The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
V70 Bifuel 2001 LPG

#1
опитах търсене във форума, но не открих колега с V70 Bifuel фабрично 2.4 140кс. Интересува ме каква марка е фабричната газова уредба, кои я сервизира в българия, колко литра е бутилката и съответно разход на гориво. някакви проблеми или грижи по обслужването.
Reply

#2
Аз имам Volvo V40 Bi-Fuel и отначало също като теб се чудех, а след една седмица узнах всичко, как стана това. Намери си изпорителя, на него задолжително пише какво марка е, това е и марката на ГИ. След това виж кой поддържа този ГИ в Р България. Аз имам филтър между изпарителя и разпределителя, на който също пише марката на ГИ. При преглед от страна на оторизиран сервиз, който задължително преди регистрация следва да напровиш ще ти кажат, а и напишат колко литра ти събира бутилката, а и ти сам можеш да видиш, на нея е изписано. Разхода следва да е до 15 процента по-висок, колкото по-малко, толкова по-добре, отколкото на бензин. Техническите храктеристики на твоя автомобил можеш да откриеш от сойтове в мрежата.
София Волво v40 Bi-fuel 2002г.1783сс, B 4184 S9
Reply

#3
фабричният Bi-fuel е с газ под високо налягане - няма изпарител. Имаше стари теми където се обсъждаше, че представителят на системата за България отказва да обслужва системи, който не са монтирани при тях.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#4
Посоченото не е върно, моето волво е 2002г. производство с ГИ Necam с изпарител, разпредилите и се поддържа от лице със сервиз в гр.Септември
София Волво v40 Bi-fuel 2002г.1783сс, B 4184 S9
Reply

#5
Темата е обсъждана в раздел газ и много хора се оплакват от липса на поддръжка.

Бутилката за газ е 73 литра, резервоара за бензин - 26 литра. Колата пали на бензин, сама обръща на газ, при липса на газ сама се връща на бензин. Средният разход посочен в официалната документация е 9/100 газ, 8.5/100 бензин.

Имам приятели, който ми се хвалиха, че си купили кола с фабрични газови с бутилки на мястото на резервната гума и италиански изпарители, гумени маркучи и аксесоари на нашенски газаджия. Ако системата не изглежда така нищо фабрично няма (бутилката е под седалката, а не в багажника).
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#6
Колега evgeniev71,
Фабрично инсталираната газова уредба е на холандската фирма Vialle. Вече зависи с какво гориво работи, ако е газ (LPG) тогава е Vialle LPi (а какво означава - тук <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.vialle.nl/producten/lpi.html?L=1" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.vialle.nl/producten/lpi.html?L=1</a><!-- m -->). Моят автомобил е Volvo S40, но е със същата система.
Най-просто казано, това е газов инжекцион, който впръсква гозта в течно състояние, т.е. няма изпарител. Системата работи по абсолютно същия принцип, както на бензин. В бутилката има помпа, която подкачва налягнето, след нея, някъде около двигателя има един регулатор на налягането. Този регулатор измерва налягането в системата, при положение че е по-ниско от зададените стойности, компютъра на газовата увеличава оборотите на помпата. След регулатора идват инжекторите. Те са разположени на всмукателния колектор (това важи за LPi, иначе за LPdi е друга история - впръсква се директно в горивната камера). Както казах те разпръскват течна газ. Неизползваната газ се връща обратно в бутилката по отделен горивопровод.
Горивопроводите са специални, мисля карбонови, черни на цвят, Лесно ще ги познаеш.
Това е най-добрата система за алтернативно гориво, защото няма никаква загуба на мощност, а даже обратното - увеличение с около 7% (поне теоретично според Vialle). А защо става така, ами чисто физически, според теорияа на газовете - течната газ, при своето изпарение малко преди всмукателните клапани, отнема от температурата на околоната среда, едно разширение, което додовежда до по-добро изпълване на горивната камера с гориво-въздушна смес. И освен това охлажда всмукателните клапани и неможе да става и дума за неблагоприятен ефект както при газовите с изпарител, точно обратното. С други думи ако не погледнеш бутончето за превключване безин/газ, няма да разбереш на какво гориво караш, не се усеща и кога преминава на газ. Компютъра на газовата работи заедно с този на колата, копира данни от него и ги интерполира, като се самообучава. Не се налагат никакви настройки и т.н.. Единствено му се инсталира софтуера за съответния автомобил и той си знае по-нататък какво да прави. Работят всички датчици на двигателя, защото газовата ги ползва, като най-вече ламбда сензора (кислороден датчик), температурния сензор и този за оборотите. С друг думи на стават никакви залъгвания на оригиналния компютър.
По-принцип според официалните данни, тази система би трябвало да работи без никакви проблеми около 150 хил. км. Поне такава гаранция и дават в белите държави!
LPi ма един основен недостатък - и това е помпата в бутилката. Тя не търпи лошо качество на газта. За съжаление за България, въпреки че е в ЕС, качеството на горивата е ужасяващо. Под този знаменател е и газта - много болкуци и катран. Това поврежда помпата, защото се затлачва и трябва ремонт. А пък той е сума!
ПП:Доколкото ми е известно, Volvo не монтират фабрично системи с изпарител, но мога да греша!
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#7
На разговорен език това ГИ на течна фаза.Много е добър но както е написал колегата е много чувствителен откъм помпата в бутилката а тя струва в БГ от 700лв нагоре.От некачествена газ дава фира.(това съм го изчел като инфо,не от опит).
VOLVO V40 2.0/96г. ГИ LOVATO
MITSUBISHI COLT V 1.3/99г.
Когато съдбата ти обърне гръб, не се отчайвай - изчакай я да се наведе!
Reply

#8
Wizard S40 Wrote:ПП:Доколкото ми е известно, Volvo не монтират фабрично системи с изпарител, но мога да греша!
Грешиш, или поне по начина по който си го казал...
Имах 460 с мотор B18U със заводско изпълнение Виале със изпарител. Вярно, малко усложнена беше в сравнение с АГУ-тата, които сме свикнали да виждаме, но не беше на течна фаза!
Бутилка 75 литра В БАГАЖНИКА. Когато си на бензин на таблото ти показва количеството бензин, когато си на газ, същата стрелка показва съдържанието на бутилката Smile. За предварително опровержение, на твърдението, че не е заводска ще кажа, че компа на газта беше зад барчето (до радиаторчето на парното). Никой нормален газаджия няма да го навре там, а дори и да го направи няма да срещнеш 2 абсолютно еднакви монтажа, на коли които единствената им обща настилка е била Българската, но очевидно монтажа не е бил от българин. Зареждачката не беше по нашия стандарт и тръбите до бутилката бяха с пъти по-голям диаметър. В защита ще дам следния пример:
При зареждане от... не от колонка, където дебитът е 130-250 литра в минута според вида на помпата на зареждащото устройство 460-ката се пълнеше за по-малко от минута (70 и няколко литра), веднага след това пълня S40 с АГУ монтирано тук и операцията трае няколко минути (65 литра бутилка).
Изпарителят имаше 2 клапана (ел.), така и не разбрах защо, след като и само с кой да е един от двата си работеше идеално - явно е презастраховане, не знам, но съм си играл - откачах им буксите ту на единия ту на другия - трябваше и двата да са откачени за да спре.
В изпарителя влизаше куплунг от 5-6 кабела (различни от тези на клапаните). Е не го разгадах какво може да дири жичка в изпарител.
Маркучите с охл. течност към изпарителя нямаха тройници и т.н. бяха си точно по размер и чупка, т.е. от завода. (докато не се наложи закърпване на спукани маркучи, но това е друга тема ...)
Но все пак темата е за Bi-fuel 2001-a - всички газови инсталации на VOLVO по това време са с директно впръскване на течна газ и компонентите трябва да имат описания от колегата Wizard S40 вид.
Нямаш резервна гума - да, но и не виждаш бутилката като вдигнеш пода в багажника. Вижда се само една метална кутия (четвъртита/ръбеста) и в останалото място подредени: акумулатора, инструментите(крик, ключ за джанти, отвертка с няколко накрайника, кука за теглене), комплект накрайници за зареждане за различни стандарти колонки, заместител за резервната гума - флакон за пълнене на спуканата такава. Възможно е някое от изброените при теб да са му пораснали крака и да липсва, но това е, което е имало първоначално при излизането от завода.
Ще се разровя имаше едно за продан, английско.Продава му беше направил подробно клипче. Дано да го намеря.

п.п. Ето го клипчето цък. Линка е от 30-тата секунда, когато започва да говори за газтака Smile
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#9
Благодаря за изчерпателния отговор. Знам само на теория как работи газов инжекцион с течна фаза, но не знаех, че на Volvo BIFUEL-а е монтирана такава. Също съм чувал, че в българия не са популярни заради високата цена на самата уредба.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)