The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Филтър бензинови пари V40

#11
toshako Wrote:Здравейте.
cjman , преди малко сглобявах тези тръби и наистина Жоро е прав - от клапана на EVAP тръгва маркуче и се разклонява за всмук.колектор и в маркуча на филтъра, но мисля че минава през еднопосочен филтър/клапан и няма как ако е здрав филтъра/клапана да ти пръска в тръбата. Т.е при отваряне на клапана парите трябва да се придвижат към колектора, заради създалия се вакуум там, и според мен свежия въздух от филтъра помага движението на парите към зоната с по-голям вакуум. Затова би трябвало в тръбата на филтъра да не се връщат пари.
бъркаш - погледни стрелките на еднопътните клапанчета и ще разбереш каква е посоката на движение, а от дросела се взима вакуум не отиват въобще в колектора, защо ме ядосвате и на сън да ме вдигнеш ще ти кажа кое къде е и за какво е по турбо бензин, а по тоя повод махни след запалване маркучето на бензиновите пари от маркуча, който е след филтъра и ще разбереш дали духа към турбото или смуче от там, парите не могат от самосебе си да се придвижат през цялата система , за да изгорят при паленето, ето щом имаш интерес към нещата една снимка от 850-тка, нещата са аналогични


Attached Files Thumbnail(s)
   
S402.0T99 - на части
S402.0T01
Reply

#12
Интересно, не бях обърнал внимание, че става въпрос за турбо. Самият canister се явява филтър и там трябва да има само бензинови пари. Това ми прилича като canisterа да е пълен с вода. Ако е станало така - няма изсъхване - canistera е пълен с активен въглен и нещо като вата и дунапрен. Попадне ли вода там става супа. Проектиран е за пари, а не за течности.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#13
Извинявай cjman, не искам да се ядосваме, само добри чувства. Wink Нищо лично. Тъй като сменях маркучетата от EVAP клапана, забелязах посоката стрелките върху филтърчетата и съм си изградил мнение за посоката. А може някой майстор преди мен да си е играл и да съм се подвел. За да не бъда голословен утре ще наснимам положението.
Поздрави и лека вечер.
Кило ракия сваля стреса от теб и го пренася върху околните.

Volvo V40 2.0T B4204T
Reply

#14
Заинтригувах се и намерих стара снимка, преди да размонтирам клапанчето към колектора, и там сочи към него. НО грешах за другия клапан - моля за извинение - и той сочи към тръбата след филтъра. Някъде, не помня къде, бях чел че ЕСМ командва ел.клапана при определени достигнати предварително зададени стойности на темп.на двиг, положение на дроселовата клапа и др., но не след запалване. Всъщност като продължавам да размишлявам на глас излиза, че няма смисъл второто клапанче до тръбата на филтъра да сочи към EVAP клапана и към колектора (както се изхвърлих в по-предния ми пост), по простата причина че клапанчетата са еднопосочни и така наредени от филтъра към колектора ще има един постоянен поток на свеж въздух, който компютъра няма да може да определи нито температурата му нито обема, та да коригира впръскването. Уфффф отклоних се за малко, ето и снимката. Аз си лягам, ама този клапан няма да ме остави на мира Smile Smile

[Image: m1tx_1b5_ub9ws.jpg]
Кило ракия сваля стреса от теб и го пренася върху околните.

Volvo V40 2.0T B4204T
Reply

#15
ок, така съм по-съгласен, ето за незнаещите, какво пишат от волво по въпроса (167стр. от менюала на притежателя)


Attached Files Thumbnail(s)
   
S402.0T99 - на части
S402.0T01
Reply

#16
cjman Wrote:ок, така съм по-съгласен, ето за незнаещите, какво пишат от волво по въпроса (167стр. от менюала на притежателя)
Точно така. Клапана на EVAP-а се отваря при достигната определена температура на ДВГ и на въздуха (по-нагоре бях описал, какви са те).... единствената обратна връзка с ECU-то е ламбдата, която дава инфо, ако трябва да се корегира сместа. Значи, няма проблем тази система да се премахне, ако не работи или на някого не му харесва, тогава бензиновите пари, просто ще се изхвърлят в атмосферата ... и ще сте причина за глобалното затопляне :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=27919]
Volvo V40 2.0 1998
Reply

#17
Връзката между глобалното затопляне и тази система е, че те пази от пожар. Изгарянето на една кола не е голяма вреда за озоновия слой така, че просто провери условията на застраховката преди да я махнеш.

Бензиновите пари се самозапалват при 80 градуса. Има много самозаплаващи се модели (имаше модел на шевролет, който застрахователите отказваха да застраховат срещу пожар 90 те години) изтеглени от пазара именно заради лошо проектирана система за вентилация на резервоара. Активният въглен във филтъра също не е заради озона - той е защита когато се скъса или запуши маркуча, който изсмуква парите от кутията.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#18
joro74 Wrote:Връзката между глобалното затопляне и тази система е, че те пази от пожар. Изгарянето на една кола не е голяма вреда за озоновия слой така, че просто провери условията на застраховката преди да я махнеш.

Бензиновите пари се самозапалват при 80 градуса. Има много самозаплаващи се модели (имаше модел на шевролет, който застрахователите отказваха да застраховат срещу пожар 90 те години) изтеглени от пазара именно заради лошо проектирана система за вентилация на резервоара. Активният въглен във филтъра също не е заради озона - той е защита когато се скъса или запуши маркуча, който изсмуква парите от кутията.
Това,че някои модели се самозапалват, заради дефекти и неизправности в системата, не означава, че тя е измислена заради това Big Grin

"The EPA requires EVAP systems on cars because gasoline fuel vapors contain a variety of different hydrocarbons (HC). The lighter elements in gasoline evaporate easily, especially in warm weather. These include aldehydes, aromatics, olefins, and higher paraffins. These substances react with air and sunlight (called a photochemical reaction) to form smog. Aldehydes are often called instant smog because they can form smog without undergoing photochemical changes.
The bad thing about fuel vapors is that fuel evaporates any time there is fuel in the tank. That means if the fuel system is unsealed or open to the atmosphere, it can pollute 24 hours a day even if the vehicle is not being driven. Uncontrolled evaporative emissions like this can account for as much as 20 percent of the pollution produced by a motor vehicle"

Системата е въведена, за да ограничи до 0 изпусканите в атмосферата изпарения още през 70-те години в щатите.
Условията по застраховките ги знам много добре....а знам и че ако тази система не работи има по-голяма опасност от запалване/взрив на резервоара, заради създалото се налягане, (особено ако се движим на газ) отколкото, ако парите се изпускат в атмосферата Wink
Поздрави!
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=27919]
Volvo V40 2.0 1998
Reply

#19
А защо при запушване на тръбичката която води към филтъра оборотите падат?
Reply

#20
sirakov Wrote:А защо при запушване на тръбичката която води към филтъра оборотите падат?
Ами защото се променя количеството на засмуквания въздух/бензинови пари.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)