The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boost Controller Механичен или Електронен

#1
Здравейте колеги,

поради мудния старт на Т4 започвам все по-често да се замислям за бууст контролер или чип. При чипа няма да се усети по-големия въртящ момент преди 2500 оборота. Надеждата ми е в буустконтролера. Какво търся да постигна- Максимален въртящ момент или поне да се доближа до него от около 1500-2000 оборота, тъй като шофирам предимно градско и съм муден до 3000оборота.
За механичния имам притеснения от овербууст и нямам представа как се разпределя въртящия момент и надув-а по измежду оборотите?
Моля някой да сподели дали има опит с 2та вида контролери и какво реално може да се очаква.

PS: съвети за намаляване на турболага също са добре дошли Smile
Reply

#2
metallista Wrote:Здравейте колеги,

поради мудния старт на Т4 започвам все по-често да се замислям за бууст контролер или чип. При чипа няма да се усети по-големия въртящ момент преди 2500 оборота. Надеждата ми е в буустконтролера. Какво търся да постигна- Максимален въртящ момент или поне да се доближа до него от около 1500-2000 оборота, тъй като шофирам предимно градско и съм муден до 3000оборота.
За механичния имам притеснения от овербууст и нямам представа как се разпределя въртящия момент и надув-а по измежду оборотите?
Моля някой да сподели дали има опит с 2та вида контролери и какво реално може да се очаква.

PS: съвети за намаляване на турболага също са добре дошли Smile
Най-вероятно налягането на турбото ти се управлява по електронен път, т.е. имаш електронен буст контролер -
механичния е стъпка назад, а слагайки външен електронен вероятно ще причини разни грешки в ЕКУ-то, освен ако не измислиш как да го шунтираш "правилно". И тъй като буста ти се коригира електронно, с препрограмиран чип може да го вдигнеш в ниските, и оттам да получиш и въртящ момент. Ако само това ти е целта, може да минеш и без да пипаш горивните карти. Проблема е че незнам кой може да ти направи такъв чип - повечето предлагани чипове са чиста проба плацебо с добър маркетинг и плащаш една шапка пари за нищо. Дори понякога може да стане по-зле.

Един по-прост вариант за вдигане на въртящия момент без да пипаш нищо по електрониката и без опасност да я объркаш е да си смениш актуатора на уейстгейта с малко по-стегнат. Примерно ако твоя отваря на 0.5 бара, слагаш актуатор на 0.7. Само трябва новия актуатор да отваря на поне една десета под максималното налягане което достига турбото със заводската си електроника. Всичко останало си е същото - и максималния буст и горивото, колата просто става по-пъргава в ниските.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)