The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Въпрос за 945 с B200FT, което няма мощност

#1
Преди половин година си взех 945. Всичко му работи даже има газова BRC, която не е инжекцион. Проблема е че по документация мотора е 156 к.с. но колата върви все едно е 75 к.с. по наклон катеря на 2-3 предавка, а при същия наклон друга кола спокойно се катери даже да не кажа и на 5-та. Това е положението на бензин, на газ е още по зле. В града също е трагично на кръстовищата потеглям като автобус.
Въпроса ми е какви са основните причини за това и евентуално към кой надежден сервиз мога да се обърна в Пловдив да го оправи. Предполагам една от тях е турбото съдейки по манометъра му, никога не вдига повече от 1/3 от максималното налягане (в областта над атмосферното налягане), дори и при 4000-5000 об/мин. Смених му още като го взех разпределителната капачка и палеца, понеже имаше прекъсвания друго не е пипано и нямам никаква представа за историята на колата преди това. Разхода градско е около 14-15л. на бензин и 18-20л. на газ, извън града е малко по-малко, но не е особено осезаемо.
'91 945 B200FT
Reply

#2
Турбото ти все пак си надува значи. Не знам със сигурност на какво максимално налягане са заводски B200FT моторите, мисля че е около 0.5 бара беше.
В този случай стрелката на макс трябва да стига почти до половината от бялата скала. Разхода ти е ужасно висок, което ме навежда на мисълта че може би
имаш някакви проблеми с компютъра, и може би затова колата не върви. Трябва да видиш дали в компютъра няма записани грешки, и ако има да се отстранят
причините за тях. Свети ли ти на таблото нещо?
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#3
Когато сменяха разпределителната капачка и палеца направиха тест на инжекциона със светодиоди отпред при мотора отвориха капачк и оттам и по светканията на диодите казах, че е ок. Иначе не знам дали може да се връзва PC към бордовия и вече с по сложни софтуери да се тества и да се чете. Свети ламбда сондата понеже по принцип върви на газ, ако поработи по дълго на бензин си огасва и SRS свети но това не е свързано с проблема.
Каква е нормалната консумация на гориво и как трябва да върви с този мотор тази кола че нямам база за сравнение?
Благодаря!
'91 945 B200FT
Reply

#4
Щом ти свети ламбдата нещо там е много сбъркано. Това на газ ли нямаш мощност или въобще?
Щом имаш диагностичен куплунг прочети си грешките и виж какво има там.

Нормално тази кола би трябвало да гори към 9-10 извънградско и 13-14 в града.
На газ разхода винаги е повече, но 18-20 ми се вижда ужасно много - това сигурно
е защото не е инжекцион. Колата нормално си е доста пъргава..
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#5
Значи ламбда сондата свети когато работи на газ, което е нормално според мен особено при положение, че газовата не е инжекцион. Когато поработи на бензин известно време си огасва и не свети докато пак не я превключа на бензин. Мощност няма и при двата вида гориво, като при газта естествено е по-зле. И това дето гледаха с диодите май показва кога подава искра на цилиндрите а не е било тест на инжекциона. И нямам представа дали тази кола има куплунг за диагностика.Според това което чета, тази кола не е като новите да има бордови компютър който да централизира всичко, а по скоро е на отделни автоматични модули, което е по-добрия вариант. И единственото което е близко до компютър е инжекциона който вероятно има памет и куплунг за диагностика. За съжеление нямам нито софтуер нито кабел с който да си правя сам диагностики. Иначе не знам да няма някакъв механичен проблем с мотора. Не е ясно на колко километра е колата понеже когато я взех километража беше спрял. Свалих таблото и естествено имаше изтекли конензатори и проядени пътеки оправих ги и сега е ОК. Само не е ясно кога е спрял и колко е навъртяла без да отчита да не говорим дали някой не го е превъртал като са я внасяли в България. Между другото колата има и климатик без фреон и не знам дали и той нещо не товари двигателя макар и да е изключен, ако има дефект.
Като цяло май ще ми трябва сервиз ,но не знам кой, че ако не уцеля става лошо Smile
'91 945 B200FT
Reply

#6
bai_shefa Wrote:Значи ламбда сондата свети когато работи на газ, което е нормално според мен особено при положение, че газовата не е инжекцион. Когато поработи на бензин известно време си огасва и не свети докато пак не я превключа на бензин. Мощност няма и при двата вида гориво, като при газта естествено е по-зле. И това дето гледаха с диодите май показва кога подава искра на цилиндрите а не е било тест на инжекциона. И нямам представа дали тази кола има куплунг за диагностика.Според това което чета, тази кола не е като новите да има бордови компютър който да централизира всичко, а по скоро е на отделни автоматични модули, което е по-добрия вариант. И единственото което е близко до компютър е инжекциона който вероятно има памет и куплунг за диагностика. За съжеление нямам нито софтуер нито кабел с който да си правя сам диагностики. Иначе не знам да няма някакъв механичен проблем с мотора. Не е ясно на колко километра е колата понеже когато я взех километража беше спрял. Свалих таблото и естествено имаше изтекли конензатори и проядени пътеки оправих ги и сега е ОК. Само не е ясно кога е спрял и колко е навъртяла без да отчита да не говорим дали някой не го е превъртал като са я внасяли в България. Между другото колата има и климатик без фреон и не знам дали и той нещо не товари двигателя макар и да е изключен, ако има дефект.
Като цяло май ще ми трябва сервиз ,но не знам кой, че ако не уцеля става лошо Smile


Ок, компютрите са два - един за инжекциона (Bosch LH 2.4 Jetronic) и един за запалването (EZ116K). Въпреки че са отделни модули те са свързани и си обменят сигнали. Капризнички са така че ако нещо не е наред колата върви зле и гори много..
Ако имаш диагностичния модул със светодиод под капака, не ти трябва друго. Няма кабели и софтуери за този тип - всичко се прави през бутончето. Тукможе да провериш какво значи кода на грешките.

Ако всичко е наред ламбдата НЕ трябва да свети, освен когато колата е на контакт. Аз също карам на газ и
компютрите на тези модели ги познавам доста добре. Така че слушай ме какво ти казвам - свети ли ти ламбдата има някакъв проблем - какъв диагностиката ще каже.

На климатика компресора е откачен когато е изключен или няма налягане на фреон. Така че той не работи.
Модула за диагностика изглежда така:
[Image: sender3.png]

На куплунг 2 е тест на инжекциона, на 6 е на компа за запалването. Даваш на контакт, включваш буксата в съответния куплунг и натискаш бутончето за около 3-4 секунди. Като го пуснеш, седиш и чакаш да почне да мига. Ако изкара 1-1-1 няма записани грешки. Ако има друг код го записваш и пак повтаряш процедурата - докато ти повтори първия код, демек докато превъртиш всички записани кодове. Проверяваш кой какво значи тук. Триенето става като си превъртял всички кодове - натискаш бутончето и държиш около 10 секунди. Като го пуснеш светодиода трябва да светне и да остане да свети. Тогава пак натискаш и държиш още 10 секунди и пускаш - грешките са изчистени. Може да провериш като ги прочетеш пак - трябва да ти даде 1-1-1.

Като видиш дали има грешки трябва да се отстрани причината за тях. Иначе и да ги изтриеш те пак ще се появят.

Колата има ли катализатор? Ако да, той в какво състояние е? Ако се е скапал и затлачил може да ти спъне колата много, ама много.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#7
Ееее супер, благодаря много за информацията, сега през почивните дни ще се занимая с този проблем и ще пиша какви са резултатите.
Относно катализатора няма го отрязан е и има тръба на негово място личи си по заварките, като сменях маслото погледнах.
'91 945 B200FT
Reply

#8
Колега с радост бих помогнал но съм в Белово ,ако ти се разкарва можеш да звъннеш един телефон предварително да се чуем. 0876390561-Чавдар
Случва се да върви като по масло, а малко по-късно се изяснява, че това е вазелин...
If you dont like where you are, then change it! You are not a tree
Reply

#9
Направих диагностиката днес, не издържах до почивните дни и резултатите са следните:
1. при позиция на кабела за диагностика - 2 няма грешки кода е 1-1-1
2. при позиция на кабела за диагностика - 6 има грешки 1-4-3 и 1-4-4 които са както следва:

Код на грешката: 1-4-3
Повреда: Липсващ или грешен сигнал от датчика за детонации.
Причина: Замърсена клема или повреда в кабелажа на датчика. Силно затегнат датчик.
Симптоми: Висок разход на гориво, липса на мощност
Модул: EZ 116K ignition computer
Букса: 6
λ свети на таблото: Да

Код на грешката: 1-4-4
Повреда: Липсващ сигнал за натоварването на двигателя от горивния компютър.
Причина: Повреда в релето за горивото; Повреда в кабелажа от горивния към компютъра за запалването; Повреда нагоривния компютър
Симптоми: Мотора няма мощност, стреми се да гасне, трудно или не пали.Работи неравномерно.
Модул: EZ 116K ignition computer
Букса: 6
λ свети на таблото: Да

Симптомите на втората грешка също ги има трудно пали дори и да е огасена на бензин ако стои цяла нощ, но ако се пали скоро след като е огасена няма проблем, понякога падат оборотите но много рядко.

Направих си следния експеримент: след като си записах грешките нулирах компютъра за да дава код 1-1-1. Превключих я на бензин запалих и я оставих да поработи няколко минути като подавах и гас да си дига обороти. Всичко беше ок ламбда сондата не светна. Изключих двигателя и пак проверих за грешки и нямаше. След което пак запали на бензин првключих на газ и в момента когато превключих, ламбда сондата светна. Изгасих я пак и проверих за грешки беше само грешка 1-4-4.

Всичко това ми се вижда малко странно. Когато е на бензин всичко според компютъра е ок, а колата не върви. На газ веднага светка ламбдата и дава грешка, което не знам не се ли дължи на факта, че когато работи газовата инжекциона не функционира понеже горивото не се впръсква от него и за това той се обърква и дава грешки.

Ще проверя кабелите и връзките свързани с тези две грешки, но нямам представа къде точно се намират тези компоненти. Ако може някой да ми обясни или да ми изпрати някаква документация на колата като цяло или само на двигателя с електрониката, ще съм много благодарен.
'91 945 B200FT
Reply

#10
killara Wrote:Колега с радост бих помогнал но съм в Белово ,ако ти се разкарва можеш да звъннеш един телефон предварително да се чуем. 0876390561-Чавдар
Благодаря за предложението, колега и наистина ако не мога да се справя в Пловдив с това ще направя една разходка до Белово, но ще се чуем да се раберем.
'91 945 B200FT
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)