The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Моточасове или изминати километри, при смяна на масло?

#1
Колеги,
Понеже не съм специалист, вчера открих "топлата вода" ...
Гледах едно клипче, в което двама руски механици показваха как изглежда двигател, на който маслото е сменяно редовно, т.е на препоръчания пробег, НО реално е навъртял в пъти повече и вътре в пълна гняс.
За какво става въпрос. Служебна кола с личен шофьор - карана само градско (Москва), Съответно през 90% от времето двигателят бумти на място. Било в задръствания, било докато чака шефа си, шофьора си пуска парното или климатика, в зависимост от сезона.
И така, имаме два двигателя - и двата изминали 10 000 км, единият извънградско и там всичко е ясно, вторият градско и там нищо не е ясно. Едно, че реалните моточасове могат да отговарят на 20, 30, 50 хиляди километра, друго, че градско колата гори повече, съответно маслото се замърсява повече.
Не случайно на строителната техника се засичат моточасове.
Та питанката е следната:
Могат ли, някъде в софтуера на колата, да се видят моточасовете на двигателя, съответно да се засичат?
Reply

#2
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=772&hilit=%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B0+servise&start=10">viewtopic.php?f=6&t=772&hilit=%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B0+servise&start=10</a><!-- l -->
Виж на втората страница първия пост. Не става ясно точна какво отчита, може бе трябва да се установи посредством диагностика.
София Волво v40 Bi-fuel 2002г.1783сс, B 4184 S9
Reply

#3
Колега, аз карам предимно извънградско и по компютър средната ми скорост е някъде към 60. Ако твоята е примерно 20, значи и ти бумтиш в задръствания. Това означава, че моточасовете ти са три пъти повече от моите за 10 000 км, макар и в други обороти.
Сам реши колко често трябва да се сменя маслото.
Reply

#4
Ignat, "часовника" на волвото за сервизния интервал смята изминати километри и часовете на работа, т.е. лампта ще светне когато се изминат километрите или часовете. В зависимост от климата (мястото където обикновено се кара колата) интервала може да бъде променян. Например ХС90 3,2 се сменя на 10-12 000км, обаче моето ХС90 е закупено от северната част на Канада, където -40 е нормално явление зимата. Освен това има и големи амплитуди пролетта - рано сутрин -15-20 през деня +5 +10. Затова дилъра е променил сервизния интервал на 5000км.
За маслата много може да се говори и темата е безкрайна. Истината е някъде там.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#5
che4ef Wrote:Ignat, "часовника" на волвото за сервизния интервал смята изминати километри и часовете на работа, т.е. лампта ще светне когато се изминат километрите или часовете. В зависимост от климата (мястото където обикновено се кара колата) интервала може да бъде променян. Например ХС90 3,2 се сменя на 10-12 000км, обаче моето ХС90 е закупено от северната част на Канада, където -40 е нормално явление зимата. Освен това има и големи амплитуди пролетта - рано сутрин -15-20 през деня +5 +10. Затова дилъра е променил сервизния интервал на 5000км.
За маслата много може да се говори и темата е безкрайна. Истината е някъде там.

Абе, аз нямам много вяра на нашия "дилър", та предпочитам да си следя сам нещата.
Купих колата на 122 000 км, маслото УЖ беше сменяно малко преди 110 000. Понеже по онова време не разбирах особено, а на предишната кола сервизния интервал беше 20 К, питах приемчика колко може да карам още преди смяната на маслото.
Той ми вика до 20 000 км .,спокойно. (Сега вече знам, че смяната се прави на 10-12 000) Смених маслото на 130 000, т.е. след малко повече от 20 000 и НИЩО не ми беше светнало.
Значи или дилъра е бутнал яко настройките (което си не малко вероятно) или нещо не работи (което също не е за изключване).
Така или иначе, въпросът остава. Има ли как да се засекат моточасовете на двигателя.
(Ето за моторите за лодки си има едно симпатично уредче - http://promarineukshop.com/epages/e15318...oducts/1850
Reply

#6
Това е Волво Пента, съвсем друга работа. Морските изпълнения по изискване на кода трябва да я имат тази джаджа. Когато дойде инспекция от регистрационното дружество или пристанищен контрол гледат часовника и сравняват документацията. Така че там няма мърдане. Като бивш морски го казвам това. Съответно на леките автомобили няма такова изискване, за да не се "притеснява" клента (иначе казано малоумните тъпанари да не задават умни въпроси). Давам ти два примера веднага. Първия е свързан със стрелката на температура на двигателя. Преди е била директно свързана със сензора. Съответно при по натоварен режим на двигателя и горещо време стрелката мърда малко отразявайки малко по-високата температура. Неграмотно техническите клиенти (може би 90% от хората в Северна Америка) отиват и почват да правят проблеми че двигателя им не е наред. От тук нататък следват безкрайни търканици и връщане на стоката (колата). За да се спре тази вакханалия производителите правят нещата софтуерно, т.е. стрелката на температурата се управлява от компютъра и мръдва само ако се отчете че има висока температура без да се отразяват флуктуациите. Това е действителен случай, което описах. Втория пример според мен е много по-фрапиращ, а именно премахване на щеката за измерване нивото на маслото. Производителите са сметнали че да речем липсата на щека спестява пари, както при проектиране, така и при производство. Те казват така "за какво да има щека, след като клиента изобщо не гледа под капака?" Така е наистна. Игнат, вярваш ли ми че огромна част от "образованото" северно американско население не знае как се долива течност за чистачки. Съответно спират на бензиностанция зареждат колата (5-10мин) и има бензиностанции където, когато спреш ти правят простичък преглед проверяват маслото, течност на чистачки, спирачките. Ама маслото било ниско. Е, как няма да е ниско, нали до сега си карал на магистралата, трябва да се изчака поне 1 час. Ама не, колата има проблем и пак се почват дивотиите. Действителен случай ти описвам пак.
Ето на сега ти в ролята си на клиент отиваш и казваш, не ми светва сервизната лампичка. И се почва.
Разбираш ли ме? Това което правиш - сам да си засичаш нещата и да се грижиш за машината и да поназнайваш поне малко е безценно. Друг е въпроса че никой не е погледнал настройката на колата ти да ресетне часовника и да отрегулира интервала.
Знаеш ли колко пъти съм ги питал канадските мечки и скунксове "Важна ли е за теб колата" Отговор:"Аз без кола не мога да живея" - "Тогава като е такава важна част от живота ти, защо не знаеш елементарни неща", Ама тя колата била нова, той дилъра се грижил, за какво му да знае, нали си плащал. И на мен ми идва да се гръмна с воден пистолет за глигани. Никаква любознателност. Изключения има много за щастие, но в САЩ масата е... леле майко. Край на лиричните отклонения.
Какво масло слагаш на колата че ми е интересно?
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#7
che4ef Wrote:Какво масло слагаш на колата че ми е интересно?

Живял съм и съм работил в Щатите, та споделям отчасти твоите наблюдения за "масите". Според мен обаче, това идва от факта, че колите за тях са, като за нас телефоните. Не е нещо бог-знае колко скъпо, ползваш 2-3 години и си купуваш следващия модел. Честно казано и аз не бих проявявал любознателност в такъв случай.
Ако трябва да съм честен (вече съм го споделял) аз на предишната кола (купена нова) за 7 години, освен бензин, течност за чистачки и смяна на крушки, друго не съм пипал. Да ме питаш сега къде е щеката, не мога да ти кажа, камоли нещо друго. Когато всичко ти е наред, не се товариш с неща, които не са ти работа.
Ако телевизора не то се чупи всеки месец за какво да се товариш с устройството му?
Аз станах механик по неволя, покрай тази кола, честно казано предпочитам да си инвестирам времето в работата и в семейството вместо във висене по форуми и сайтове ....

Иначе УЖ колата е карана с препоръчаното 0-30 на Кастрол, аз такова и доливах преди смяната. Сега съм с 5-30 на Мобил. Доволен съм от него, но мисля да пробвам сега Валволин.
Reply

#8
Темата е интересна. И аз съм се замислял по този въпрос, но никога не се е стигало до дискусия.
Но пък - ето я и дискусията....

Моточасовете на двигателя съм сигурен, че има начин да се "извадят". Въпросът е колко технико-икономически е оправдано да се публикуват на клиента.
Ясно е, че режимите на работа на двигателя са ключови, съответно създават бая условности за да се "броят" тези часове.
Винаги може да се направи един брояч да "цъка", но пак ще бъде субективно...пак заради режимите.
Аз лично не виждам смисъл да зная колко литра съм изп*кал, просто заради различните условности - бира ли съм пил, узо ли....

Та, интересна дискусия.
Интересно ми е да видя други мнения по нея.

Що се отнася до наблюденията ми как се купува автомобил, как се обслужва автомобил и как се "експлоатира" автомобил в Германия (говоря за чисто нови), who cares about this timer?
Всеки купува, сцепва от каране...и хвърля. После нов, и нов, и нов...
По принцип лизингите са 3-годишни, гаранцията 5. Но на третата година вече си с нова кола...защото новата има вече вграден миксер в жабката...примерно.
В такива времена живеем, такива вещи притежаваме...с идеята купуваш-караш-хвърляш. И то на не големи интервали.


И малко в страни от оригиналната тема, понеже за вид масла също се споменава - аз съм много доволен от Ravenol.
Ако някой го интересуват детайли по него - мога да поговоря. Но за сега ще кажа само, че много горещо го препоръчвам. Особено за бензинови двигатели.



Поздрави на всички!
Янков
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#9
Индикацията е вързана с времеви интервал (година), километри и моторни часове - което настъпи първо. И в сервизната книжка го има. А дали може да се види колко моточаса е навъртяла, не знам.
   


Attached Files Thumbnail(s)
   
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)