02-05-2011, 10:03 PM
СТЪПКОВО МОТОРЧЕ ЗА ПРАЗЕН ХОД
След като успях да се справя с проблема с компютъра, и нестабилните обороти си остана като проблем, реших да разуча стъпковото моторче. Много хора ме съветваха и дори ми показаха как са го махнали и на негово място са сложили газаджийско кранче. И зимата и лятото въртят докато нагласят хем сутрин на студено да не им гасне, хем след 10 километра като загрее да не е на 1200 оборота. Честно казано замислих се дали и аз да не сложа нещо подобно но разбира се с автоматика, за да не падаме по гръб, пък и от вътре да си го връткам и да не излизам от колата, ама седнах в Ладата на дядо (бог да го прости! М/у другото остави ладата на 40 000км!!) и видях смукача и някак си тотално се отказах от тази идея. Та реших да видя що за чудо е това пък и с надпис БОШ на него.
С две думи: Има два варианта на това чудо. Едното е с двойна букса и вътре с пружинка и се управлява с напрежение и като моето с три пинова букса и се управлява с токови импулси. Кое е по добро не знам. такова с пружинка не съм разглобявал, но отворих моето. Оказа се че това въобще не е моторче а най-обикновен ел.клапа. Има две намотки с общ карай и това е, ротора вътре се върти само на 30градуса.
При мен от влага, стоене или бог знае какво, ротора беше ръждясал и опираше в магнитите на корпуса. Отделно че самата клапа беше клеясала от отработено масло (картерната вентилация връща пари в маркуча) и прах (качествените въздушни филтри!!) Та положението беше много зле но се оправиха нещата.
Описано е тук: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=14073" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=14073</a><!-- l -->
За съжаление нестабилните обороти на празен ход си останаха... Но поне и той отпада от списъка с обвиняемите.
След като успях да се справя с проблема с компютъра, и нестабилните обороти си остана като проблем, реших да разуча стъпковото моторче. Много хора ме съветваха и дори ми показаха как са го махнали и на негово място са сложили газаджийско кранче. И зимата и лятото въртят докато нагласят хем сутрин на студено да не им гасне, хем след 10 километра като загрее да не е на 1200 оборота. Честно казано замислих се дали и аз да не сложа нещо подобно но разбира се с автоматика, за да не падаме по гръб, пък и от вътре да си го връткам и да не излизам от колата, ама седнах в Ладата на дядо (бог да го прости! М/у другото остави ладата на 40 000км!!) и видях смукача и някак си тотално се отказах от тази идея. Та реших да видя що за чудо е това пък и с надпис БОШ на него.
С две думи: Има два варианта на това чудо. Едното е с двойна букса и вътре с пружинка и се управлява с напрежение и като моето с три пинова букса и се управлява с токови импулси. Кое е по добро не знам. такова с пружинка не съм разглобявал, но отворих моето. Оказа се че това въобще не е моторче а най-обикновен ел.клапа. Има две намотки с общ карай и това е, ротора вътре се върти само на 30градуса.
При мен от влага, стоене или бог знае какво, ротора беше ръждясал и опираше в магнитите на корпуса. Отделно че самата клапа беше клеясала от отработено масло (картерната вентилация връща пари в маркуча) и прах (качествените въздушни филтри!!) Та положението беше много зле но се оправиха нещата.
Описано е тук: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=14073" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=14073</a><!-- l -->
За съжаление нестабилните обороти на празен ход си останаха... Но поне и той отпада от списъка с обвиняемите.