The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблем с клапата за въздух

#11
Дърпах на ръка за да видя дали нещо не заяжда.Клапата се движи свободно.Как да го настроя на автоматичен режим? Прикачам и снимка. Според мен моторчето се върти повече от нужното.Клапата се затваря,а моторчето още върти.На снимката това,което съм оградил с червено(светодиода,никога не е светил) при натискане на копчето нищо не се случва.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Ford Fiesta 1.1i Ex 2009-2010
Volvo s40 2.0 Ex 2010-2012
Volvo s40 2.0 Ex 2012-2013
Pegeout 405 1.9 GLD  Ex 2013-2014
Volvo s40 2.0 Ex 2013-2014
Volvo 850 2.5i EX 2014-2017
Volvo s40 1.9 T4 EX 2017-2019
Volvo 850 T5R NOW
Volvo it`s my life...


[Image: ab224929.gif]
Reply

#12
При теб е климатик, а не климатроник, колега. За съжаление не съм се занимавал с тази система и не мога да дам конкретни насоки.
Моторчето като почне да върти спира ли след известно време или не? Ако опиташ да задържиш оста с ръка, спира ли или не? Колко кабела са на куплунга на моторчето?
Reply

#13
Като започне да върти ,спира след известно време. Не съм пробвал да го задържам с ръка. Утре ще проверя и ще пиша резултата. Не ми се иска да сложа частта направена от метал и да се счупи нещо по моторчето..
Ford Fiesta 1.1i Ex 2009-2010
Volvo s40 2.0 Ex 2010-2012
Volvo s40 2.0 Ex 2012-2013
Pegeout 405 1.9 GLD  Ex 2013-2014
Volvo s40 2.0 Ex 2013-2014
Volvo 850 2.5i EX 2014-2017
Volvo s40 1.9 T4 EX 2017-2019
Volvo 850 T5R NOW
Volvo it`s my life...


[Image: ab224929.gif]
Reply

#14
Днес пробвах да задържа оста на моторчето.Разликата е като го задържа оста,прави по-малко обороти.(сякаш има малък свободен ход на зъбците)Като оставя да се върти свободно,прави повече обороти. Ето и клип при свободно въртене <!-- m --><a class="postlink" href="https://youtu.be/uZ3T791TKks">https://youtu.be/uZ3T791TKks</a><!-- m --> Кабелите към моторчето са 5 на брой. Прикачам и снимка.    
Ford Fiesta 1.1i Ex 2009-2010
Volvo s40 2.0 Ex 2010-2012
Volvo s40 2.0 Ex 2012-2013
Pegeout 405 1.9 GLD  Ex 2013-2014
Volvo s40 2.0 Ex 2013-2014
Volvo 850 2.5i EX 2014-2017
Volvo s40 1.9 T4 EX 2017-2019
Volvo 850 T5R NOW
Volvo it`s my life...


[Image: ab224929.gif]
Reply

#15
Подозирам, че имаш проблем с блока за управление, колега. Още повече, че споменаваш, че индикатора за климатика не свети изобщо.
Според информация от нета, блокът за управление често създава проблеми като навърти повечко годинки. В повечето случаи проблемите се дължат на дефектирали електролитни кондензатори (изсъхнали, протекли, с повишена утечка и т.н.). Съветът ми е да отвориш и прегледаш блока за управление за надути и/или протекли електролитни кондензатори. Ако не знаеш как изглеждат, чичко Гугъл ще ти покаже. Дори и видимо да няма нещо притеснително, добре е да се замерят въпросните кондензатори, а още по-добре - дори и само профилактично да се заменят с нови. Не е сложно - смяната може да направи всеки, занимаващ се с електроника, а самите кондензатори струват стотинки. Ако се справяш с поялника, можеш и сам да направиш смяната.

Друго нещо, което ми хрумва - дали блокът за управление не е сменян някога и дали не е сложен такъв за кола с климатик вместо с климатроник? Доколкото са ми наблюденията, моделите с климатик са от началото на серията 850, а твоята кола е по-скоро от последните. Тези ми разсъждения може и да са грешни, нека и други колеги споделят мнение.
Над двете предни врати, точно под ръкохватките, има ли малки пластмасови правоъгълничета с кръгли отвори на тях? При колите с климатроник там има микро-вентилаторчета с температурни сензори, които са необходими за автоматичното регулиране на температурата в купето. Ако колата фабрично е била с климатик, а не с климатроник, тези сензори не би трябвало да ги има според мен.

Една диагностика през OBD-то също би дала насоки за състоянието на климатичната система, дори е най-добре да почнеш първо с нея ако има възможност.
Reply

#16
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvo850.ru">http://www.volvo850.ru</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvo850.ru/sdelay/privod_recirkuljcii.htm">http://www.volvo850.ru/sdelay/privod_recirkuljcii.htm</a><!-- m -->
Reply

#17
Много Ви благодаря колеги за отделеното време по проблемът с моята кола.Погледнах под ръкохватките,но няма такива сензори,няма нищо под тях.Явно е климатик,както казвате.За сега не ми е голям проблем,но лятото е ужас... Скоро,ако имам свободно време ще я закарам да я свържат към компютър.При моята е дзузонов нали така?
Ford Fiesta 1.1i Ex 2009-2010
Volvo s40 2.0 Ex 2010-2012
Volvo s40 2.0 Ex 2012-2013
Pegeout 405 1.9 GLD  Ex 2013-2014
Volvo s40 2.0 Ex 2013-2014
Volvo 850 2.5i EX 2014-2017
Volvo s40 1.9 T4 EX 2017-2019
Volvo 850 T5R NOW
Volvo it`s my life...


[Image: ab224929.gif]
Reply

#18
Не закачиха колата към компютър,но я провериха за фреон. В системата няма никакъв фреон. За това май не включва ?
Ford Fiesta 1.1i Ex 2009-2010
Volvo s40 2.0 Ex 2010-2012
Volvo s40 2.0 Ex 2012-2013
Pegeout 405 1.9 GLD  Ex 2013-2014
Volvo s40 2.0 Ex 2013-2014
Volvo 850 2.5i EX 2014-2017
Volvo s40 1.9 T4 EX 2017-2019
Volvo 850 T5R NOW
Volvo it`s my life...


[Image: ab224929.gif]
Reply

#19
Без фреон или с малко количество, системата със сигурност няма да включва. Това е за защита на компресора.
Липсата на фреон може да е резултат от друг проблем - компресор, датчици за налягане, блок за управление, теч, реле на вентилатора (което коментирахме в една друга тема), други електрически проблеми и/или комбинации между някои от изброените.
Добре е да се направи диагностика - системата ще си каже какво я боли. Така много вероятно ще се спестят ненужни разходи. Не всеки "компютърджия" обаче може да диагностицира 850 - OBD-куплунга е стандартен, но протоколите за комуникация не са и е необходим специализиран софтуер на Volvo.
Другия вариант е да се източи системата с вакуум, т.е. да се изтегли абсолютно всичко от нея, след което да се зареди фреон и компресорно масло (задължително!) според заводските предписания, заедно с оцветител, който би помогнал за откриване на евентуален теч. Повечето климатаджии имат нужното оборудване, могат и трябва да направят процедурата. Ако след зареждането системата заработи, нещата са добре, но вероятността за малък теч все още не е изключена. Задължително е да се направи повторна проверка след седмица, десетина дни или повече.
Твърде неприятна ситуация е ако има теч от изпарителя, който се намира зад жабката и до него се стига само като се изхвърли навън абсолютно всичко от предната част на купето. Този теч се установява индиректно, ако никъде на друго място няма течове и въпреки това се губи фреон с времето. За съжаление често срещан проблем според Volvo-форумите в нета. Аз съм в такава ситуация, но тъй като теча е много малък, предпочитам да дозареждам фреон един-два пъти в годината.

Профилактиката и зареждането на климатика спокойно можеш да го оставиш за догодина, колега. Едва ли ще ти трябва климатик близките месеци. Smile

По отношение управлението на моторчето на клапата - дори при липса на фреон и неработещ климатик , блокът за управление трябва да я отваря и затваря правилно.
Reply

#20
Благодаря колега! Да те попитам понеже на твоята 850-ка зареждаш фреон. Колко пари ти излиза едно зареждане? Да се подготвя за лятото,че определено искам работещ климатик през жегите Smile
Ford Fiesta 1.1i Ex 2009-2010
Volvo s40 2.0 Ex 2010-2012
Volvo s40 2.0 Ex 2012-2013
Pegeout 405 1.9 GLD  Ex 2013-2014
Volvo s40 2.0 Ex 2013-2014
Volvo 850 2.5i EX 2014-2017
Volvo s40 1.9 T4 EX 2017-2019
Volvo 850 T5R NOW
Volvo it`s my life...


[Image: ab224929.gif]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)