10-17-2013, 06:13 PM
Volvo започна тестове в новия седан S80 на батерии, вградени в панелите на купето. Създаването на карбоновите "акумулаторите" отне три години и половина, дори като се вземе предвид фактът, че се разработваха съвместно от учени от девет страни с ръководителя на проекта Imperial College London. Сред участниците Volvo е единственият автомобилен производител.
Панелите на купето, където са и двете батерии, изработени от специален композитен материал на базата на въглеродни влакна и смола. Засега са тествани вариант с капака на багажника на седана S80 и в частите до двигателното отделение.
Батериите в панелите на купето ще се пълнят чрез система за възстановяване на енергията по време на спиране или стандартно през домакинския контакт. Енергията ще се предава на електрическия двигател за зареждане на различните компоненти в колата. Новата технология е значително по-лека и не заема място.
Източник: http://autoclub.bg/index.php?menu=16&id=17433
Панелите на купето, където са и двете батерии, изработени от специален композитен материал на базата на въглеродни влакна и смола. Засега са тествани вариант с капака на багажника на седана S80 и в частите до двигателното отделение.
Батериите в панелите на купето ще се пълнят чрез система за възстановяване на енергията по време на спиране или стандартно през домакинския контакт. Енергията ще се предава на електрическия двигател за зареждане на различните компоненти в колата. Новата технология е значително по-лека и не заема място.
Източник: http://autoclub.bg/index.php?menu=16&id=17433
Volvo V40 1997г. 2.0 - EX
Volvo 850 1994г. 2.0 - EX
Honda Accord 2004г. 2.2 i-CTDI - EX
VW Touareg 2005г. 2.5 TDI - EX
Opel Astra 1994г. 1.6 - EX
Nissan Almera N16 2004г. 1.5 QG15, - Now
VW Passat 2006г. 2.0 TDI - Now
Ford Mondeo 2004г. 2.0 - Now
Volvo 850 1994г. 2.0 - EX
Honda Accord 2004г. 2.2 i-CTDI - EX
VW Touareg 2005г. 2.5 TDI - EX
Opel Astra 1994г. 1.6 - EX
Nissan Almera N16 2004г. 1.5 QG15, - Now
VW Passat 2006г. 2.0 TDI - Now
Ford Mondeo 2004г. 2.0 - Now