The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1640 - File: showthread.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php 1640 errorHandler->error_callback
/showthread.php 915 buildtree
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 916 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 916 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
последните модели

#24
VOLVO ПРЕДСТАВЯТ НОВА СИСТЕМА ALCOGUARD, КОЯТО ЩЕ НАМАЛИ БРОЯ НА ПЪТНИТЕ ПРОИЗШЕСТВИЯ, ПРИЧИНЕНИ ОТ УПОТРЕБА НА АЛКОХОЛ

• Прецизна и надеждна клетъчно-горивна технология
• Интегрирано решение за по-лесна употреба
• Старт на продажбите в началото на 2008 година

Volvo Cars за пореден път представят на пазара иновативна система за безопасност - тя ще спомогне за намаляване на броя на пътните произшествия, причинени от употреба на алкохол. Alcoguard e изцяло интегрирана заключваща система, която използва напредничава клетъчно-горивна технология - надеждна и лесна за използване.

Начин за вземане на трезви решения
„Системата Alcoguard има за цел да подпомогне водача във вземането на трезви решения. Понастоящем всяка трета жертва на пътя в Европа е в следствие на произшествие, причинено от водач, употребил алкохол. В стремежа ни към създаване на безопасна пътна среда трите най-големи предизвикателства пред нас са шофирането с превишена скорост, неслагането на предпазни колани и шофирането в нетрезво състояние. Целта на нашия нов продукт е да спомогне за намаляване на броя инциденти, причинени от превозни средства с нетрезвен водач зад волана”, споделя Ингрид Скогсмо, директор на Центъра за безопасност на Volvo Cars.
Alcoguard ще се предлага като опция във Volvo S80, V70 и XC70 от началото на 2008 год., а от следващото лято ще може да се поръча и с по-малките модели на марката. Прогнозите за продажби са за около 2000 броя на година, като се очаква с времето тази цифра да нараства.
Днес Швеция е най-големият пазар за тази система, но от Volvo Cars ще я предложат и в останалата част на Европа и в САЩ. Флийт-секторът, таксиметровите компании, държавните и общински структури вероятно ще са първите потребители, въпреки че улеснената употреба прави и физическите лица потенциални клиенти.
Клетъчно-горивна технология за по-сигурни резултати
Системата Alcoguard използва клетъчно-горивна технология – същата, която се използва и от повечето полицейски власти в Европа. Преди двигателят на автомобила да бъде запален, водачът трябва да даде алкохолна проба като издиша в безжичното устройство, което държи в ръката си. Устройството с размери на малко дистанционно се съхранява и зарежда в отделение зад централната конзола на автомобила. Изпаренията в издишания въздух се анализират и резултатите се предават посредством радио сигнал до електронната контролна система на автомобила. Ако допустимата граница на алкохол в кръвта от 0.2 г/л е надхвърлена, двигателят не може да бъде запален. Благодарение на модерни сензори не е възможно да се използват външни въздушни източници с цел да бъде излъгана системата.
Резултатите от пробите се показват чрез три LED-светлини върху устройството.
Зелена светлина: 0.0 – 0.1 г/лl алкохол в кръвта – двигателят на автомобила стартира.
Жълта светлина: 0.1 – 0.2 г/л алкохол в кръвта - двигателят запалва, но водачът не бива да шофира.
Червена светлина: повече от 0.2 г/л алкохол в кръвта – двигателят не стартира.
Улеснена употреба
Информационният дисплей на автомобила показва съобщения, които да помогнат на водача в използването на системата. Резултатите от пробата се пазят 30 мин. след като двигателят на автомобила е бил изгасен, така че няма нужда водачът да повтаря процедурата всеки път, когато спре за малко. Допустимата граница на алкохол в кръвта от 0.2 г/л е съгласувана с шведското законодателство. Заводът на Volvo може да измени настройките на системата за пазари като българския, където допустимите норми за алкохолно съдържание в кръвта са различни.
Устройството е безжично, което позволява водачът да го изнася от автомобила. Въпреки това то винаги може да взема точна алкохолна проба, независимо къде се използва. Но само когато се намира на дистанция до 10 м от автомобила, устройството може да установи връзка с него. На стайна температура системата загрява за 5 сек. За да се съкрати времето за изчакване, отоплителната система се включва в момента, в който отключите автомобила.
„Стремим се да намерим възможно най-подходящото и лесно за употреба решение. Технологията трябва да изисква минимални допълнителни усилия от страна на водача. Колкото по-лесна за употреба е системата, толкова по-голям ще бъде броят на хората, които ще я използват”, допълва Дейвид Нилсън.
Съвременно развитие
За първи път Volvo Cars представят своя собствена интегрирана, заключваща двигателя система при положителна алкохолна проба. В продължение на две години Volvo Cars предлагаха подобни системи, произведени от външни за компанията доставчици. Разработването на новата система Alcoguard бива подпомогнато от факта, че технологията е станала по-достъпна, по-точна и по-компактна.
„В бъдеще се надяваме да намалим радикално броя на пътните произшествия, причинени от водачи, употребили алкохол. Това, обаче, предполага не само иновативна технология, но и промяна на публичната нагласа спрямо шофирането в нетрезво състояние. За да се популяризира употребата на подобни системи, е добре те да имат ниска цена или да се намалят застрахователните премии на автомобили, оборудвани с тях, например. Това би могло да спре водачите да сядат зад волана, след като са употребили алкохол”, заключава Ингрид Скогсмо.


Attached Files Thumbnail(s)
       
XC 70 '12/D5; 
C30 '07/2D
Reply



Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)