Браво Армагедон, кефиш ме отвсякъде. Много добре.
Ще започна с "лошата" новина. Гайката на коляновия вал може да се развие с пистолет или с помоща на инструмента от Волво
http://www.explorerforum.com/forums/inde...gif.62221/. Не знам за други начини. Намери си един пистолет който да има усилие на развиване минимум 500-600Нм. С него е най-лесно.
1.При смяна на ремъка гледам, че от Волво дават да се използва специален инструмент за блокиране на разпределителните валове. Да не взема да ми избягат и после да няма нагласяне. Съвети ?
Има такъв инструмент, но не е задължителен. Най-важното е да не движиш нищо когато си без ремък. Аз не ползвах никакъв инструмент първия път. Трябва да има едни резки на зъбните колела на разпределитените валове, които при правилно разположение съответсват на белези нанесени на пластмасовия горен предпазител (не го махай преди да си нагласил всички белези
http://images.matthewsvolvosite.com/timi...ent-lg.jpg). Другия белег е на коляновия вал, който се забелязва трудно. Там трябва хубаво да гледаш да съвпадне с белега който е нанесен на маслената помпа.
http://images.matthewsvolvosite.com/timi...rks-lg.jpg Вземи бял маркер и ги маркирай. Друго което е по-интересно е че дори да си перфектен и нищо да не си мръднал новия ти ремък няма да съвпадне. Това е така защото стария леко се удължава от експлоатацията. С милиметри е но са достатъчни. Така че при всички случаи ще трябва да мръднеш, но мърдай само и единствено разпределителните валове по такъв начин че да имат минимално изместване спрямо белезите. Вземи една голяма отверка и отворите по колелата който са направени за олекотяване служат идеално да се мърдат по-малко като пъхнеш отверката през тях и я опреш на цилиндровата глава.
2.Как да отвия шайбата на коляновия вал (гайка 30-ка) и съответно завия. Да уточня, че съм автоматик и трябва да законтря двигателя, а и кой знае как зверски е затегната. Предполагам, че е с нормална резба.
Да, нормална резба е. Между другото, като установявях откъде е теча отвих четирите малки гайки, десетки, на шайбата, като мислих, че ще се разглоби на две (исках да махна тази част, която задвижва пистовия ремък) но уви нищо не помръдна, а и аз не съм насилвал много де. Или е клеясала или забелязах в една от дупките (в шайбата има две дупки) има щифт, да не би той да се избива?
Не, не се избива. Щифта би трябвало да остане в зъбното колело на ангренажния ремък. Той е само фиксатор и не играе държаща роля.
Както казах с пистолет. Колкото е по-голямо усилието на развиване толкова по-добре. Напръскай гайката хубаво със спрей за развиване на гайки, няколко пъти и остави така да престои една нощ. WD40 например имаха такъв. Не знам какви са марките в България. Тука ползвам PB - Blaster. Когато развиваш голямата гайка бъди сигурен че четирите малки за сложени и позатегнати леко.
След като свалиш голямата ролка ще ти трябва приспособление с което да издърпаш зъбното колело на ангренажния ремък. Изглежда така
http://www.alrifaa-me.com/images/T74192.jpg. След това идва вече маслената помпа и семеринга който ще сменяш.
Тука имам един много голям приятелски съвет: махни си маслената помпа и смени всички уплътнения по нея. Волво продават комплект с гарнитурата и уплътненията. Смени ги. Ако се решиш маслената помпа се държи от четири болта с еврейска звезда (мисля че така се казваше този тип) или Torx 27 ако не се лъжа. Болтовете имат медени шайби които служат за уплътнение, но аз сложих и малко силикон за по-добро уплътнение.
ОК.
Много е вероятно да видиш голям зор с поставянето на новия семеринг заради уплътнителната част към коляновия вал на която има пружина. Много трудно влиза правилно. Затова, за да си спестиш един час псуване, вземи една капачка от флакон. Голяма пластмасова капачка. Трябва да изрежеш горната част и да оставиш стената, която срязана ще се навие като спирала. На това нещо ще наденеш семеринга (Намажи целия семеринг с много грес за да се плъзга) и по този начин ще прибереш уплътнителната повърхност така че да се нахлузи правилно на коляновия вал. След това с тъп предмет подобен на ос - да е плътен - натискаш леко семеринга докато не си влезе в гнездото. Внимателно без сила.
Защо не смениш и семерингите на разпределителните валове? Много често тече от там масло.
Иначе частите си ги взел възможно най-правилните.
Друго да не забравя - тази бяла шайбичка която се поставя на обтегача е много важна. Ако изпусне обтегача това пластмасово джадже спира обтягащата ролката да се върне и по този начин държи ангренажа да не превърти. Иначе казано спасява двигателя. Поставя се най - накрая. Не забравяй когато приключиш да превъртиш два пъти поне коляновия вал по часовниковата стрелка, за да си сигурен че никъде не опира (като клапани например).
Това е за сега. Питай каквото не е ясно.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.