Полезни съвети при закупуване на автомобил - нов или втора употреба, както и съвети при поддръжката на автомобили.

Модератор: Група модератори

Смяна пластмасови водачи странични стъкла Р2 платформи

Мнениеот yuckuJackD » Пет Авг 19, 2011 11:38 am

Настоящото ръководство е валидно за следните автомобили:
Volvo S60 (-2009)
Volvo S80 (-2006)
Volvo V70 P26 (2000-)
Volvo XC70 (2001-2007)
Volvo XC90 и др.
или казано накратко P2 платформата.
Възможни са някой леки разлики спрямо показаните снимки, поради факта, че ръководството би трябвало да важи и за джиповете, но като цяло основните неща са еднакви.

1. Проблем:
Първа фаза: Започна да ми скърца стъклото при отваряне и затваряне. Това е признак за започнало износване. При ненавременна смяна отивате на следващата фаза.
Втора фаза: Някой от двата водача се счупил или износил достатъчно и ябълката е излязла. Тогава прозорецът тръгва "на една страна", заклинква се и до там. Това е добър сценарий. По-лошия сценарий е ако системата срещу смачкване на ръце не сработи навреме или още по зле - сработи и се опита да върне прозореца пак долу. Тогава има много голям риск металните рамена на машинката да се усучат, прозореца да бъде натиснат и надран (чак да се счупи едва ли...). Все неща на цени много по-високи от 14,44 лева на врата...
2. Условия за получаване на проблема: Нормална експлоатация. Говорим си за пластмасови елементи, които се трият в метал и се износват.
3. Възможни решения:
1. Използвайте климатика вместо да отваряте прозрците :)
2. Сега сериозно - нови водачи. В сайта на МП са кръстени "БЛОК ПОДВИЖЕН", но за по-голяма яснота аз ги наричам "водачи", въпреки, че и това не е точно като наименование...
Номерът им е 3509416 и са на цена:
Изображение
Ето ги как изглеждат:
Изображение

Изображение

Във всяка врата има по 2 такива. Не ви съветвам да сменяте само по един - не си заслужава загубеното време да се свали кората на вратата и да се монтира отново, а си говорим за 7 лева повече или по-малко...
Аз смених само на предните 2 врати, понеже предният собственик на автомобила явно не е возил хора отзад редовно, съответно прозорците и всичко останало на задните седалки е запазено като ново => и водачите предполагам трябва да са ОК.
Накратко, ако ще сменяте на шофьорската врата, така и така сте набрали скорост и ви се е изяснила процедурата, сменете и на пасажерската. За да не звучи "Гледай сега тоя, аз имам един водач счупен, той ми вика смени и двата, а сега ми вика - смени и на двете врати?!?" ще Ви кажа следното: Проблемна ми беше шофьорската врата (скърцаше), купих си 4 водача (за двете врати). Започнах смяната със шофьорската. Там на външен вид всичко беше наред. Ако не знае човек че скърцането е от водача, може да гледа цял ден и да се намери проблема. Смених си ги и пристъпих към пасажерската, която реално не даваше признаци за проблем, но ето какво видях вътре:
Изображение
Очевидно е била почти изтървала, но може би нямаше да разбера до последния момент, когато ремонта вече щеше да е значително по-скъп.
4. Ремонт:
Приемаме, че вече сте свалили кората на вратата и изходното Ви положение към този момент е такова:
Изображение
Ето тук можете да намерите подробно ръководство за сваляне на кората, писано от мен:
Демонтаж кори предни врати на Р2 платф. (S*0; V*0; XC*0)

1. Смъкнете прозореца до средата преди да откачите окабеляването на кората (може да го направите още преди да започнете с демонтажа на кората)
Горната снимка може да Ви послужи за ориентир докъде да го свалите. Вижда се малко в ъгълчето, дано се ориентирате.
2. Разлепете много внимателно уплътнението на вратата:
Изображение
Това бялото, играещо роля на лепило е нещо като каучук/болкит. При монтажа обратно ако не иска да залепне го затоплете леко - помага. Внимавайте да не скъсате уплътнението - то си е за вас... Теоретично и без него може, както и теоретично може без ел. стъкла, климатик, касетофон и т.н. :) Шегувам се разбира се.
Само да вметна: Не е необходимо да премахнете тотално цялото уплътнение, а само толкова, колкото да ви позволи да си свършите работата. На една от по-долните снимки ще видите аз колко съм разлепил. Отделно, че за да махнете изцяло уплътнението без да го скъсате ще трябва да демонтирате една щангичка, чакаща болта на дръжката на вратата. Тя е с нитове. Колегите от чуждите форуми казват да се махне, но предполагам защото четат VAIDS/VIDA, а там е написано като типови стъпки и понеже тази стъпка трябва да важи и за демонтаж на целия механизъм - да, тогава ще пречи и ще трябва да се свали.
3. Отдясно (за шофьорската врата де) имате едно капаче през което минават кабелите. Откачете го:
Изображение

Изображение
Идеята е да можете да бъркате с ръка през отвора.

4. Към момента трябва гледката пред вас да изглежда нещо от този сорт:
Изображение
Тук си личи защо ви споменах да свалите прозореца до половината - вижте в момента къде се намира долния му край - на удобно за работа място.

5. Откачане на пластмасовия водач.
Да си припомним как изглежда:
Изображение
За по-лесно нека покажем как става заключването и отключването...
Изображение
Първия водач е подготвен за монтаж. По-нататък ще ви върна на тази снимка да погледнете пак.
Втория водач е просто пример за неправилно заключен или наполовина отворено положение.
Третия водач е заключен.
Идеята в момента при демонтажа е да махнем металната скоба. Аз използвах права отвертка за лост и напънах настрани:
Изображение

Изображение

Изображение

6. Скобата е извадена, следва изваждане на ябълката на стъклото от водача. Използвайте правата отвертка за лост. Вкарайте я между рамото на ел.машинката и металния накрайник на стъклото и дърпайте внимателно към вас докато ябълката изскочи:

Изображение

Изображение

7. Извадете водача. Той се плъзга по металния накрайник на стъклото, който играе ролята на релса:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Воала - излезе:
Изображение

Ето малко снимки тип сравнение стар/нов водач:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

8. Обърнете внимание на позицията на водача. Кое е към вас и от коя страна е скобата. Не си правете експерименти - от страната от която е била скобата преди да я махнете, после при по монтажа пак от нея я сложете. Следващата снимка е да онагледя правилното положение:

Изображение

9. По обратния ред вкарвате новия водач. Бях споменал, че ще Ви върна да погледнете онази снимка с 3-те водача в различни положения... Вижте първия. Скобичката е сложена колкото да се задържи на пластмасата, но без да навлиза в отвора за ябълката. Така ви е подготвено всичко и само ще трябва да го натиснете да щракне, а не да се мъчите там в тясното да уцелите каналчетата и да си загубите сума-ти-време.
Изображение Изображение
Изображение

За да довкарате до нужното положение ще трябва да повдигнете ябълката по начина по който я извадихте малко по-рано:
Изображение

На следващата снимка вече са срещнати ябълката и отвора в който трябва да влезе, остава само да влезе...
Изображение

Оказа се кофти упражнение, понеже няма място да се стисне, отзад няма опора за да натискате отвън навътре... Остана варианта с клещи. Тогава пък няма място за ръцете Ви, но с малко повече каруцарски реплики нещата ще си дойдат на мястото:
Изображение

Изображение

Еврика! Щракна да му *** *******:
Изображение

10. Следва "заключване" на скобата. Натискате с отвертката докато усетите 2-рото щракване:
Изображение

Изображение

11. Гресирайте добре и почистете излишното след това:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

12. Повтаряме процедурата с другия водач. Там е значително по-неудобно.
Съвет действате в реда "Демонтаж водач 1" -> "Монтаж водач 1" -> "Демонтаж водач 2" -> "Монтаж водач 2". По този начин прозорецът винаги ще бъде държан на мястото му от водача по който не работите в момента. В противен случай ще трябва да се чудите и него как да го подпирате.
За другия водач просто ще дам малко снимки. Нещата са аналогични, като изключим по-голямата необходимост от каруцарски реплики :) :

Изображение

Изображение

Изображение

5. Необходими инструменти:
Изображение
1. Права отвертка - малка
2. Права отвертка - голяма
3. Звездичка/лимбус с номер 25. (за кората на варатата)
4. Клещи
5. Грес
6. Кафенца, цигарки и добро настроение.

Това е. Успех на всички в начинанието.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
yuckuJackD
Аватар
Член на ВКБ
 
Мнения: 3938
Регистриран на: Сря Юли 12, 2006 7:36 pm
Местоположение: Русе
Skype: viliobg
Горд собственик на: XC70 D5 185
S80 2.9

Re: Смяна пластмасови водачи странични стъкла Р2 платформи

Мнениеот Zdravko_850 » Пет Авг 19, 2011 9:27 pm

Браво ,полезна тема Вельо
да добавя само :ако се наложи да сваляте стъклоповдигащия механизъм
обърнете внимания на средния нит !
След разпробиването му ,се налага да намерите доста дълбока нитачка
която е рядкост по магазините
(явно се прави от робот в завода ,а място за замяната на нита с болт и гайка "почти "няма )
Успех с ремонтите на всички
Полезно четиво което може да направи престоя ви във форума по-приятен
Десетте “Божии” Заповеди
Zdravko_850
Аватар
Член на ВКБ
 
Мнения: 1900
Регистриран на: Чет Фев 15, 2007 7:26 pm
Местоположение: Варна
Горд собственик на: Volvo 850 TDI

Re: Смяна пластмасови водачи странични стъкла Р2 платформи

Мнениеот yuckuJackD » Пон Ное 28, 2011 3:18 pm

Понеже бях споменал, че е добре посочените водачи да се сменят своевременно, ето какво се е случило с колегата

aleksandar_stefanov написа:
Колеги както обещах ще дам отчет от днешното разглобяване ,оказа се ,че пораженията са доста по сериозни имаме си окривено рамо
Изображение
Со кротце со благо ,со мам........ се получи ето това
Изображение
А виновниците ,както очаквахме
Изображение
Друг инструмент освен препоръчаните от колегата yuckuJackD е въженцето ,за да се вържат досадните кабели,които все ти се завират в ръцете
Изображение
И накрая напълно заслужено
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
yuckuJackD
Аватар
Член на ВКБ
 
Мнения: 3938
Регистриран на: Сря Юли 12, 2006 7:36 pm
Местоположение: Русе
Skype: viliobg
Горд собственик на: XC70 D5 185
S80 2.9

Re: Смяна пластмасови водачи странични стъкла Р2 платформи

Мнениеот bg_tiger1978 » Пет Ное 30, 2012 5:36 pm

Едно голямо браво ;) Всичко става по описаният начин ;)
IMG_9543.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Volvo S80 2007 200hp
Volvo V70 AWD 1997 193hp
Volvo V40 1996 115hp
Volvo 144 1970 82hp

-------------------------------------------------------------------------------
Volvo S80 170hp-ex
Volvo 940 1995 155hp-ex
bg_tiger1978
Аватар
Член на УС
 
Мнения: 4184
Регистриран на: Вто Яну 12, 2010 9:18 pm
Местоположение: Варна

Re: Смяна пластмасови водачи странични стъкла Р2 платформи

Мнениеот m1taka_1 » Вто Дек 31, 2013 5:37 pm

а как се сваля кората?
m1taka_1
 
Мнения: 8
Регистриран на: Сря Авг 29, 2012 9:11 pm

Re: Смяна пластмасови водачи странични стъкла Р2 платформи

Мнениеот yuckuJackD » Вто Дек 31, 2013 5:47 pm

Съседната тема колега. Използвай търсачката....
viewtopic.php?f=29&t=19190
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
yuckuJackD
Аватар
Член на ВКБ
 
Мнения: 3938
Регистриран на: Сря Юли 12, 2006 7:36 pm
Местоположение: Русе
Skype: viliobg
Горд собственик на: XC70 D5 185
S80 2.9

Re: Смяна пластмасови водачи странични стъкла Р2 платформи

Мнениеот nenko_varna » Пон Яну 11, 2016 11:35 am

Току що ходих да си купувам такива водачи от мото пфое Варна. В сайта видях че имат наличност, оказа се че нямат и с поръчка утре ще пристигнат. По интересното е че цената вече е 12,28, а още по интересното е че това било цената за бройка а не за комплект. Както и да е, поръчах си, така или трябва да ги сменя...
nenko_varna
Аватар
 
Мнения: 13
Регистриран на: Нед Мар 15, 2015 4:01 pm
Местоположение: Варна, България
Горд собственик на: volvo s80

Re: Смяна пластмасови водачи странични стъкла Р2 платформи

Мнениеот vato » Чет Дек 22, 2016 8:55 pm

За БМВ водачите са същите. И ги има навсякъде, не като за Волво :). За да влезе по-лесно ябълката е добре да се почистят заусенъците по пластмасата и да се мацне малко със смазка.
vato
 
Мнения: 57
Регистриран на: Сря Фев 17, 2016 6:59 am
Горд собственик на: S 60 R AWD

Re: Смяна пластмасови водачи странични стъкла Р2 платформи

Мнениеот yuckuJackD » Пон Яну 08, 2018 9:08 am

След проби в BMW-ските водачи, които са привидно 1:1 с нашите, просто са бели на цвят, стигам до извода, че явно има нещо различно макар и недоловимо без точни измервания.
На моите 2 коли + на още 2, съм слагал от белите на BMW и максимум година по-късно те вече са износени до положение същото или по-лошо от на водачите които преди това са били свалени (някои си пазеха старите, та ги сравнихме).
Не мога да кажа дали се дължи на състава на пластмасата или някое милиметърче разлика в някой размер, но от 4 коли и четирите да дадът един и същи проблем за толкова кратко време смятам че е показателно.
МП както повечето техни стоки, които лансираме тук във форума като "добра оферта" са си вдигнали цената двойно и вече не е толкова добра офертата, та съм си викнал синички от китай кръстени че са за Volvo. За сега близо година на единия автомобил са ОК. Не посмях и на двата да ги сложа, нищо че си викнах 8 бр. Сигурно на пролет ще сменя и на другата ако до тогава не дадат фира.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
yuckuJackD
Аватар
Член на ВКБ
 
Мнения: 3938
Регистриран на: Сря Юли 12, 2006 7:36 pm
Местоположение: Русе
Skype: viliobg
Горд собственик на: XC70 D5 185
S80 2.9

Форум Статистика

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

Настройки

Назад към Съвети