11-14-2006, 07:22 PM
Знам че е малко тъп въпрос , но искам да попитам какво е интерколер и за кво служи при ТДИ-тата.
The following warnings occurred: | ||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
|
Какво е интеркулер
|
11-14-2006, 07:22 PM
Знам че е малко тъп въпрос , но искам да попитам какво е интерколер и за кво служи при ТДИ-тата.
11-14-2006, 07:22 PM
Знам че е малко тъп въпрос , но искам да попитам какво е интерколер и за кво служи при ТДИ-тата.
11-14-2006, 08:09 PM
angelov Wrote:Знам че е малко тъп въпрос , но искам да попитам какво интерколер и за кво служи при ТДИ-тата. Интерколера е един радиатор. Когато въздуха от за двигателя се нагнети от турбото, той се нагрява и минава през интерколера за да се ухлади и да влезе в цилиндрите с по нормална температура.
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
------------------------ Volvo S60 D5 - 2003, 163hp/4000, 347Nm/1750 & Volvo S40 1.6D - 2006, 110hp/4000, 245-280Nm/1750 & Volvo 460 1.9TDi - 1996, 90hp/4500 180Nm/2200 & Volvo 460 GLE - 1994, 1721cc. - 106hp
11-14-2006, 08:09 PM
angelov Wrote:Знам че е малко тъп въпрос , но искам да попитам какво интерколер и за кво служи при ТДИ-тата. Интерколера е един радиатор. Когато въздуха от за двигателя се нагнети от турбото, той се нагрява и минава през интерколера за да се ухлади и да влезе в цилиндрите с по нормална температура.
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
------------------------ Volvo S60 D5 - 2003, 163hp/4000, 347Nm/1750 & Volvo S40 1.6D - 2006, 110hp/4000, 245-280Nm/1750 & Volvo 460 1.9TDi - 1996, 90hp/4500 180Nm/2200 & Volvo 460 GLE - 1994, 1721cc. - 106hp
11-15-2006, 03:48 PM
И аз да допълня ...
Та както знаеш при дизела горивото се пали от налягането. За да има макс. КПД то трябва да се запали в определен момент. Тъй като с повишаването на налягането се увеличава и температурата идва един момент когато горивото ще се възпламени преди подходящия момент (пиша така и за хората които не са технически грамотни да йм е ясно). Та ето затова на ТД слагат интеркулер(допълнителния радиатор) чиято цел е да охлади сместа така че да се запали в подходящия момент и да не се губи от мощността. Ако някой се замисли например не може ли и без него...може, но за автомобили с турбо е важен интеркулера защото турбото увеличава налягането с допълнително(силово) нагнетен въздух. ... Ако някой има нещо да допълни и да обогати и моите познания да заповяда...темата е интересна 8)
11-15-2006, 03:48 PM
И аз да допълня ...
Та както знаеш при дизела горивото се пали от налягането. За да има макс. КПД то трябва да се запали в определен момент. Тъй като с повишаването на налягането се увеличава и температурата идва един момент когато горивото ще се възпламени преди подходящия момент (пиша така и за хората които не са технически грамотни да йм е ясно). Та ето затова на ТД слагат интеркулер(допълнителния радиатор) чиято цел е да охлади сместа така че да се запали в подходящия момент и да не се губи от мощността. Ако някой се замисли например не може ли и без него...може, но за автомобили с турбо е важен интеркулера защото турбото увеличава налягането с допълнително(силово) нагнетен въздух. ... Ако някой има нещо да допълни и да обогати и моите познания да заповяда...темата е интересна 8)
11-15-2006, 05:15 PM
Да допълня и аз Защо трябва да се охлади въздуха? От една страна колкото е по-студен въздуха толкова повече мулекули кислород има в единица обем, което подобрява малко мощността. От друга страна студения въздух охлажда буталата и горивната камера и намалява риска от детонации и топлинния стрес върху детайлите. По принцип няма кулер, който да успее да свали температурата до тази на околната среда т.е. да е ефективен 100%. Обикновено ако въздуха излиза с температура 120 градус от турбото добрия кулре може да я свали до 40-50 градуса, но не и до 20. За 100 % охлаждане се ползва метод наречен водна инжекция. При този метод се впръсква вода в смукателния колектор, което охлажда много ефективно и въздуха и детайлите, но за съжаление не може да се ползва за всекидевна употреба поради бързото изразходване на водата.
11-15-2006, 05:15 PM
Да допълня и аз Защо трябва да се охлади въздуха? От една страна колкото е по-студен въздуха толкова повече мулекули кислород има в единица обем, което подобрява малко мощността. От друга страна студения въздух охлажда буталата и горивната камера и намалява риска от детонации и топлинния стрес върху детайлите. По принцип няма кулер, който да успее да свали температурата до тази на околната среда т.е. да е ефективен 100%. Обикновено ако въздуха излиза с температура 120 градус от турбото добрия кулре може да я свали до 40-50 градуса, но не и до 20. За 100 % охлаждане се ползва метод наречен водна инжекция. При този метод се впръсква вода в смукателния колектор, което охлажда много ефективно и въздуха и детайлите, но за съжаление не може да се ползва за всекидевна употреба поради бързото изразходване на водата.
11-15-2006, 05:22 PM
Как вода в смукателния колектор, нали ще влезе в цилиндъра и ше се получи хидравличен удар. :roll:
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
------------------------ Volvo S60 D5 - 2003, 163hp/4000, 347Nm/1750 & Volvo S40 1.6D - 2006, 110hp/4000, 245-280Nm/1750 & Volvo 460 1.9TDi - 1996, 90hp/4500 180Nm/2200 & Volvo 460 GLE - 1994, 1721cc. - 106hp
11-15-2006, 05:22 PM
Как вода в смукателния колектор, нали ще влезе в цилиндъра и ше се получи хидравличен удар. :roll:
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
------------------------ Volvo S60 D5 - 2003, 163hp/4000, 347Nm/1750 & Volvo S40 1.6D - 2006, 110hp/4000, 245-280Nm/1750 & Volvo 460 1.9TDi - 1996, 90hp/4500 180Nm/2200 & Volvo 460 GLE - 1994, 1721cc. - 106hp |
« Next Oldest | Next Newest »
|
Users browsing this thread: |
1 Guest(s) |