05-11-2010, 07:24 AM
Много се извинявам но компресора е изключително наложителен, техническия надзор го изисква като условия за да издаде разрешително за сервиз, понеже повечето майстори си проверяват и настройват изпарителите с пропан бутан директно върху колата, и понеже по тази причина често стават инциденти ( опърлени муцуни ), това е абсолютно забранено във всички инструкции за работа с газ . :wink:
За настройката на вилките, нама начин да си купиш неоригинален ремонтен комплект, и дебелината на гумичките на кантарите да отговаря на оригиналната дебелина ( понякога разликата е двойна), тогава се изкривява вилката за да компенсира тази разлика, и се проверява под налягане ( с въздух от компресор преди да е сглобен изпарителя) докато се нагласи така че вилката да работи правилно( посредством изкривяване на вилката или реглаж на вилката), това с пропан-бутан неможеш да го направиш на свален изпарител ( не съм искал да преча на никого) само споделям как се прави така че да стане от първия път. :wink:
След сглобяване пак се проверява на компресора ( профилактично ) за да няма излишно качване и сваляне на колата. :wink:
И понеже при колегата тези процедури са пропуснати ( а според някой тук дори са излишни) се е наложило майстора в сервиза да компенсира разликата в дебелината на гумичката от кантара ( имаме намален или преовеличен дебит за празен ход) като увеличи или намали дължината на реглажната пружинка, което е малко неточно ( или цигански метод) защото гумичката идва под ъгъл спрямо леглото на изпарителя и не работи коректно, за препоръчване е тези корекции или настройка на вилките да са направени преди сглобяването по описания начин. :wink:
За настройката на вилките, нама начин да си купиш неоригинален ремонтен комплект, и дебелината на гумичките на кантарите да отговаря на оригиналната дебелина ( понякога разликата е двойна), тогава се изкривява вилката за да компенсира тази разлика, и се проверява под налягане ( с въздух от компресор преди да е сглобен изпарителя) докато се нагласи така че вилката да работи правилно( посредством изкривяване на вилката или реглаж на вилката), това с пропан-бутан неможеш да го направиш на свален изпарител ( не съм искал да преча на никого) само споделям как се прави така че да стане от първия път. :wink:
След сглобяване пак се проверява на компресора ( профилактично ) за да няма излишно качване и сваляне на колата. :wink:
И понеже при колегата тези процедури са пропуснати ( а според някой тук дори са излишни) се е наложило майстора в сервиза да компенсира разликата в дебелината на гумичката от кантара ( имаме намален или преовеличен дебит за празен ход) като увеличи или намали дължината на реглажната пружинка, което е малко неточно ( или цигански метод) защото гумичката идва под ъгъл спрямо леглото на изпарителя и не работи коректно, за препоръчване е тези корекции или настройка на вилките да са направени преди сглобяването по описания начин. :wink:
Сервиз за монтаж на газов инжекцион.