08-21-2016, 02:28 PM
Както каза колегата, прорезите на валовете трябва да са в една равнина, а първи цилиндър трябва да е на ГМТ (или да съвпадне маркировката на коляновия вал).
Това е при положение, че зъбните колела на разпределителните валове са центрирани спрямо валовете (трите болта десятки). В повечето случаи колелата заводски не са центрирани, а имат известно предварение или закъснение поради индивидуалните допълнителни донастройки. Препоръчвам преди да се развият, да се маркира положението им, след това да се развият и центрират, да се монтира ремъка и всичко останало според горната препоръка (прорезите на валовете в една равнина и първи цилиндър на ГМТ) и накрая да се нагласят валовете спрямо зъбните колела до заводското им положение. Колелата може да се оставят и центрирани спрямо валовете ако няма осезаема отрицателна промяна в представянето на двигателя.
Това е при положение, че зъбните колела на разпределителните валове са центрирани спрямо валовете (трите болта десятки). В повечето случаи колелата заводски не са центрирани, а имат известно предварение или закъснение поради индивидуалните допълнителни донастройки. Препоръчвам преди да се развият, да се маркира положението им, след това да се развият и центрират, да се монтира ремъка и всичко останало според горната препоръка (прорезите на валовете в една равнина и първи цилиндър на ГМТ) и накрая да се нагласят валовете спрямо зъбните колела до заводското им положение. Колелата може да се оставят и центрирани спрямо валовете ако няма осезаема отрицателна промяна в представянето на двигателя.