The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Разход по надолнището :)

#51
За да подкрепя ipdown бих искал да кажа, че имам газов инжекцион, и на място като дам газ ръчно и после затвори клапата се чува, как газовите инжектори (тъй като са по-шумни) се изключват, и почти като спира мотора след форсирането те се включват и държат празен ход в случая. Както и газаджии и колеги са ми разправяли, че времената и поведението на газовите се взема от бензиновите инжектори, т.е. компа си е настроен да спира притока на гориво при моторна спирачка.
Поздрави.
Кило ракия сваля стреса от теб и го пренася върху околните.

Volvo V40 2.0T B4204T
Reply

#52
Cavalera Wrote:
Karlsson Wrote:Ето тук е разковничето, винаги грешката се получава че се гледа разход на гориво на база пробег а тънкостта е че в случая в буквалния смисъл мерим моточасове.

Разковничето е, че всеки гледа реалния разход при пробег на колата, а не някакви идеализирани случаи.

Икономично каране се получава при познаване на пътя и съобразяване с конкретните условия - при дълъг и неголям наклон, на който колата си държи 90км/ч на изключена предавка, а на скорост започва да спира е напълно безмислено да се кара на скорост без газ, а е икономично да се използва инерцията на колата. При спускане по голям наклон, след който следва остър завой е безмислено да се кара по инерция тъй като ще трябва да намалиш заради завоя...

Лично аз когато не бързам и познавам пътя си пускам по инерция навсякъде където има смисъл, без да се притеснявам че съм щял да си изтъркам съединителя от прекомерна употреба(имаше и подобни умозаключения).

Освен разхода на гориво при спускане на скорост не е лошо да се замислите и за разхода на масло.

П.П. по отношение на газта: при показание 0.0 на бордкомпютъра, софтуера на ГИ ми показа "Cut Off" Wink .
А това е извадка от един друг авто форум: "При бензин и ГИ като се отнеме газта се спира въздушния поток от дросела и ко Confusedhock: мпа намаля подаването на гориво според сигнала на тпс, мап, или дебитомер - каквото се ползва в конкретния двигател. При газова тип жигулска се обогатява сместа преди дросела до степен до която дифузията почти спира и резултата е същия и без намеса на електроника."
Я сега аз да се изкажа по въпроса и да подкрепя колегата Калин (Cavalera). От няколко дни ми се налага да излизам по работа извън Варна, та за целта минавам по магистралата за Бургас , около 9км. На излизане от Вн е баир нагоре, добре, но на връщане е само спускане и равнина част. Та мисълта ми е за връщането, като спускам на скорост на връщане и колата не харчи, до тук всичко е ясно, ок :!: НООО, като се стигне до моста (който познава трасето знае за какво говоря) колата рязко намаля скоростта (просто пътя е равнинен или с лек наклон нагоре) и ще ме извинявате ама с 50 на магистрала няма как да се тътря. Та карам си аз на скорост и си пестя гориво, обаче до Варна има още 2-2,5 км и аз подавам газ за да се движа, което си е разход на гориво, предполагам :roll: . До тук нещо неясно :?: :?: :?: Така, сега да рзагледаме случаят в който аз лично си се спусках на свободна, е да вярно малко съм нередовен, защото колата сама се ускорява до 160-170км в час, ама си върви и сама си намаля чак на ограниченията на входа на Варна, първо 100, после 80 ми така до табела без да пипам, каквито и де е педали ( не става дума за мъжки генитали :!: Confusedhock: :o ). Сега питам аз АДЖАБА (с думата аджаба, поздравявам населението на Кърджалийска област), кой от двата случая , на мене лично ми е по изгоден. Аз лично също смятам като Калин, че познаването на пътя , води до правилен избор на шофиране и до най-голяма икономия на гориво :mrgreen:
П.П. Длъжен съм да уточня в тоя ред на мисли , че мен лично слабо ме вълнува разхода на гориво, има доста други по важни неща, в този живот от колкото да следя всяка капка, гориво и да късам излишни нерви. За справка V40 1,8 115к.с. градско не по-малко от 13 бенц и извън градско с моето каране , около 10, плюс минус 1л на 100км
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#53
Вярно е това за познаването на пътя, но заглавието на темата е "Разход по надолнището Smile" и отговора на въпросът е един Wink Говорим за общият случай. А ако не познаваш пътя, естествено че ще имаш по-голям разход - не знаеш колко и къде да ускоряваш, къде да намаляваш и т.н. Пък всеки сам си решава, как да кара, но пак ви казвам за баирите надолу... най-добре карайте на скорост, дори да е висока предавка - по-безопасно е. Така винаги можете да ускорите по-бързо, ако се наложи, подпомагате спирачките, а да не говорим и че останалите периферни системи (алтернатор, хидравлика, климатик) работят по-добре, отколкото на празен ход Wink
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=27919]
Volvo V40 2.0 1998
Reply

#54
Е, че е така, така е! Аз вече споменах, че разхода не го засичам, относно начина на каране на всички ни е ясно как е по-правилно и безопасно, на свободна си се спускам в редки случаи, но въпреки това, пак остава отворен въпроса, че ако съм наясно какво следва, след спускането, ще избера оптималният вариант, бил той и първо спускане на висока предавка и после по инерция за набиране на определена скорост или само на скорост и т.н. Wink
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#55
Заглавието на темата е "Разход по надолнището" - до тук добре. В случай на безкрайно надолнище, спускането на скорост е по-икономично(стига да не смятаме разхода на масло, където цената за литър не е 1.3лв/л. - визирам газта). Но не мисля, че безкрайното надолнище е "общият случай" Wink
Дори и да не познаваш пътя, в голяма част от спусканията имаш достатъчно добра видимост за да прецениш как да караш.
Reply

#56
Безкрайно - крайно все едно - на скорост инжекторите спират напълно. На свободна все едно си на тихи обороти - в единия случай не се гори изобщо бензин. В другия се гори - дори и съвсем малко.


petrovpvp Wrote:Я кажете кога има по голям разход колата според вас? Когато се спуска по надолнище..... Ако е на скорост или ако не е ? Confusedhock:

Моя отговор на първия пост е - спускането на скорост не хаби изобщо никакво гориво, ама въобще, хич, изобщо. Така че спрямо нищожния разход от на свободна, никаквия разход печели. Това технически. Иначе, кой какво субективно усещане или вярване си има за икономия си е лично негов проблем. ЕКУ-тата работят така. Точка. Ако си с карбуратор нещата може и да са по-различни. Нека всеки си се спуска по-нанадолнище така както вярва и усеща че му е най-икономично.. Аз лично спускам на скорост, но не само заради това..
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#57
Тъкмо щях да се включа и аз с аргументи против тези пускания по инерция и в полза на професионалния и икономичен за такива случаи / наклони / начин на шофиране - а именно на подходяща за наклона предавка, но като чета постовете дотук, виждам че колегите Karlsson, Ipdown и Leech са дали достатъчно правилно и разбираемо аргументиране на икономичния начин за движение по наклон и ги поздравявам за компетентността и мненията, затова ми остава само да кажа че ги подкрепям по този въпрос напълно и подчертавам, че са прави на 100 процента и останалите колеги могат да се поучат от опита и знанията им, изказани чрез поствете им в тази тема. Поздрави.
Reply

#58
Да се включа и аз,мисля,че този спор е напълно излишен.На каквато скорост се качва нагоре натакава се спуска надолу.Относно разхода,когато е на скорост и не се подава газ мотора няма консумация на гориво,тъй като компютъра спира притока на гориво към инжекторите и се щадят от прегряване и износване спирачките.При дизела и кола но газ с ГИ е аналогично.Никой не бих посъветвал да пуска наклон на изключена предавка,защото е и опасно донякъде понеже го няма забавянето от мотора и се намалява ефективността на спирачките.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)