The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Евентуален проблем с висока темп на водата Т4

#1
Здравейте колеги,

оня ден се разкарвах из жегите (20тина градуса беше външ темп) и забелязах, че колата често катери над 90 градуса. Перката ми тръгва на 102 градуса и върти, докато не падне на 96градуса. Нз дали е проблема в датчика, който подава сигнала на перката да завърти или просто на 102 започва по дефаулт да хлади или просто първата степен на перката не включва...Антифриз има до максимума, масълце по средата, т.е. равномерно отдава топлината към предния кулер.

Проблема е, че ако се шофира бавно цикъла 96-102 се повтаря на 10тина мин, а нз дали това трябва да е така и колко полезно е за мотора. На дълго проблеми няма, защото се обдухва добре(поне за сега).

И накрая да добавя- загася ли я колата- спира перката... това не ми се вижда нормално, особено сега за идващото лято може да стане мармалад...
Reply

#2
Според Вадис перката се включва от компютъра при 100 градуса, при мен 98. Компютъра пуска предупреждение при 120 градуса така, че 100 градуса явно бива.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#3
И при мен при по-високите температури и при градско каране тръгване-спиране по центъра ми се случва така...Нормално е .....Все пак термостата отваря напълно след 100градуса според Вадис
Купувам (малката)дясната част от ножа под предната броня на с/в40...
Reply

#4
И при мен след изгасване на мотора перката работи около 5 секунди и спира(лятотопри жега).Може би да не изтощава акумулатора.За 3 г. досега никакъв проблем.
VOLVO V40 2.0/96г. ГИ LOVATO
MITSUBISHI COLT V 1.3/99г.
Когато съдбата ти обърне гръб, не се отчайвай - изчакай я да се наведе!
Reply

#5
Само едно предположение, не съм убеден че е точно така. Нормално е според мен при загасен двигател да спира и перката/те, няма да спре само при положение че двигателя е на границата на прегряване и затова перката се опитва да компенсира.Друг е въпроса дали няколко минути след загасянето на двигателя се включва, според мен това би трябвало да се случи. Какво искам да кажа-след загасяне на двигателя по-малко количество антифриз остава в двигателя а повечето е в радиатора.При загасен двигател водната помпа не движи антифриза в двигателя и съответно той не се охлажда. Затова останалия антифриз в радиатора в един момент при загасянето на двигателя е с висока температура която температурния датчик отчита и съответно пуска перката за да не се повреди радиатора,тъй като антифриза се охлажда само когато циркулира в системата, а в случая е в застой.Това се случва не точно като загасите двигателя,а няколко минути по-късно, лятото би трябвало да е почти веднага.Съдя по това че при мен перката е зацепена постоянно чрез ремъка т.е. не е с електромотор. Когато изгася двигателя, ако след минута върна контактния ключ на контакт,положението на стрелката за температурата понякога минава средата, та това ме наведе на тези мисли 8)
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#6
Ами при мен лятото перката остава да работи 5-10 мин след като загася колата - но само лятото когато навън е над 30 градуса.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#7
Благодаря колеги за споделените мнения. До сега В40ката е първата ми кола, която не върти перката лятото след като е доволно загряла, след като я изгася. И все пак преди гасене проверявам винаги температурата по инфо център, ако е над 96 просто изчаквам да стане 102 на място да пусне перката и да падне под 96 и гася. Все пак за този двигател съм готов на компромиси, особено ако съм товарил душмански турбината преди гасене е нормално да я поизчакам да поохлади.
Охладителната течност все пак е важно да е с по-висока темп на кипене в нашия случай. Използвам на PRISTA® Antifreeze Longlife горе долу 1:1.

ПС: От ноември до сега колата не е виждала темп над 25 градуса, така че ще зачакам да видя как ще се държи Юни месец.


Поздрави!
Reply

#8
Мисля, че когато е работила дълго на климатик перката остава да върти. Повечето коли, който съм карал перката беше вързана след контакт.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#9
Перката остава да върти, когато я загася и темп е около 101-102градуса. Това обаче само веднъж ми се случи, защото винаги я изчаквам да охлади преди да я загася. Жоре, послушах те и смених акумулатора с ИСКРА 75А, който е пушка. Осезаема е разликата, когато колата работи на място и особено на фарове- няма пропадане на обороти и колата работи равномерно. Смених и свещите с нови NGК double platinum... мотора заработи като пчеличка.. както се вика "чук и бръм" Smile

Прикачих и снимка на светулките.. отгоре се вижда и точния модел.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply

#10
И моята Т4-ка включва перката на 102 градуса, гаси на 96, а термостата държи до към 90-92. След смяната му обаче, че беше сдухал. Не съм забелязал да ми държи перката включена щото винаги чакам колата 1-2 минути на място да охлади. Акумулатора ми е 75 А и нямам ядове, досега беше с 54 и ми се струваше,че се мъчи стартера. А свещите са си още "германските" Бош, които не виждам причина да сменям още. С интересен електрод са като конус... Дали са оригинално така или от износване не знам, но работи добре засега, а забравих да погледна модела като ги свалях миналата седмица.
VOLVO Т4 - ex
VOLVO XC 70
VOLVO C 30
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)