The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1640 - File: showthread.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php 1640 errorHandler->error_callback
/showthread.php 915 buildtree
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Газов инжекцион - отчет за разхода и още нещо

#1
Въведение
За повечето хора, които притежават личен автомобил, не е безразлично какъв разход на гориво (по-точно на средства за гориво) има техният автомобил. За някои дори това е един от най-важните критерии при избора на нова или втора употреба кола.
Затова реших да споделя с вас моя скромен опит в тази насока, като се надявам да ви улесня с вашия избор, независимо дали вече притежавате автомобил, или все още се колебаете какъв да изберете.


Малко предистория
Когато аз правех своя избор, марката беше ясна - Volvo.
Въпросът какъв да бъде двигателя също беше предварително ясен - бензинов, една от основните причини бе възможността да се монтирана газова уредба.
Когато обаче се опитах да разбера доколко си струва да монтирам газов инжекцион, се сбъсках с някои трудности.

Едната от тях беше, че не можех да изчисля точно за колко време се изплаща тази немалка инвестиция. Цените на бензина и на газта се променяха доста често, и по тази причина не можех да си направя дори приблизителна сметка. Въпреки това, бях убеден в целесъобразността на такава инвестиция.
В един момент съдбата ми се усмихна и успях да набавя нужните средства и да монтирам в колата си газов инжекцион.
Въпросът за колко време (или за колко километра) ще се изплати, все още не беше намерил своя отговор.

Сетих се обаче, че ако е невъзможно да се предскажат бъдещите промени в цените на горивата, то поне бих могъл да си водя някаква статистика за това колко гориво съм изхарчил за колко километра от този момент нататък, и по този начин да получа възможно най-точния отговор на този въпрос.


Как направих изчисленията
При всяко зареждане на газ си запазвах касовата бележка и отбелязвах текущото показание на километража и цената на бензина в момента. Останалите необходими данни - количеството газ и цената за литър, ги има изписани на касовата бележка.
Тези данни след това въвеждах в електронна таблица.
Във всеки ред на таблицата се въвеждат следните клетки:
цена газ - цена бензин - показание на километража - количество газ - количество бензин.
Автоматично се изчисляват стойностите на:
изминатите километри от последното зареждане - средния разход от посл. зареждане - сумата, реално дадена за газ и бензин поотделно - сумата, която бих дал само за бензин при същото изминато разстояние
Разликата от от двете последни клетки всъщност представлява сумата, спестена благодарение на газовата уредба.
(Искам да уточня, че приемам разхода на газ и на бензин при ГИ за еднакъв, в което практически съм се убедил многократно. При обикновена газова уредба има завишени в разхода на газ до 15-20%.)
Колата е Volvo V40, 1,8i 16V, 115 к.с. на 260 000 км. Карам я предимно градско в София, и то на къси растояния. Поради това, че винаги пали на бензин при студен двигател, процентът на изразходвания бензин не е малък - 12.4%.
Марката е BRC, за тези 4 месеца не съм имал никакъв проблем, бутилката е на мястото на резервната гума и по този начнн функционалността на автомобила се запазва. Мощността на газ теоретично е до 5% по-малка, на практика не се забелязва, разходът също не се променя.

Един пример
На 8.06.2008 съм заредил 26.78 литра газ на цена 1.07 лв/литър. Цената на най-евтиния бензин А95 тогава е била 2.37 лв./литър. Броячът на километража е показвал 259353 км.
Следващото зареждане е на 16.06.2008 Километражът е показвал 259735 км.
Следователно за 382 изминати километра средният разход е 7.01 l/kM, сумата за гориво е 28.65 лв. Ако бях заредил бензин, същото разстояние бих изминал с 63.47 лв., тоест спестил съм 34.81 лв (63.47-28.65=34.81).


Резултатите

За почти 4 месеца съм изминал 4670 км.
Общо съм заредил 415.18 литра газ и 51.63 литра бензин.
Бензинът спрямо газта е 12.4%.
За газ съм дал 447.68 лв (при средна цена 1.08 лв/литър)
За бензин съм дал 116.86 лв (при средна цена 2.28 лв/литър)
Общо (газ + бензин) 564.54 лв.
Среден разход (газ+бензин) 10.00 l/kM.
Среден разход (газ+бензин) - 12 стотинки/км.
Парите, които съм спестил са 500.66 лв.



Изводите

Инвестицията от 1700 лева за газов инжекцион не е никак малка. За по-малко от 4 месеца обаче при изминати

почти 5000 км. тази инвестиция се е изплатила с 500 лв.
По най-груби изчисления за по-малко от 17 000 км (година - година и половина макс.) газовият инжекцион вече ще се е изплатил от реализираните икономии, след което ще се возя на половин цена.
Всеки може да направи изводите за себе си, в зависимост от това колко километра изминава за година.
За колегите, които карат на нафта - нищо лично, но не знам дали някой може да се похвали с такъв разход - 12 ст./км.
За целта колата му би трябвало да харчи под 4,8 литра/км смесен цикъл, което ми се струва непостижимо за автомобил с идентична мощност от 115 коня като моята.

Надявам се, че не съм ви отегчил със сухите цифри, и че за някои от вас те са били полезни.
Volvo V40 '97 1.8, 115 h.p. бензин и газ
[Image: sigr1323896a-40.png]
Reply



Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)