The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Каква газова и къде?

#1
Вече сериозно се замислих да слагам газов инжекцион защото на седмица въртя по около 200км в софия и на бензин разхода 10,2-11,0 на 100 ми идва малко нанагорно...а по мой сметки с газова за около 1000-1200лв ще я избия за 10000-15000км т.е. за година и малко Smile По въпроса прочетох доста теми от раздела, но така и не разбрах кое е по-добро FOBOS, Landi Renzo, BRC и т.н.? Колко се скапва мотора от газовата (моя е на 190 000км абсолютно реални)да не стане след 10000км да сменям биелни лагери, ламбда сонда и прочие скъпи части?
Reply

#2
Тя ламбдата още от сега може да й е време за смяна ... по чуждите форуми казват, че ламбдите здрави, не здрави на 80к МИЛИ трябва да се сменят ....
Относно марката .... колкото отговора има в тази тема, толкова различни мнения ще получиш, затова няма да ти кажа моето, а просто ще ти споделя какви са уредбите на моите коли...
1. И двете са еднакви (като хардуер говорим)
2. Тип "сбирщайн". На мнение съм, че по-важно е кой ще я настройва и сервизира, а не кой я е произвел. Ако щеш най-големия хит на пазара си монтирай, не е настроен правилно, ще имаш проблеми
3. Инжекторите да имат възможност да се разгобяват и сервизират. Защо? Защото газта ни е калпава (мръсна) и се задръстват. Ако са БРЦ (неразгобяеми) купуваш цяла нова рейка...
4. Бутилката си преценяваш сам каква да бъде.
Дали да е на мястото на резервната гума: (+) функционалността на колата се запазва; (-) имаш малък пробег до следващо зареждане. Честичко при извънгадско пътуване ще ти се налага да караш на бензин ли да зареждаш райно неизгодно на газстанциите около главните пътища; (-) нямаш резервна гума.
Дали да е голяма, монтирана в багажника. (+) Зареждаш и забравяш (+) имаш си резервна гума (-) забравяш, че ще смъкнеш седалките и ще набуташ в колата плоскост 100х200 см.
Ако си турбо - потърси има прясна тема, доста неща са изписани в нея
Старал съм се да НЕ те насочвам към марки.
УСПЕХ
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#3
Колега, сигурно има много теми във форума за газовите и сигурно пак ще се пишат сходни работи но пък темата е много обширна.Както каза @yuckuJackD всичко е въпрос на настройка и до там кой колко разбира.
Реших и аз да сложа газ на мойта кола и седнах с листа и химикал и започнах да пиша +/- за различните системи и марки като цени и т.н.
Естествено като един модерен човек щях да сложа газова инжекция и изчетох целия интернет.Фобос/БРЦ/Ланди... свят да ти се завие от информация.Цени 1000-1600лв.Конвенционална газова ~500лв. +/- 50лв.
За някой 500лв разлика може да са много за друг малко, всеки си знае чергата.Газаджиите казваха че тази кола само на ГИ понеже е страшна работа и едва ли не е толкова хай-тек че от НАСА са купили по едно S/V40 и крадат технологии за совалките а руснаците за ракетите-носители :lol:
В същото време тук няколко колеги имат с конвенционални газови и са много доволни.
Защо исках да сложа ГИ?Защото има допълнителни джаджи които дрън-дрън и т.н. Много точно дозиране на газ и ала-бала.Абе мУдерна му работа.
Конвенционалната газова пък не е толкова прецизна и се качва малко разхода и евентуално може да има някои усложнения.
Обаче след изследване на пазара и четене на отзиви достигнах до извода че ГИ е претенциозен към газта, филтри, рейки, дюзи...все елементи претенциозни към чистота.Второто е че има една кофа допълнителни елементи по сиситемата които колкото я подобряват толкова и я усложняват.Има много хора с ГИ които много реват от настройки...
Защо сложих конвенционална.Защото първо е ефтина.Второ е мноооого проста.Дори и на път да се случи нещо с газовата вкарвам колата в първия сервиз без значение и я оправят за 20 минути.Най-скъпото нещо което може да ми дефектира е или ключа за 30 кинта или да спука мембрани след години които са също около 30лв.Така не ми се налага ако стане нещо да обикалям и да търся специализиран сервиз за газова инжекция и то точно на тази марка която е монтирана.Избягвам гаранционното ПЛАТЕНО обслужване, избягвам след гаранцията покупка на скъпите дюзи и рейки и какво е там още датчици и сензори които с времето се скапват...И понеже в случая с мойта конвенционана ако стане нещо на газ и вече е толкова сгеч работата, вдигам капака и след 15 минути възтановявам на 100% инсталацията така както си е била на бензин понеже имам точно две прекъсвания-на ламбда и на инжекторите.Дори в тъмното на запалка ще насуча кабелите и с малко изолирбанд си имам на 100% работеща на бензин кола.Веднъж на месец развивам пробката на изпарителя и изтича оная черна мазна гнусотия, завивам и пердаша.Ама няма филтъра се бил позапушил или някакво налягане било понамаляло или температирата на газта била с два градуса по-висока или всякакви неща които можеш да видиш само на диагностика със съответния софт.

Не те навивам за конвенционална газова, не ме разбирай погрешно.Просто за мен варианта е конвенционална понеже аз обичам да си ръчкам по колата и да имам контрол над нея, финансово сметките ми излязоха в полза на конвенционалната защото дори да ми гори с литър горница на фона на ГИ то разликата от 500-1000лв. се изразява в около 630л. газ което е около 63-65000км. средно или в случая при ефтин ГИ за 1000лв. е пробег около 42000км. а за по-скъп около 1600лв. то пробега ще е 90000км. като тук не слагаме нищо друго освен първоначалната инвестиция но не и подмяна на части и диагностики.
Мотора ми явно добре се погажда с конвенционална и мога да си позволя това нещо, вече ако е някакво диване тогава избора е ясен, сваляш гащите и с лека усмивка казваш "Благодаря" :lol:

И само в заключение на досадно дългия пост.
Човека който го хвалят най-много в моя регион и монтира ГИ Фобос от доста време каза следното като го попитах за разхода вярно ли е че на газ гори точно колото и на бенз.Отговора беше "Глупости, от половин до килце отгоре, каквото и да правиш няма начин да свалиш разхода 1/1 с бензин но цената на газта е такава че е смешно да се коментира".
Eто и цитат от сайт на фирма за ГИ:
Quote:...
Обещанията, които се дават за еднакъв с разхода на бензин разход на газ, са само заблуда, която иска да чуе клиента.

Нормалното завишение при пропан-бутан е 10% спрямо бензина при 90 км/h. Уточнението е, че разходът се засича на извънградско шофиране , като това става от празна бутилка, която се пълни с определено количество газ ( не по-малко от 10 литра) и се отчита за колко километра е достатъчно това количество. Принципът на засичане при метана е подобен, с тази разлика че при него е най-лесно да се отчете директно стойността на горивото за 100 км пробег. Принципът със засичане на изразходваното количество с допълване на бутилката е абсолютно грешен и неприложим при пропан или метан. Както се вижда, изборът на газова уредба съвсем не е лесен и трябва да се съобрази с много фактори.
...
V40 B4204S '97
Reply

#4
двигателя не е с турбо 1,8 115 коня е Smile
Reply

#5
Колега, колата е детска игра- ако се обърнеш към сервиза на Ланди Ренцо ще ти излезе около 1300лв с тородиална бутилка и зареждачка до тази за бензина. Слагай смело, като настройки според мен Ланди са добри защото разхода на газ е до 10% по-нагоре от този на бензин.
Преди да я сложиш обаче изискай следните:
Да ти сменя на 30градуса;
Да се намали времето на закъснение да прехвърли от бензин на газ, след като е над 50градуса- аз съм го сетнал на минималното време 5сек;
(До тук тези 2 точки ще ти пестят около 30-40% от бензина, изгорен преди да прехвърли)
Ако слагаш Ланди да се уверят, че нивомерния сензор е настроен да е "SENSATA" и е на съпротивление настроен (90 Омов), защото след около 1000км обикновенно се връщаш да ти го настроят, тъй като вече нивомера показва само на резерва..

Има и др тънкости като Газовата таблица и К корекция на тези стойности, но това го остави на майстора да прецени в кой регион какво трябва да му се подаде..

Успех!
Reply

#6
Karlsson Wrote:Колега, сигурно има много теми във форума за газовите и сигурно пак ще се пишат сходни работи но пък темата е много обширна.Както каза @yuckuJackD всичко е въпрос на настройка и до там кой колко разбира.
Реших и аз да сложа газ на мойта кола и седнах с листа и химикал и започнах да пиша +/- за различните системи и марки като цени и т.н.
Естествено като един модерен човек щях да сложа газова инжекция и изчетох целия интернет.Фобос/БРЦ/Ланди... свят да ти се завие от информация.Цени 1000-1600лв.Конвенционална газова ~500лв. +/- 50лв.
За някой 500лв разлика може да са много за друг малко, всеки си знае чергата.Газаджиите казваха че тази кола само на ГИ понеже е страшна работа и едва ли не е толкова хай-тек че от НАСА са купили по едно S/V40 и крадат технологии за совалките а руснаците за ракетите-носители :lol:
В същото време тук няколко колеги имат с конвенционални газови и са много доволни.
Защо исках да сложа ГИ?Защото има допълнителни джаджи които дрън-дрън и т.н. Много точно дозиране на газ и ала-бала.Абе мУдерна му работа.
Конвенционалната газова пък не е толкова прецизна и се качва малко разхода и евентуално може да има някои усложнения.
Обаче след изследване на пазара и четене на отзиви достигнах до извода че ГИ е претенциозен към газта, филтри, рейки, дюзи...все елементи претенциозни към чистота.Второто е че има една кофа допълнителни елементи по сиситемата които колкото я подобряват толкова и я усложняват.Има много хора с ГИ които много реват от настройки...
Защо сложих конвенционална.Защото първо е ефтина.Второ е мноооого проста.Дори и на път да се случи нещо с газовата вкарвам колата в първия сервиз без значение и я оправят за 20 минути.Най-скъпото нещо което може да ми дефектира е или ключа за 30 кинта или да спука мембрани след години които са също около 30лв.Така не ми се налага ако стане нещо да обикалям и да търся специализиран сервиз за газова инжекция и то точно на тази марка която е монтирана.Избягвам гаранционното ПЛАТЕНО обслужване, избягвам след гаранцията покупка на скъпите дюзи и рейки и какво е там още датчици и сензори които с времето се скапват...И понеже в случая с мойта конвенционана ако стане нещо на газ и вече е толкова сгеч работата, вдигам капака и след 15 минути възтановявам на 100% инсталацията така както си е била на бензин понеже имам точно две прекъсвания-на ламбда и на инжекторите.Дори в тъмното на запалка ще насуча кабелите и с малко изолирбанд си имам на 100% работеща на бензин кола.Веднъж на месец развивам пробката на изпарителя и изтича оная черна мазна гнусотия, завивам и пердаша.Ама няма филтъра се бил позапушил или някакво налягане било понамаляло или температирата на газта била с два градуса по-висока или всякакви неща които можеш да видиш само на диагностика със съответния софт.

Не те навивам за конвенционална газова, не ме разбирай погрешно.Просто за мен варианта е конвенционална понеже аз обичам да си ръчкам по колата и да имам контрол над нея, финансово сметките ми излязоха в полза на конвенционалната защото дори да ми гори с литър горница на фона на ГИ то разликата от 500-1000лв. се изразява в около 630л. газ което е около 63-65000км. средно или в случая при ефтин ГИ за 1000лв. е пробег около 42000км. а за по-скъп около 1600лв. то пробега ще е 90000км. като тук не слагаме нищо друго освен първоначалната инвестиция но не и подмяна на части и диагностики.
Мотора ми явно добре се погажда с конвенционална и мога да си позволя това нещо, вече ако е някакво диване тогава избора е ясен, сваляш гащите и с лека усмивка казваш "Благодаря" :lol:

И само в заключение на досадно дългия пост.
Човека който го хвалят най-много в моя регион и монтира ГИ Фобос от доста време каза следното като го попитах за разхода вярно ли е че на газ гори точно колото и на бенз.Отговора беше "Глупости, от половин до килце отгоре, каквото и да правиш няма начин да свалиш разхода 1/1 с бензин но цената на газта е такава че е смешно да се коментира".
Eто и цитат от сайт на фирма за ГИ:
Quote:...
Обещанията, които се дават за еднакъв с разхода на бензин разход на газ, са само заблуда, която иска да чуе клиента.

Нормалното завишение при пропан-бутан е 10% спрямо бензина при 90 км/h. Уточнението е, че разходът се засича на извънградско шофиране , като това става от празна бутилка, която се пълни с определено количество газ ( не по-малко от 10 литра) и се отчита за колко километра е достатъчно това количество. Принципът на засичане при метана е подобен, с тази разлика че при него е най-лесно да се отчете директно стойността на горивото за 100 км пробег. Принципът със засичане на изразходваното количество с допълване на бутилката е абсолютно грешен и неприложим при пропан или метан. Както се вижда, изборът на газова уредба съвсем не е лесен и трябва да се съобрази с много фактори.
...
Колега коя е тази кола която с 630литра газ изминава 63000-65000км?ИСКАМ И АЗ ДА СИ КУПЯ ТАКАВА!!! :lol: Big Grin Big Grin Big Grin
Reply

#7
landir Wrote:Колега коя е тази кола която с 630литра газ изминава 63000-65000км?ИСКАМ И АЗ ДА СИ КУПЯ ТАКАВА!!! :lol: Big Grin Big Grin Big Grin
Kолега, не си ми схванал тънката мислЪ Wink
Не говоря за разход на газ в последната ми част на поста а за разликата в инвестициите между различните уредби и последващия период през който ще се избие чисто финансово.
Ще поясня, за тези 630л. за кото споменаваш това е икономията която ще направиш ако хипотетично колата с ГИ гори с кило надолу спрямо конвенционалната, с други думи за да излезеш на нула като инвестиции при разход 10/100 то ще ти е нужно да изминеш тези 64-65000км.Значи ако колата ти гори 10/100 а с ГИ 9/100 то след 65000км ще си стопил първоначалната финансова разлика между ГИ и конвенционална АГУ.
В зависимост от експлоатацията, нормално повечето лични коли навъртат тези километри за 4-5 години.
V40 B4204S '97
Reply

#8
Мен ако питаш бих ти отговорил така! - Ако имаш дебитомер и не смяташ да си смениш с нови - капачка ,палец ,кабели и свещи задължително инжекцион защото газта е претенциозна към искрата на запалванто и едно припаткване и може да те върне с 1 дебитоме назат( 300) лв секънд хенд. Което с инжекциона се избягва.
Аз предпочетох метан ( Като ще е гарга да е рошава ) разходът ми на 100 км е приблизително 11 лв .С конвенционална уредба съм която е изключително проста но съм имал ядове заради не добра искра.
Когато всичко е наред -- Пей сърце Wink
Човек е толкова голям колкото големи са и мечтите му !
Не е важно колко години си живял а колко са били моментите когато ти е спирал дъха !
Reply

#9
Добре, колеги, колата ми като е пълен ижекцион нищо не пречи да сложа обикновена газова и разликата ще е само в литър газ ли ? А и двигателят е с турбо, изобщо заслужава ли си да се пробва да се сложи газова или не.. Прочетох мненията ви за пълния газов инжекцион, но ако ще ми вади разлика от литър газ с обикновена, то няма смисъл от него.. Притеснява ме само турбото.. Тези 2000 кубика ми излизат много скъпо за бензин(от 9 до 13-14 литра бензин в зависимост от карането) и ако не хванат да си избиват застраховката, която плащам всяка година, по-добре да хващат пътя...
I ROLL
VOLVO 740 2.0 163 h.p. B200ET 1985
Reply

#10
Жорка,турбинираните мотори не може всеки да ги газифицира или по-точно да направи настройките.Мисля че на теб ще ти трябва ГИ който бързо ще си избие парите.Инвестицията си заслужава,ще си спестиш много нерви и модификации спрямо обикновената.И задългително при препоръчан газмен който е слагал на коли с турбини.
VOLVO V40 2.0/96г. ГИ LOVATO
MITSUBISHI COLT V 1.3/99г.
Когато съдбата ти обърне гръб, не се отчайвай - изчакай я да се наведе!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)