Posts: 187
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Здравейте,
Днес ми отказаха фаровете - ни къси, ни дълги. Работи само "светкавицата". Габаритите са наред. Проверих всички предпазители - при двигателя и в купето, размених няколко релета, да не е залепнало.
Отворих и врътката за включване на фаровете - няма видими следи от нагар по контактите.
Други идеи нямам, чакам вашите.
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.
V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Posts: 3,046
Threads: 25
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2010
Reputation:
0
Реле номер 7 на картинката. При Волво ключа прекъсва масите на фаровете, а релето подава + при контакт.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Posts: 187
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Разменях релето със съседното - там са 5 еднакви. Нямаше ефект.
Как мога да проверя дали релето е наред все пак?
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.
V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Posts: 3,046
Threads: 25
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2010
Reputation:
0
При подаден контакт на синьо/бялата жица на крушките трябва да има +12 волта ако релето работи, другите жици са минус директно през ключа. Позицията на ключа няма значение за плюса.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Posts: 187
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Възможно ли е проблема да е в ключа за къси/дълги (мигачите)?
Както писах по-горе, като дръпна лоста на мигачите нагоре, фаровете светват. Светкавицата не минава ли пак през релето?
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.
V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Posts: 3,046
Threads: 25
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2010
Reputation:
0
Да, има идея. Прилагам ти схема. Ключа къси/дълги е S6 на схемата. Интересно е, че казваш, че примигването работи, а дългите не. В S6 има 2 положения за дълги - примигване и постоянно. При постоянно се прекъсват късите между 5 и 6, при примигване (първо положение между 2/3) късите остават. Възможно е между 5 и 6 нещо да е счупено и да пречи на лоста да отиде до пълни дълги - тогава късите са спрени между 5/6 а лоста не може да стигне докрай за пълни дълги.
Ако можеш да направиш мост между синьо/червена и синьо/жълта откъм лоста на волана и нещата проработят значи проблема е в ключа. Моста е временен вариант с недостатък, че на дълги ще остават късите което ще претоварва веригата на фаровете.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Posts: 187
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Благодаря за помощта!
До тук установих само, че до фаровете има маса, т.е. не е реле.
При ключа за къси/дълги при мен има синьо/жълт и сив/червен (а не син/червен)проводник.
Довечера ще опитам да направя мост между тях. Явно накъде се губи масата.
На пръв поглед няма признаци за проблем в ключа за фаровете и за къси/дълги
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.
V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
dddinev Wrote:Благодаря за помощта!
До тук установих само, че до фаровете има маса, т.е. не е реле.
При ключа за къси/дълги при мен има синьо/жълт и сив/червен (а не син/червен)проводник.
Довечера ще опитам да направя мост между тях. Явно накъде се губи масата.
На пръв поглед няма признаци за проблем в ключа за фаровете и за къси/дълги
Динко ти имаш ли слагана допълнително аларма?
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 187
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Имам, иначе без аларма няма автокаско.
Слагана е преди 4 години и досега не съм имал ядове с нея, но сега отивам пак да се боря с тънките жички, ще проверя и това.
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.
V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Posts: 120
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2011
Reputation:
0
[offtopic]
joro74 Wrote:...
В S6 има 2 положения за дълги - примигване и постоянно. При постоянно се прекъсват късите между 5 и 6, при примигване (първо положение между 2/3) късите остават.
...
Моста е временен вариант с недостатък, че на дълги ще остават късите което ще претоварва веригата на фаровете. Извинявам се за офтопика.
При мен на дълги светят и късите. С по-новите фарове ( с две секции) съм и ми казаха, че това е нормално.
[/offtopic]
Volvo V40 2.0, 1999, 140hp, automatic, ГИ
|