09-25-2011, 08:29 PM
Здравейте, да се похваля и аз с моя проблем.
Карам Volvo V40 '97 бензин, мотора е 1.8 B4184S. Като цяло колата никога не е била особено пъргава но в последните месеци определено започва да става по-зле. Проблема е следния - при по-рязко подаване на газ, а и дори и при по-плавно, но във високите обороти, не се случва нищо. Няма ускорение, даже като че ли се задъхва като да не му достига въздух. При отпускане на педала нещата се оправят, но като цяло не мога да го натисна до след половината. Отделно от това при катерене на едно и също място вече трябва да минавам на по-ниска предавка.
Покрай почивните дни се заех да поогледам малко какво е положението под капака. Смених въздушния филтър, като изчистих колкото можах прахта от кутията. Подобрение естествено нямаше. Гледах тук, че се върти активно една тема за "прахосмукачка", но като че ли при мен тази екстра я няма. За сметка на това отворих един от другите маркучи между филтъра и цилиндрите (не съм особено на "ти" с двигателите, признавам си, вижте снимките по-долу). Първото, което ми направи впечатление, беше че самото гнездо беше пълно със сажди hock: Освен това забелязах следното нещо: при студен двигател маркуча засмуква въздух откъм филтъра, но веднага щом оборотите се успокоиха от него започна да излиза лек пушек, като определено си миришеше на изгорял бензин. Дори и на база на скромния ми опит това ми се вижда определено нередно. Та имал ли е някой подобен проблем или поне някаква идея за какво иде реч? Прилагам снимките, тъй като предполагам че го обесних по възможно най-неясния начин
Карам Volvo V40 '97 бензин, мотора е 1.8 B4184S. Като цяло колата никога не е била особено пъргава но в последните месеци определено започва да става по-зле. Проблема е следния - при по-рязко подаване на газ, а и дори и при по-плавно, но във високите обороти, не се случва нищо. Няма ускорение, даже като че ли се задъхва като да не му достига въздух. При отпускане на педала нещата се оправят, но като цяло не мога да го натисна до след половината. Отделно от това при катерене на едно и също място вече трябва да минавам на по-ниска предавка.
Покрай почивните дни се заех да поогледам малко какво е положението под капака. Смених въздушния филтър, като изчистих колкото можах прахта от кутията. Подобрение естествено нямаше. Гледах тук, че се върти активно една тема за "прахосмукачка", но като че ли при мен тази екстра я няма. За сметка на това отворих един от другите маркучи между филтъра и цилиндрите (не съм особено на "ти" с двигателите, признавам си, вижте снимките по-долу). Първото, което ми направи впечатление, беше че самото гнездо беше пълно със сажди hock: Освен това забелязах следното нещо: при студен двигател маркуча засмуква въздух откъм филтъра, но веднага щом оборотите се успокоиха от него започна да излиза лек пушек, като определено си миришеше на изгорял бензин. Дори и на база на скромния ми опит това ми се вижда определено нередно. Та имал ли е някой подобен проблем или поне някаква идея за какво иде реч? Прилагам снимките, тъй като предполагам че го обесних по възможно най-неясния начин