих напрежението на загрял двигател и на празен ход държи около 0.7V и на моменти "пропада" на 0,1V и по-малко.На 3к оборота напрежението е подобно,но като пусна газта за секунда става почти 0V.Някой ако може да помага с насоки и съвети какво да правя нататък....
Reply

#2
zzuzi Wrote:Здравейте колеги!Преди около месец се сдобих с волво 740 комби,двигателя е 2,3 16 клапана,с ламбда сонда е.Та въпросното камионче взе че ми изкара разход около 18-19/100 леко градско каране и към 16/100 извънградско с 90.Освен това мени леко оборотите на празен ход,а когато изключа от скорост и пусна газта оборотите падат до към 300 и веднага се вдигат.На празен ход също има и някакво леко прекъсване,което във високи или изчезва или аз не го усещам.Насочил съм се към ламбда сондата,днес и поизмерих напрежението на загрял двигател и на празен ход държи около 0.7V и на моменти "пропада" на 0,1V и по-малко.На 3к оборота напрежението е подобно,но като пусна газта за секунда става почти 0V.Някой ако може да помага с насоки и съвети какво да правя нататък....

Здравей, и честито. Мотора ти е много хубав, само че трябва да внимаваш с ангренажния ремък - смени го с ролките ако още не си или не знаеш последно кога е сменян, за да си спокоен. Освен това имат едно слабо място - понякога се чупи болта на зъбното колело на маслената помпа. Същото колело през което минава ангренажа. Тук може да прочетеш повече: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub.org.uk/faq/B234Ftimingbelts.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.volvoclub.org.uk/faq/B234Ftimingbelts.htm</a><!-- m -->
Та така, има две ревизии на въпросния болт. Ако си с по-новия няма страшно. Но стига съм те плашил.

Разхода ти е големичък, но по описанието ти изглежда сондата ти да работи. Напрежението и трябва постоянно да се мени между 0.1 - 0.9 волта. Провери дали няма някакви грешки в компютъра, хубавото на тези коли е че няма нужда да ходиш в сервиз за да го направиш, виж тук в темите е описано как става, и ако има провери какъв е кода на грешката тук: <!-- m --><a class="postlink" href="http://linuxfan.org/~ipdown/mybrick.org/err" onclick="window.open(this.href);return false;">http://linuxfan.org/~ipdown/mybrick.org/err</a><!-- m -->
За играта на тихите обороти може да е виновен някой датчик (тогава ще имаш и грешка от компа).
Може и ТПС-а да не ти е настроен добре - отстрани на дроселовата клапа има една пластмасова черна джаджа с конектор с кабели. Като е затворен дросела в него има ключе което казва на компютъра - дръж мотора на тихи обороти. Като завъртиш съвсем леко трябва да чуеш едно кликване - ключето отваря. Като пуснеш - затваря.
Друг източник на проблеми с тихите и висок разход може да е някоя утечка на въздух между дебитомера и всмукателния колектор - прегледай и там.
И последно - ако колата не е пазена - може да ти е зацапан дросела и стъпковия мотор - това също може да причини проблеми с играене на оборотите.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#3
Благодаря много за изчерпателния отговор,колега.До сега бях при колата и резултатите са:При тест на запалването не изкарва грешки,а тест на самия инжекцион не може да се направи-светодиода свти докато държа копчето,но след това изгасва и не мига.Пробвах няколко пъти,но не става и не става.Докато работи колата откачих буксата на моторчето за празен ход и нищо не се промени по празния ход.ТПСа също го проверих и е наред.Свалих свещите-всичките черни с нагар,като се оказа,че имам и един кабел за смяна,защото няма общо с другите три и е поомотаван с изолирбанд тук там.Пак мерих и по ламбдата и промяната в стойността е около половин секунда преди да се разклатят оборотите на празния ход :? .Не знам ако я закарам в някой сервиз дали няма да почнат с предположения стил "смени тва и тва,пък ще видим" дето всеки знае така Sad .
Reply

#4
Благодаря много за изчерпателния отговор,колега.До сега бях при колата и резултатите са:При тест на запалването не изкарва грешки,а тест на самия инжекцион не може да се направи-светодиода свти докато държа копчето,но след това изгасва и не мига.Пробвах няколко пъти,но не става и не става.Докато работи колата откачих буксата на моторчето за празен ход и нищо не се промени по празния ход.ТПСа също го проверих и е наред.Свалих свещите-всичките черни с нагар,като се оказа,че имам и един кабел за смяна,защото няма общо с другите три и е поомотаван с изолирбанд тук там.Пак мерих и по ламбдата и промяната в стойността е около половин секунда преди да се разклатят оборотите на празния ход :? .Не знам ако я закарам в някой сервиз дали няма да почнат с предположения стил "смени тва и тва,пък ще видим" дето всеки знае така Sad .
Reply

#5
zzuzi Wrote:Благодаря много за изчерпателния отговор,колега.До сега бях при колата и резултатите са:При тест на запалването не изкарва грешки,а тест на самия инжекцион не може да се направи-светодиода свти докато държа копчето,но след това изгасва и не мига.Пробвах няколко пъти,но не става и не става.Докато работи колата откачих буксата на моторчето за празен ход и нищо не се промени по празния ход.ТПСа също го проверих и е наред.Свалих свещите-всичките черни с нагар,като се оказа,че имам и един кабел за смяна,защото няма общо с другите три и е поомотаван с изолирбанд тук там.Пак мерих и по ламбдата и промяната в стойността е около половин секунда преди да се разклатят оборотите на празния ход :? .Не знам ако я закарам в някой сервиз дали няма да почнат с предположения стил "смени тва и тва,пък ще видим" дето всеки знае така Sad .

За теста на инжекциона - включваш буксичката в гнездо номер 2. Натискаш и държиш около 3 секунди, като докато държиш светодиодчето трябва да свети. След три секунди пускаш - изгасва. След малко трябва да започне да мига. Кода е трицифрен, записваш го и после проверяваш. Ако няма грешки ще получиш 1-1-1

За теста на запалването е гнездо номер 6.

Ако има грешки изтриването става така: Прочиташ грешките. В момента в който се повтори първата грешка (ако е само една на второто четене ще се повтори), натискаш бутона и държиш така около 6-7 секунди. Докато държиш светодиода си свети. Пускаш бутона - светодиода угасва. След около секунда-две след като си пуснал светодиода светва пак и стои така. Пак натискаш и държиш 6-7 сек. Като пуснеш грешките са изтрити.

Ако няма промяна като откачиш моторчето за празен ход, сигурно то не работи.
Може просто да е зацапано вътре и да не може да се движи.
Може и просто да не контактува добре кабела му.
Прегледай го първо и чак тогава ходи по сервизи.

А и виж да нямаш някъде по колектора някое маркуче откачено, по него има бая щуцери за разни вакуумчета.
Въобще виж да не дърпа въздух някъде след дебитомера. Ако влиза въздух след дебитомера - той е неизмерен и компютъра не дозира гориво за него, т.е. получаваш неправилна горивна смес, оттам може да се очакват всякакви странни проблеми.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#6
zzuzi Wrote:Благодаря много за изчерпателния отговор,колега.До сега бях при колата и резултатите са:При тест на запалването не изкарва грешки,а тест на самия инжекцион не може да се направи-светодиода свти докато държа копчето,но след това изгасва и не мига.Пробвах няколко пъти,но не става и не става.Докато работи колата откачих буксата на моторчето за празен ход и нищо не се промени по празния ход.ТПСа също го проверих и е наред.Свалих свещите-всичките черни с нагар,като се оказа,че имам и един кабел за смяна,защото няма общо с другите три и е поомотаван с изолирбанд тук там.Пак мерих и по ламбдата и промяната в стойността е около половин секунда преди да се разклатят оборотите на празния ход :? .Не знам ако я закарам в някой сервиз дали няма да почнат с предположения стил "смени тва и тва,пък ще видим" дето всеки знае така Sad .

За теста на инжекциона - включваш буксичката в гнездо номер 2. Натискаш и държиш около 3 секунди, като докато държиш светодиодчето трябва да свети. След три секунди пускаш - изгасва. След малко трябва да започне да мига. Кода е трицифрен, записваш го и после проверяваш. Ако няма грешки ще получиш 1-1-1

За теста на запалването е гнездо номер 6.

Ако има грешки изтриването става така: Прочиташ грешките. В момента в който се повтори първата грешка (ако е само една на второто четене ще се повтори), натискаш бутона и държиш така около 6-7 секунди. Докато държиш светодиода си свети. Пускаш бутона - светодиода угасва. След около секунда-две след като си пуснал светодиода светва пак и стои така. Пак натискаш и държиш 6-7 сек. Като пуснеш грешките са изтрити.

Ако няма промяна като откачиш моторчето за празен ход, сигурно то не работи.
Може просто да е зацапано вътре и да не може да се движи.
Може и просто да не контактува добре кабела му.
Прегледай го първо и чак тогава ходи по сервизи.

А и виж да нямаш някъде по колектора някое маркуче откачено, по него има бая щуцери за разни вакуумчета.
Въобще виж да не дърпа въздух някъде след дебитомера. Ако влиза въздух след дебитомера - той е неизмерен и компютъра не дозира гориво за него, т.е. получаваш неправилна горивна смес, оттам може да се очакват всякакви странни проблеми.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#7
В гнездо 6 изкарва 1-1-1 и всичко е ок,но като сложа кабелчето в гнездо 2 диода въобще не почва да мига-свети само докато държа бутона 2-3 секунди и после-нищо.Моторчето ще го сваля утре на светло да си поиграя с него и да видя дали въобще мърда.
Reply

#8
В гнездо 6 изкарва 1-1-1 и всичко е ок,но като сложа кабелчето в гнездо 2 диода въобще не почва да мига-свети само докато държа бутона 2-3 секунди и после-нищо.Моторчето ще го сваля утре на светло да си поиграя с него и да видя дали въобще мърда.
Reply

#9
zzuzi Wrote:В гнездо 6 изкарва 1-1-1 и всичко е ок,но като сложа кабелчето в гнездо 2 диода въобще не почва да мига-свети само докато държа бутона 2-3 секунди и после-нищо.Моторчето ще го сваля утре на светло да си поиграя с него и да видя дали въобще мърда.

Да нямаш някаква аларма или имобилайзер да трябва да се включи? Или пък някой кабел в снопа към инжекциона да не контактува добре? В конектора може би..
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#10
zzuzi Wrote:В гнездо 6 изкарва 1-1-1 и всичко е ок,но като сложа кабелчето в гнездо 2 диода въобще не почва да мига-свети само докато държа бутона 2-3 секунди и после-нищо.Моторчето ще го сваля утре на светло да си поиграя с него и да видя дали въобще мърда.

Да нямаш някаква аларма или имобилайзер да трябва да се включи? Или пък някой кабел в снопа към инжекциона да не контактува добре? В конектора може би..
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)