Posts: 2
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2011
Reputation:
0
Здравейте!
Нов собственик съм на Волво и имам няколко въпроса, чийто отговори не успях да открия. От няколко месеца чета форума за информация преди да купя автомобила, а сега ровя за моите „болежки” но няма особен резултат. Само да вмъкна, че не разбирам много от коли – дано не дразня никого с тъпите ми питания… Та колата е S60 2002, 2.4 мотор - бензин, 140 к.с.
1. Интересува ме налягането в гумите колко трябва да е (225/45/17);
2. Като карам имам чувството, че бяга малко в дясно;
3. При неравности по пътя (не дупки или гърбици, а просто кофти настилка) колата подскача и се клатушка леко наляво-надясно;
4. Имам чувството при леки заобикаляния на дупки примерно, че волана леко хлътва в посоката към която съм го завъртял;
5. Когато вали по-силен дъжд почва да тече в зоната за краката на предна дясна седалка;
Надявам се, че ме разбрахте, а ако не – очаквам насочващи въпроси от Ваша страна. Абсолютен новобранец съм в света на автомобилите Приемам и смъмряне :Р ако вече някъде тук е отговорено на въпросите ми.
Благодаря!
Volvo S60 2002 2,4-бензин 140 к.с.
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
Налягането на гумите ти го пише отвътре на капачката за зареждане на гориво, за останалите проблеми заподозрени са амортисьорите, но това може да се установи със сигурност при обстоен преглед в сервиз на ходовата част,аз само изказвам предположение. За теча... :roll: Не си писал в профила ти откъде си,но ако си от София можеш да посетиш този сервиз : <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.gt1service.com" onclick="window.open(this.href);return false;">www.gt1service.com</a><!-- w --> , колегите от клуба ползват най-често неговите услуги и досега няма недоволни. Успех.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 303
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2008
Reputation:
0
Gen Wrote:Здравейте!
Нов собственик съм на Волво и имам няколко въпроса, чийто отговори не успях да открия. От няколко месеца чета форума за информация преди да купя автомобила, а сега ровя за моите „болежки” но няма особен резултат. Само да вмъкна, че не разбирам много от коли – дано не дразня никого с тъпите ми питания… Та колата е S60 2002, 2.4 мотор - бензин, 140 к.с.
1. Интересува ме налягането в гумите колко трябва да е (225/45/17);
2. Като карам имам чувството, че бяга малко в дясно;
3. При неравности по пътя (не дупки или гърбици, а просто кофти настилка) колата подскача и се клатушка леко наляво-надясно;
4. Имам чувството при леки заобикаляния на дупки примерно, че волана леко хлътва в посоката към която съм го завъртял;
5. Когато вали по-силен дъжд почва да тече в зоната за краката на предна дясна седалка;
Надявам се, че ме разбрахте, а ако не – очаквам насочващи въпроси от Ваша страна. Абсолютен новобранец съм в света на автомобилите Приемам и смъмряне :Р ако вече някъде тук е отговорено на въпросите ми.
Благодаря! Честита ти придобивка първо много безаварийни километри с колицата ... бягането от дупките също е вариант да е от амортесьорите за да потвърдиш или отхвърлиш тази версия и ако си от София разбира се има един магазин и сервиз за гуми и джанти мисля че Мотоексперт се казваше на Драгалевско шосе /изкачването от околовръстното/ към Драгалевци след магазин Фантастико се пада отляво срещу 10лв. ти правят тест на амортесьорите предни задни проценти на които работят самите амортесьори и безплатна консултация от човека който ти прави теста как да подходиш много е съвестен човека гарантирам от собствен опит
2. Провери за криви гуми и джанти защото излизайки от зимния сезон това според мен е по-вероятната причина;
3. Оглед на предницата и евентуален реглаж също възможна причина , както и налягането в гумите но това е най-малко вероятната причина за проблема но подскачането и клатушкането при мен се оказа от 3.1 атмосфери налягане в гумите, аз лично ползвам този размер гуми на другата ми кола /СААБ 95/ и в градски условия ги карам на 2.3 - 2.4 атмосфери предполагам че и при теб ще е нещо близко макар че колата е малко по-лека от мойта аз мойта 60-ка с 205/55/16 я карам на 2.2 атмосфери
4. за теча нямам идея посети горепосочения от колегата сервиз там ще ти помогнат със сигурност
5. ако има нещо питай ще те посъветвам каквото знам защото съм с подобна на твойта колица
Posts: 361
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2006
Reputation:
0
незнам дали ти честитя или да изкажа съболезнования, тези твои "болежки" може и да ти докарат бели коси като гледам .... всички тези неща дето си ги описал ...това не е нормално - от надин ли я взе тая кола
Posts: 2
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2011
Reputation:
0
Благодаря за отзивчивостта! За съжаления няма да мога да посетя горепосочените сервизи - от Бургас съм. Ако някой знае добър сервиз в Бс нека сподели. Иначе колата е купена от Сливен - от ДрагитоАвто.
Отностно клатушкането за което питах - карах на шефа полото по същите пътища по които карам и Волвото - държеше се по същия начин... Явно аз си правя сам филма... :wink: ...ама съм доста бос по темата и всичко гледам със съмнение...
Volvo S60 2002 2,4-бензин 140 к.с.
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
Gen Wrote:Благодаря за отзивчивостта! За съжаления няма да мога да посетя горепосочените сервизи - от Бургас съм. Ако някой знае добър сервиз в Бс нека сподели. Иначе колата е купена от Сливен - от ДрагитоАвто.
Отностно клатушкането за което питах - карах на шефа полото по същите пътища по които карам и Волвото - държеше се по същия начин... Явно аз си правя сам филма... :wink: ...ама съм доста бос по темата и всичко гледам със съмнение...
Абе може и да не си го правиш сам, знаеш ли на какво дередже са на полото амортисьорите :wink: .Принципно най-тъпия тест на амортисьорите който можеш да направиш и сам и не е най-точния е следния. Оставяш колата на равно място,без наклон, слизаш и натискаш и отпускаш рязко с цялата тежест на тялото си колата отпред там където е процепа между калника и капака( т.е. опитваш се да я залюлееш), същото важи и за задните.Принципно,но не ЗАДЪЛЖИТЕЛНО при здрави амортисьори би трябвало колата само да се върне нагоре като пуснеш рязко без да се залюлява нагоре надолу,въпросното упражнение можеш да направиш няколко пъти последователно за да направиш разлика ако има.Казвам принципно защото е трудно да прецениш, има коли с доста твърдо окачване и малък ход на амортисьорите и е трудно да се прецени и тогава въпросния тест не е миродавен. Идеята е че ако колата се заклати по описания начин повече от един-един и половина ход на амортисьора нагоре-надолу ,амортисьорите са пътници.Другия вариант е на "тресачка" ,услуга за проверка на амортисьорите която се предлага от някои сервизи напоследък.И един съвет, ако правиш теста който ти описах внимавай да не огънеш я калник, я капак :wink: .Надявам се да съм описал теста достатъчно разбираемо, да ти е полезен и да нямаш проблем с амортисьорите. Успех.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 11
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2010
Reputation:
0
Gen Wrote:Здравейте!
Нов собственик съм на Волво и имам няколко въпроса, чийто отговори не успях да открия. От няколко месеца чета форума за информация преди да купя автомобила, а сега ровя за моите „болежки” но няма особен резултат. Само да вмъкна, че не разбирам много от коли – дано не дразня никого с тъпите ми питания… Та колата е S60 2002, 2.4 мотор - бензин, 140 к.с.
1. Интересува ме налягането в гумите колко трябва да е (225/45/17);
2. Като карам имам чувството, че бяга малко в дясно;
3. При неравности по пътя (не дупки или гърбици, а просто кофти настилка) колата подскача и се клатушка леко наляво-надясно;
4. Имам чувството при леки заобикаляния на дупки примерно, че волана леко хлътва в посоката към която съм го завъртял;
5. Когато вали по-силен дъжд почва да тече в зоната за краката на предна дясна седалка;
Надявам се, че ме разбрахте, а ако не – очаквам насочващи въпроси от Ваша страна. Абсолютен новобранец съм в света на автомобилите Приемам и смъмряне :Р ако вече някъде тук е отговорено на въпросите ми.
Благодаря!
Здравей! Обади ми се в скайпа. И аз имам същата кола. Познавам добри майстори в Бургас.
Posts: 14
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2010
Reputation:
0
Първо да кажа че не карам Волво, но точа лиги :oops: по S60 2.4Т. Не съм запознат със задното окачване на тази кола и затова ще кажа от какво беше това аксиално краткотрайно люшкане при моя галант V6 (с независимо окачване) - от задните амортисьори. Гореописаният тест може да хване само много изпуснали амортисьори. Надолу натискаш пружината, а амортисьора задържа скоростта на разгъването й. Повече може да се разбере като хванеш с две ръце от вътрешната страна на калника (над гумата) и повдигнеш рязко нагоре колкото можеш. На тресачка лично аз не съм ходил, но знам хора, които са ходили, отчели са им стойности с някакви цветове или в проценти, не съм сигурен, но диагнозата е била - има хляб в тях, добре са. Е да, ама с нови амортисьори колата станала съвсем друга. Това не е единичен случай.
Ако задното окачване се регулира (кембър, сходимост) не е лошо да минеш един стенд. 20 лева е някъде. При мен се регулира сходимостта, а кембърът се прави от кривите носачи, само че още не знам как.
Докато карах с 215/45 ZR17 ги помпех на 2,8 атмосфери. Някои ги карат дори на 3.0. По-добре е за скорости от порядъка на 160 и нагоре. Такива гуми развалят возията, да знаеш. Много даже :roll: .
Posts: 1,370
Threads: 51
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2009
Reputation:
0
Gen Wrote:Благодаря за отзивчивостта! За съжаления няма да мога да посетя горепосочените сервизи - от Бургас съм. Ако някой знае добър сервиз в Бс нека сподели. Иначе колата е купена от Сливен - от ДрагитоАвто.
Отностно клатушкането за което питах - карах на шефа полото по същите пътища по които карам и Волвото - държеше се по същия начин... Явно аз си правя сам филма... :wink: ...ама съм доста бос по темата и всичко гледам със съмнение...
Ако при дъжд тече в колата е зле.............
Това е сигурлно доказателство, че колата има удар.........При това сериозен.
Кара/ше/ Волво С 40 2,0 бензин
1997г. 140 к.с.С уважение към съфорумниците.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.forum-lines.ru/rez/ab189818.gif">http://www.forum-lines.ru/rez/ab189818.gif</a><!-- m -->
Now AUDI A6 4F 2.4 2004г. 177 к.с.
|