The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Какво е интеркулер

#1
Знам че е малко тъп въпрос , но искам да попитам какво е интерколер и за кво служи при ТДИ-тата.

#2
Знам че е малко тъп въпрос , но искам да попитам какво е интерколер и за кво служи при ТДИ-тата.

#3
angelov Wrote:Знам че е малко тъп въпрос , но искам да попитам какво интерколер и за кво служи при ТДИ-тата.

Интерколера е един радиатор. Когато въздуха от за двигателя се нагнети от турбото, той се нагрява и минава през интерколера за да се ухлади и да влезе в цилиндрите с по нормална температура.
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
------------------------
Volvo S60 D5 - 2003, 163hp/4000, 347Nm/1750 & Volvo S40 1.6D - 2006, 110hp/4000, 245-280Nm/1750 & Volvo 460 1.9TDi - 1996, 90hp/4500 180Nm/2200 & Volvo 460 GLE - 1994, 1721cc. - 106hp

#4
angelov Wrote:Знам че е малко тъп въпрос , но искам да попитам какво интерколер и за кво служи при ТДИ-тата.

Интерколера е един радиатор. Когато въздуха от за двигателя се нагнети от турбото, той се нагрява и минава през интерколера за да се ухлади и да влезе в цилиндрите с по нормална температура.
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
------------------------
Volvo S60 D5 - 2003, 163hp/4000, 347Nm/1750 & Volvo S40 1.6D - 2006, 110hp/4000, 245-280Nm/1750 & Volvo 460 1.9TDi - 1996, 90hp/4500 180Nm/2200 & Volvo 460 GLE - 1994, 1721cc. - 106hp

#5
И аз да допълня Smile...


Та както знаеш при дизела горивото се пали от налягането. За да има макс. КПД то трябва да се запали в определен момент. Тъй като с повишаването на налягането се увеличава и температурата идва един момент когато горивото ще се възпламени преди подходящия момент (пиша така и за хората които не са технически грамотни да йм е ясно). Та ето затова на ТД слагат интеркулер(допълнителния радиатор) чиято цел е да охлади сместа така че да се запали в подходящия момент и да не се губи от мощността. Ако някой се замисли например не може ли и без него...може, но за автомобили с турбо е важен интеркулера защото турбото увеличава налягането с допълнително(силово) нагнетен въздух.


... Ако някой има нещо да допълни и да обогати и моите познания да заповяда...темата е интересна 8)
Ex: Volvo 440; 1.9 TDi, Ауди А4, :-|
[Image: a2_h14_22_7_1993_2_1a.gif]

#6
И аз да допълня Smile...


Та както знаеш при дизела горивото се пали от налягането. За да има макс. КПД то трябва да се запали в определен момент. Тъй като с повишаването на налягането се увеличава и температурата идва един момент когато горивото ще се възпламени преди подходящия момент (пиша така и за хората които не са технически грамотни да йм е ясно). Та ето затова на ТД слагат интеркулер(допълнителния радиатор) чиято цел е да охлади сместа така че да се запали в подходящия момент и да не се губи от мощността. Ако някой се замисли например не може ли и без него...може, но за автомобили с турбо е важен интеркулера защото турбото увеличава налягането с допълнително(силово) нагнетен въздух.


... Ако някой има нещо да допълни и да обогати и моите познания да заповяда...темата е интересна 8)
Ex: Volvo 440; 1.9 TDi, Ауди А4, :-|
[Image: a2_h14_22_7_1993_2_1a.gif]

#7
Да допълня и аз Smile Защо трябва да се охлади въздуха? От една страна колкото е по-студен въздуха толкова повече мулекули кислород има в единица обем, което подобрява малко мощността. От друга страна студения въздух охлажда буталата и горивната камера и намалява риска от детонации и топлинния стрес върху детайлите. По принцип няма кулер, който да успее да свали температурата до тази на околната среда т.е. да е ефективен 100%. Обикновено ако въздуха излиза с температура 120 градус от турбото добрия кулре може да я свали до 40-50 градуса, но не и до 20. За 100 % охлаждане се ползва метод наречен водна инжекция. При този метод се впръсква вода в смукателния колектор, което охлажда много ефективно и въздуха и детайлите, но за съжаление не може да се ползва за всекидевна употреба поради бързото изразходване на водата.

#8
Да допълня и аз Smile Защо трябва да се охлади въздуха? От една страна колкото е по-студен въздуха толкова повече мулекули кислород има в единица обем, което подобрява малко мощността. От друга страна студения въздух охлажда буталата и горивната камера и намалява риска от детонации и топлинния стрес върху детайлите. По принцип няма кулер, който да успее да свали температурата до тази на околната среда т.е. да е ефективен 100%. Обикновено ако въздуха излиза с температура 120 градус от турбото добрия кулре може да я свали до 40-50 градуса, но не и до 20. За 100 % охлаждане се ползва метод наречен водна инжекция. При този метод се впръсква вода в смукателния колектор, което охлажда много ефективно и въздуха и детайлите, но за съжаление не може да се ползва за всекидевна употреба поради бързото изразходване на водата.

#9
Как вода в смукателния колектор, нали ще влезе в цилиндъра и ше се получи хидравличен удар. :roll:
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
------------------------
Volvo S60 D5 - 2003, 163hp/4000, 347Nm/1750 & Volvo S40 1.6D - 2006, 110hp/4000, 245-280Nm/1750 & Volvo 460 1.9TDi - 1996, 90hp/4500 180Nm/2200 & Volvo 460 GLE - 1994, 1721cc. - 106hp

#10
Как вода в смукателния колектор, нали ще влезе в цилиндъра и ше се получи хидравличен удар. :roll:
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
------------------------
Volvo S60 D5 - 2003, 163hp/4000, 347Nm/1750 & Volvo S40 1.6D - 2006, 110hp/4000, 245-280Nm/1750 & Volvo 460 1.9TDi - 1996, 90hp/4500 180Nm/2200 & Volvo 460 GLE - 1994, 1721cc. - 106hp



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)