04-21-2012, 06:56 PM
10/40 и 5/40 са еднакви в работна температура, разликата е в студения старт 5 е по течно при ниски температури което е добре. Можеш спокоино да смениш 10/40 с 5/40.
По SAE първата цифра е граница на вискозитет, който може да бъде изпомпан от маслената помпа на студено, втората е вискозитет при 100 градуса.
40 означава между 12 и 16 cSt при 100 градуса
30 е между 9.5 и 12 cst при 100 градуса
Първата цифра указва при каква външна температура маслото е 3500 cp
0W - -30
5W - -25
10W - -20
Понеже интервала е широк има разлики между отделните марки. Например Statoil x/40 e 12.9 cst при 100 градуса, a Castrol Magnatec x/40 e 14.4. Масло х/50 ще ти върши работа само ако си спортист и редовно маслото ти е над 100 градуса. На моята кола най-високата температура, която съм виждал е 90 градуса след 2 часа катерене на стръмна магистрала при 44 градуса външна температура.
По SAE първата цифра е граница на вискозитет, който може да бъде изпомпан от маслената помпа на студено, втората е вискозитет при 100 градуса.
40 означава между 12 и 16 cSt при 100 градуса
30 е между 9.5 и 12 cst при 100 градуса
Първата цифра указва при каква външна температура маслото е 3500 cp
0W - -30
5W - -25
10W - -20
Понеже интервала е широк има разлики между отделните марки. Например Statoil x/40 e 12.9 cst при 100 градуса, a Castrol Magnatec x/40 e 14.4. Масло х/50 ще ти върши работа само ако си спортист и редовно маслото ти е над 100 градуса. На моята кола най-високата температура, която съм виждал е 90 градуса след 2 часа катерене на стръмна магистрала при 44 градуса външна температура.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Volvo V40 1997, 2.0