The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Какво моторно масло за волво s60

#11
Производителя на двигателя ти е дал сервизен план до 300 000 км да караш с 0/30.

Двигател проектиран за 0/30 не може да бъде каран с х/40. х/40 е по-гъсто в работна температура и не успява да влезе в хлабините предвидени за 0/30 - не смазва добре. 160 000 км са нищо за този двигател, да беше на 500 000 като моя да мислиш за смяна на масло.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#12
точно 0w30 оригиналното от мото пфое помня, че го изхвърлих на 3-4000км..
Ivan Jordanov
<!-- e --><a href="mailto:bat.vankata@jik-tak.com">bat.vankata@jik-tak.com</a><!-- e -->
Reply

#13
Защо го изхвърли ? Ти сигурен ли че са ти сложили оригинално или само са ти доляли малко и са те излъгали???? ?
S 60 2001 2,4 140ps
Reply

#14
joro74 Wrote:Производителя на двигателя ти е дал сервизен план до 300 000 км да караш с 0/30.

Двигател проектиран за 0/30 не може да бъде каран с х/40. х/40 е по-гъсто в работна температура и не успява да влезе в хлабините предвидени за 0/30 - не смазва добре. 160 000 км са нищо за този двигател, да беше на 500 000 като моя да мислиш за смяна на масло.


Е добре сега като съм го карал 11 000 км с 0w40 дали съм го прецакал много двигателя как мислиш???
S 60 2001 2,4 140ps
Reply

#15
[Image: pg176a.jpg]
Това е от волво карс
Ivan Jordanov
<!-- e --><a href="mailto:bat.vankata@jik-tak.com">bat.vankata@jik-tak.com</a><!-- e -->
Reply

#16
petrovpvp Wrote:Защо го изхвърли ? Ти сигурен ли че са ти сложили оригинално или само са ти доляли малко и са те излъгали???? ?

аз го купих от Мото Пфое (Люлин)... на маслото си пишеше ВОЛВО с големи букви.. беше 0w30.
Слагах го при Жоро в сервиза в студентски град..
В началото беше ок, след 3000км двигателя започна да работи по-шумно, като че ли леко тресеше.. и разхода минимум 10/100.
Иначе колата си беше ОК и реших да сменя маслото пак. Не знам дали е било оргинално, но 2ри път 200лв за масло в Мото-Пфое няма да дам..
Сложих Total Quartz 9000 5W40 и всичко си дойде на мястото. Работи тихо, стария разход на гориво (8-8,5 градско бензин) направо заспа.. Smile


joro74 Wrote:Производителя на двигателя ти е дал сервизен план до 300 000 км да караш с 0/30.

Двигател проектиран за 0/30 не може да бъде каран с х/40. х/40 е по-гъсто в работна температура и не успява да влезе в хлабините предвидени за 0/30 - не смазва добре. 160 000 км са нищо за този двигател, да беше на 500 000 като моя да мислиш за смяна на масло.

0/30, 0/40, 5/30, 5/40.. тези цифри са вискозитет, минимална и максимална температура на работа.
не мисля, че х/40 ще е по -гъсто от х/30... х/30 ще достига по-бързо до работна температура, но тук зависи и дали сме лято или зима, при какви температури работи двигатела..

Ето и 1 линк с информация за масла - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.lancia-bg.com/maslo.htm">http://www.lancia-bg.com/maslo.htm</a><!-- m -->
Ivan Jordanov
<!-- e --><a href="mailto:bat.vankata@jik-tak.com">bat.vankata@jik-tak.com</a><!-- e -->
Reply

#17
Съжалявам, че 3ти пореден пост, но се сетих малко късно да променя предишния, а вече нямам тази опция.. та по темата:

0W30
Viscosity at 40°C - 68,45
Viscosity at 100°C 12,18
Viscosity index 170

5W40
Viscosity at 40°C 82.19
Viscosity at 100°C 13.60
Viscosity index - 169

Разликата е доста малка.
Ivan Jordanov
<!-- e --><a href="mailto:bat.vankata@jik-tak.com">bat.vankata@jik-tak.com</a><!-- e -->
Reply

#18
Всъщност е доста голяма защото мерните единици на тези стойности са centistroke (cSt), което практически е какво количество масло преминава за 1 секунда през тръбичка с фиксиран размер. Има голяма разлика 12 и 14 милилитра когато времето е 1 секунда.

Проблема с вискозитета е, че маслото трябва да остане на тънък слой между две търкащи се повърхности. Ако е много рядко повърностите го изтласкват, ако е много гъсто не успява да се стече между повърхностите преди те да влязат в контакт. Ако двигателя е проектиран за 0/30, 5/40 е гъсто за хлабините в този двигател. Ако е проектиран за 10/40 - преди 2000 година - 0/30 е много рядко.

На теория с остаряването на двигателя трябва да се минава на 'по-гъсто' масло, но съвременните двигатели не получават такова износване, че да минат в горните SAE вискозитети преди да са се разпаднали.

От какви масла са тези стойности - този viscosity index е зле за 5/40 - обикновено този диапазон отива към индекс 172/174. За 0/30 индекса е добър.

Viscosity index е сборна оценка на вискозитета в различни режими на работа - колкото повече, толкова по-добре. Колкото е по широк температурния диапазон на маслото толкова по голям индекс трябва да се получи.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#19
ivo_yambol Wrote:s60 ама бензин или дизел не поясняваш
Аз лично на d5 s60 съм с GM 5w30 5l 70лв
и аз карам на D5 с такова и за 7 000км не го е барнало грам. за зимата ще е пак такова, a за летния сезон може и да е 5w/40
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#20
bankata Wrote:
petrovpvp Wrote:Защо го изхвърли ? Ти сигурен ли че са ти сложили оригинално или само са ти доляли малко и са те излъгали???? ?

аз го купих от Мото Пфое (Люлин)... на маслото си пишеше ВОЛВО с големи букви.. беше 0w30.
Слагах го при Жоро в сервиза в студентски град..
В началото беше ок, след 3000км двигателя започна да работи по-шумно, като че ли леко тресеше.. и разхода минимум 10/100.
Иначе колата си беше ОК и реших да сменя маслото пак. Не знам дали е било оргинално, но 2ри път 200лв за масло в Мото-Пфое няма да дам..
Сложих Total Quartz 9000 5W40 и всичко си дойде на мястото. Работи тихо, стария разход на гориво (8-8,5 градско бензин) направо заспа.. Smile


joro74 Wrote:Производителя на двигателя ти е дал сервизен план до 300 000 км да караш с 0/30.

Двигател проектиран за 0/30 не може да бъде каран с х/40. х/40 е по-гъсто в работна температура и не успява да влезе в хлабините предвидени за 0/30 - не смазва добре. 160 000 км са нищо за този двигател, да беше на 500 000 като моя да мислиш за смяна на масло.

0/30, 0/40, 5/30, 5/40.. тези цифри са вискозитет, минимална и максимална температура на работа.
не мисля, че х/40 ще е по -гъсто от х/30... х/30 ще достига по-бързо до работна температура, но тук зависи и дали сме лято или зима, при какви температури работи двигатела..

Ето и 1 линк с информация за масла - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.lancia-bg.com/maslo.htm">http://www.lancia-bg.com/maslo.htm</a><!-- m -->

Благодаря ти за линка !! Изключително добре обяснено и ми даде отговор на почти всички въпроси !
S 60 2001 2,4 140ps
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)