The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблем с волвото ми!

#1
Имам волво 440 моно инжекция с двигател на рено 19,заводска газова уредба,93 година.Проблема е следният.
Когато го взимах беше стояло 3 години в гараж без да се бара.И ми гореше много масло,взех да му дливам с наливно масло.Направих ремонт на гумичките.Обаче проблема не се оправя.На периоди зацапва и свещи на 1ви и 3ти цилиндър.Искам да попитам,ако взема хубаво масло,мисля за 10w40 Total пълна синтетика.И така,ако го взема дали ще се оправи този проблем,защото не ми се отваря двигателя.
Reply

#2
Няма да се оправи ! Ще се наложи да свалиш главата и картера най-малко, за да може да се извадят буталата и да се направят измервания , след които ще се разбере дали ще се разминеш само със смяна на сегменти или ще правиш ОР /основен ремонт/ !!!
Volvo 940 Estate 1994 D24TIC 122hp
Reply

#3
petoka Wrote:..беше стояло 3 години в гараж без да се бара


petoka Wrote:..гореше много масло,взех да му дoливам с наливно масло

А ти сигурен ли си, че ти го гори ? И евентуално по какви признаци съдиш, че ти го изгаря ?

Принципно съм бил свидетел на мотор, който си "хапва" масло. Поради некачествено такова или не отговарящо на самия двигател.
Reply

#4
Ами гори го яката щото много често доливам,ама нали казвам слагам от 7 лева литъра и зацапва свещи 1 и 3 цилиндър и не върви хубаво,сменям свещите и си върви нормално до следващото зацапване.
Reply

#5
Здравей колега като свалиш свещите от тях течели масло ако са много зацапани и тече масло отиваш на основен ремонт на мотора .Колко км. минаваш с чисти свещи докато ги зацапа и колко масло наливаш на ден,
Reply

#6
Казваш , че си сменил гумичките на клапаните , а сигурен ли си , че новите гумички са плътни по водача и клапана и набити максимално надолу в гнездото ??? Преди години на мой приятел се наложи да сменява гумичките на Бе Ме Ве-то и попадна на "велик майстор" , който просто "набил" новите гумички на пръсти , та ни намери занимавка по нощите да му "бършеме гъзъ"... Преди ремонта колата изпушваше само при разпалване - на студен дв-л и при спускане на скорост по дълго изнанадолнище - след подаване на газ , а след ремонта беше направо бедствено - пушеше постоянно и непрекъснато , като ТЕЦ Бобовдол ! :lol:
Та мой съвет е преди да се впускаш в приключения с аутопсия на дв-ля , провери как са поставени новите гумички и дали някоя не се е скъсала поради неправилно набиване с неподходящ "универсален" дорник (по-малкото зло е - пред разтурането на целия дв-л !). Има също така вероятност от стоенето в гаража сегмените ()маслените най-вече) да са запекли и това да е довело до синдрома "лениви сегменти". На компресомера не можеш да ги хванеш дали е от тях , защото маслото което трябва да обират маслените се качва при компресационните сегменти , уплътнява между буталото и цилиндъра , и за момента държи някаква имитация на компресия , която изчезва при запалването на горивната смес и изгаря заедно с нея. При това положение би трябвало да ти прави налягане в картера и да духа , като отвориш капачката за маслото на капака на клапаните !
Дори и така да е - пак има шанс да минеш по "тънката лайсна" - не бързай с аутопсията ! Idea Щом си сигурен , че проблемът е в 1-ви и 3-ти цилиндър , извади свещите , прикарай буталата на двата цилиндъра в средно положение ( с едно тънко телче бръкни в дупката на свеща на 1-ви цил. и бавно въртиш коляновия вал (като преди това си вдигнал едното колело на крик и си сложил на скорост , и въртиш колелото по посока на движението) , докато усетиш че буталото премине ГМТ и тръгне на долу. Щом тръгне на долу завърти почти четвърт оборот на кол. вал и тогава четирите бутала ще са в средно положение. Вземи една голяма спринцовка и напълни цилиндрите до горе !с ГАЗ за горене - осветление (препоръчително е да напълниш и четирите цилиндъра ! Остави ГАЗ-та да подейства на запеклите сегменти в продължение на поне 24 часа , като през това време следи дали не е изтекла в картера и ако се наложи доливай. Ако всичко е О.К. нивото трябва много-бавно да спада , а след като престои известно време превърти кол. вал за да се раздвижат сегментите в каналите на буталото. След тая операция - задължително смени маслото в картера (може и старо за проба !) преди да запалиш , а преди да запалиш завърти десетина секунди на стартер - без свещи за да изкара каквото е останало от ГАЗ-та , за не ти зацапа свещите !

Успех !
Карам семейна четиривратка на алтернативни горива - с малко газ и на висока предавка ! Стриктно спазвам ограниченията и правилата задължително слагам предпазен колан , тръгвам само на зелен светофар...Мамка му - остарявам !
Reply

#7
За километри не знам.По някога го прави често друг път карам с месец 2 без проблем.Но ще пробвам тази операция мерси много.
Reply

#8
petoka Wrote:Ами гори го яката щото много често доливам..

Аз съм доливал масло (..и то не малко) заради семеринг, например. Ta, oглеждал ли си състоянието им ?


petoka Wrote:..зацапва свещи

Зацапването на свещите не е еднотипово. Според това как изглежда една свещ, може да се съди и за работата на мотора. Чек да потърся снимки на различно "омазани" свещи, с опис от какво е породено..

Тук ..можеш да ги разгледаш и прочетеш кое от какво е.
Reply

#9
Като ги цапа не ги цапа толкова много,че да текът,но на 3 цилиндър свеща се цапа повече от на 1.
Reply

#10
Смених масло и сложих добавка и проблема се оправи.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)