The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Въпрос пружини S60 D5

#1
Здравейте,
При навиване на волана докрай в една от двете посоки гумите ми стържат в ламарината...
Самите гуми са по спецификация, джантите са оригинални, нищо нестандартно няма. Като сменях накладки, майстора ми обърна внимание, че пружините са уморени, предницата натиска гумите и затова се получава този ефект, който се отстранява с нови пружинки (само 266 лв. бройката в МП).

Тук възникна следната дилема: тъй като по ниво на оборудване змея се води SUMMUM Sport Edition, демек има спортни седалки, спортно това-онова и СПОРТНИ ПРУЖИНИ, аз съм на мнение, че колата е технологично предвидена да се кара със спортни пружини и всичко друго е тунинг.
Не мога да си кривя душата обаче, возията е твърда и честно казано да карам седан за толкова пари който вози твърдо не е много яко. От моя опит - по един начин усещаш дупката със спортен амортисьор, по друг с comfort изпълнение. На старото S40 смених оригиналните амортисьори със спортни и след смяната колата друсаше повече отколкото с умрелите амортисьори на 20% Smile

Обичам високите скорости и си позволявам волности по магистралите, но иначе не карам по ралита всеки ден и не влизам в завоите с 200 км, че да ми трябва надеждността на шасито на Себастиан Льоб примерно.

Чудя се дали мога да и боцна едни comfort пружини вместо спортни и да се радвам на по-добра возия, макар да не е по спецификация. И дали тази промяна не върви с подмяна на съответните амортисьори, може би и други неща по ходовата част, които не предвиждам?

С две думи: спорт или комфорт?
S60 D5 2.4 2005 185 bhp SUMMUM Sport Edition (prime)
S40 1.8 16V 1997 115 bhp (option)
Reply

#2
ти сигорен ли си, че са ти СПОРТНИ ПРУЖИНИТЕ, защото много от спорт пакетите вклучват само визлуална доработка без нищо друго да речем джанти брони боя седалки и други такива дребни промени. Аз сега сменям макферсони и пружини и мисля, че ми излезнаха пружините кум 130 лева бройката с няква отступка но не от МПФ. Моята е С80 на 220 000 км и са омекнали пружините то се вижда къде са чукали една в друга, за по нов автомобил незнам дали е нормално да са омекнали толкова бързо, колкото до това, че ти опират гумите в подкалника ако съм разбрал правилно опират на ламарината към мотора а не на борда на самия калник.Ако е така значи е хубаво да видиш ограничителите дали не са се износили намират се на носача и са кум 35 лева бройката в МПФ сменят се много лесно на 2 болта само на крик вдигаш дори може и без да сваляш гумата.
Reply

#3
Моята е нова на години, но иначе е на 180 000 км и също се вижда къде чукат една в друга - явно по толкова изкарват до смяна. Гумите опират откъм мотора, вижда се къде е търкана ламарината, така че ще погледна и ограничителите, за това не се бях сетил. Иначе би трябвало да са спортни, навсякъде по чужди сайтове за този модел пишат, че пружините са "къси".

А цената в МП я ползвам само за отправна точка, то е ясно, че пазарувам от други места. Примерно за серво ми обявиха 900 лв, а си го намерих за 600. Като цяло обаче прави впечатление, че по-трудно се намират части за S60, спрямо S40 например...
S60 D5 2.4 2005 185 bhp SUMMUM Sport Edition (prime)
S40 1.8 16V 1997 115 bhp (option)
Reply

#4
С какви гуми я караш тази кола, май вместо пружините по-правилно е да смениш майстора!!!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT   120HP - Жабчо
Reply

#5
ico850 Wrote:С какви гуми я караш тази кола, май вместо пружините по-правилно е да смениш майстора!!!

Карам я с такива, с каквито трябва да се кара тази кола - 225/45 R17
Лятото с Continental SportContact 5, зимни още не съм си купил.
S60 D5 2.4 2005 185 bhp SUMMUM Sport Edition (prime)
S40 1.8 16V 1997 115 bhp (option)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)