11-07-2015, 02:10 AM
Филтри предлагат много фирми и общо взето не намирам съществена разлика между по-евтините и по-скъпите.
При мен липсваше и корпуса, на който се слага филтъра и с него се монтира под кората. Това е по-неприятният момент - доколкото си спомням, около 70 лв. за нов от МП. Не можах да намеря втора ръка - явно е дефицит.
Да не те плаша, колега, но липсата на филтър води до проблеми с изпарителя на климатика. Питата му се задръства с всякакви мизерии, които водят до по-малки или по-големи главоболия. Най-малкото е драстично намаляване на въздушния поток. По-лошо става когато поради влагата от образуващия се конденз, тези мизерии почнат да гният - аромата доста напомня обор. Освен това, макар че е алуминиев, изпарителят започва да корозира и рано или късно се появяват течове на фреон. За капак, до изпарителя няма никакъв достъп и за да се почисти или смени, трябва да се махне всичко от предната част на купето - разглобяване почти до гола ламарина.
При мен липсваше и корпуса, на който се слага филтъра и с него се монтира под кората. Това е по-неприятният момент - доколкото си спомням, около 70 лв. за нов от МП. Не можах да намеря втора ръка - явно е дефицит.
Да не те плаша, колега, но липсата на филтър води до проблеми с изпарителя на климатика. Питата му се задръства с всякакви мизерии, които водят до по-малки или по-големи главоболия. Най-малкото е драстично намаляване на въздушния поток. По-лошо става когато поради влагата от образуващия се конденз, тези мизерии почнат да гният - аромата доста напомня обор. Освен това, макар че е алуминиев, изпарителят започва да корозира и рано или късно се появяват течове на фреон. За капак, до изпарителя няма никакъв достъп и за да се почисти или смени, трябва да се махне всичко от предната част на купето - разглобяване почти до гола ламарина.