The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Изгорял подгрев на ламбда?!

#1
След като ми светна ламбдата закачих колата и показа, че има изгоряло подгряване на първа ламбда. Колата е Т4 09'97 и е с две сонди. В нет-а видях, че съпротивлението на подгрева е 4-7 ома http://www.lambdasensor.co.uk/main/mtypes.htm[url][/url] за титаниевите. Взех две съпротивления от 10 ома по 120 вата, едното, като ги вързах паралелно и станаха 5,2 ома. Вързах ги за захранването на сондата. Изчистих грешката, карах 2-3 часа включително и няколко гасене-палене и лампата взе, че пак светна. Изчистих я пак, но по-късно пак светна..... Какво бъркам? Дайте акъл.
Първото светване стана, когато колата беше само на бензин, сега вече е и на газ, но грешката си е все същата. Мерих за съпротивление на захранващите (бяла-червена) на сондата-няма нищо.
VOLVO Т4 - ex
VOLVO XC 70
VOLVO C 30
Reply

#2
Здравей колега,
провери предпазителите под предния капак. Предполагам, че на Т4 също има две кутии с предпазители. Едната вътре в купето, горе вляво от съединителя, а другата под предния капак. Имах такива симптоми като теб. Отидох на диагностика (защото не мога да си разчета чудноватия Fenix) и ми намериха изгорял предпазител в кутията под капака. Бях и извън нормите за изгорели газове. След смяна на предпазителя вече влезе в норми и лампата за ламбдата повече на светва.
Успех и сподели за решението на проблема ако е различно Smile
Volvo S40 2.0 '96 B4204S
PK 0500 HP
Reply

#3
Не бъркаш, просто ламбдата работи само когато загрее над 800 градуса, при каране с обеденена смес - на 5та да речем изстива и спира да подава сигнал. Подгрева служи именно за да поддържа ламбдата в работна температура. Изгорял подгрев се оправя само с нова сонда, в Ebay има универсални циркониеви за 50 лв с доставка. Ако си с титаниева аз имам една оргинална нова за продаване.

Дали е циркониева или титаниева се познава по цвета на кабелите - 2 бели, сив, черен - циркониева, 2 бели червен, жълт титаниева.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#4
Добре, а защо не свети още поначало, тъй като и без това не се подгрява? Иначе съм с титаниева, ако можеш ми пусни цена, може и на лично.
VOLVO Т4 - ex
VOLVO XC 70
VOLVO C 30
Reply

#5
Двигателят минава в 'Closed loop' - регулиране на сместа с ламбда сонда 120 секунди след запалване. Първите 120 секунди е в 'Open loop' - сместа се определя само възоснова показанията на дебитомера и оборотите. Това се прави за да се даде време на сондата да загрее.

Недозагряла сонда подава валидни занижени стойности което води до обогатяване на сместа.

За да определи дали сондата работи коректно компютъра изчаква темепературата на антифриза да достигне 80 градуса и следи показанията на сондата при рязко подаване и рязко отнемане на на газ - тогава сондата трябва да покаже теоретичен минимум и теоретичен максимум, ако не се достигнат записва грешка за сондата и минава в 'Open loop' (сондата се игнорира) до следващо запалване. Сондата се подгрява от изгорелите газове и подава някакви стойности, компютъра ги приема за верни докато не настъпи момента на рязка смяна на обороти - тогава се очакват гранични стойности, а незагряла сонда не ги достига.

За нагреватели на сондите се използват специални сплави със свойството да увеличават съпротивление при нагряване. Този тип нагреватели имат свойството да поддържат точно определена температура при непроменящо се напрежение. С този нагревател се осигурява постоянна температура на сондата за правилна работа. Сонда без нагревател води до повишен разход заради занижени стойности - през повечето време 'лъже' за бедна смес.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#6
joro74 Wrote:За нагреватели на сондите се използват специални сплави със свойството да увеличават съпротивление при нагряване. Този тип нагреватели имат свойството да поддържат точно определена температура при непроменящо се напрежение. С този нагревател се осигурява постоянна температура на сондата за правилна работа. Сонда без нагревател води до повишен разход заради занижени стойности - през повечето време 'лъже' за бедна смес.

Точно от това се опасявах, кофти, тряяя нова....Smile

Това, което описваш не се ли случва и на газ? Горните гранични на газ всъщност са по-ниски от зададените на бензин. Грешки нещо?! А и кое всъщност скапва сондата при каране на газ както беше писал в една друга тема?
VOLVO Т4 - ex
VOLVO XC 70
VOLVO C 30
Reply

#7
На газ е същото - сондата 'лъже' за бедна смес и контролера на газовата обогатява излишно - пак повишен разход.

Не знам защо изгарят нагревателите на сондите на газ, но е често срещано. Възможно е сондата да прегрява от катализатора, на газ са повишени емисиите на азотен окис което може да загрява катализатора повече или просто изгорелите газове от газ са по-горещи . Bi-fuel модела на Волво използва титаниеви ламбда сонди. Досега съм виждал само циркониеви изгорели и си мислех, че титаниевите издържат повече. Ако е от катализатора - махане на катализатора може да реши пробема, ако е от газовете - местене на сондата по назад би решило проблема, но за да се премести пак трябва да се махне катализатора.

Аз нямам газова и набюденията са ми върху коли на познати.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#8
Ми аз ще ти давам сведения. На газ съм вече, без катализатор, скоро и със здрави титаниеви сонди Smile Помислих си за Бифюъла,но не се сетих да те питам. Нагревателя на моята сонда изгоря преди да сложа газта. Катализатора беше чист и май така си го махнах, поне чувам турбото сега..Smile Разглеждах как решават проблема със втората сонда с втулки с по-малки отвори, сигурно става и с преместване, но май и за двете иска налучкване и късмет.
VOLVO Т4 - ex
VOLVO XC 70
VOLVO C 30
Reply

#9
С преместване на 2рата сонда е голяма играчка - имам колега с изгоряла 2ра сонда - светва 1-2 пъти в месеца обикновено след около 2 часа извънградско. Да местиш сонда и да караш 2 часа по магистралата за да разбереш дали си уцелил не е работа. В ebay продават емулатори за задна сонда - генерират някакви случайни данни и успешно заблуждават компютъра. Виждал съм такива емулатори по контролери на газови уредби в БГ. Можеш да питаш газаджиите дали ги имат отделно от контролера.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#10
След добрата комуникация с Жоро, комуникацията с колата си остава проблемна....Смених сондата, но грешката продължава да се трупа и лампата след няколко гасения на колата светва. Грешката ми е EFI-521 Front heated oxygen sensor (HO2S) preheating circuit faul. Мерих веригата на нагревателя, има си нужното съпротивление. Махах акумулатора, не и не. Дайте акъл.
VOLVO Т4 - ex
VOLVO XC 70
VOLVO C 30
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)