Posts: 936
Threads: 16
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2009
Reputation:
0
Щом казваш, че по един и същ маршрут преди е нямало проблем, а сега има, означава че нещо с мотора ти не е наред. Добра идея е на първо време да смениш и бензиностанцията. Аз лично съм имал случай, в които ми е падала мощността след зареждане от съмнителна бензиностанция, поради липса на друга близка. Хубаво е да прегледаш въздушен и бензинов филтър. Ако не си ги сменял скоро ги смени. От там нататък, ако съм на твое място бих закарал колата да и измерят компресията. Прави се със специален уред и затова е нужно да се иде в сервиз. За твоя мотор степента на сгъстяване трябва да е около 10. Принципно, ако всичко е наред всеки цилиндър трябва да покаже близки стойности до десет, както и показанията от всеки цилиндър да са приблизително равни. Аз имах проблем с моя моноинжекцион с ниска компресия на четвърти цилиндър. При мен причина за това бе износен клапан, в следствие на което не уплътняваше добре. И от там ето ти го проблема е на лице. Естествено проблема може да се крие и другаде, ако имаш ниска компресия, но преди всичко тя трябва да бъде измерена. В началото пробвах да оправя проблема (..тъй като все още не знаех, че клапана си е заминал) с реглаж на клапаните. Имаше ефект, но незначителен. Цилиндъра продължаваше да държи ниска компресия.
Аз така и не разбрах от двата ти поста ... Имаш ли аномалии при работа на мотора ти, на място да речем ? Да тресе, да губи такт... наблюдаваш ли нещо подобно или усещаш само липса на мощност ? При мен докато не отворихме мотора и да сменим клапана, си работеше на три цилиндъра. Което обаче не се усещаше само като липса на мощност. Затова те питам и за други признаци, ако си забелязал.
Лесно можеш да установиш "лош цилиндър" премахвайки кабела от свещ на даден цилиндър. Ако цилиндъра е "лош" то слушайки работата на мотора няма да усетиш разлика. И обратното. При мен накрая се стигна до там, че "болния" цилиндър дали му се дава искра или не, за него бе се тая. Работеше по един и същ начин. Тук обаче искам да ти вметна, че този метод е доста спорен. На много места го отричат тъй като може да доведе до нов проблем. Така че ако решиш да го ползваш действай на своя глава. Аз на четворката съм го правил не веднъж... проблем не е имало. Но на съвременен бензин не бих опитал.