Казваш , че си сменил гумичките на клапаните , а сигурен ли си , че новите гумички са плътни по водача и клапана и набити максимално надолу в гнездото ??? Преди години на мой приятел се наложи да сменява гумичките на Бе Ме Ве-то и попадна на "велик майстор" , който просто "набил" новите гумички на пръсти , та ни намери занимавка по нощите да му "бършеме гъзъ"... Преди ремонта колата изпушваше само при разпалване - на студен дв-л и при спускане на скорост по дълго изнанадолнище - след подаване на газ , а след ремонта беше направо бедствено - пушеше постоянно и непрекъснато , като ТЕЦ Бобовдол ! :lol:
Та мой съвет е преди да се впускаш в приключения с аутопсия на дв-ля , провери как са поставени новите гумички и дали някоя не се е скъсала поради неправилно набиване с неподходящ "универсален" дорник (по-малкото зло е - пред разтурането на целия дв-л !). Има също така вероятност от стоенето в гаража сегмените (
)маслените най-вече) да са запекли и това да е довело до синдрома "лениви сегменти". На компресомера не можеш да ги хванеш дали е от тях , защото маслото което трябва да обират маслените се качва при компресационните сегменти , уплътнява между буталото и цилиндъра , и за момента държи някаква имитация на компресия , която изчезва при запалването на горивната смес и изгаря заедно с нея. При това положение би трябвало да ти прави налягане в картера и да духа , като отвориш капачката за маслото на капака на клапаните !
Дори и така да е - пак има шанс да минеш по "тънката лайсна" - не бързай с аутопсията !
Щом си сигурен , че проблемът е в 1-ви и 3-ти цилиндър , извади свещите , прикарай буталата на двата цилиндъра в средно положение ( с едно тънко телче бръкни в дупката на свеща на 1-ви цил. и бавно въртиш коляновия вал (като преди това си вдигнал едното колело на крик и си сложил на скорост , и въртиш колелото по посока на движението) , докато усетиш че буталото премине ГМТ и тръгне на долу. Щом тръгне на долу завърти почти четвърт оборот на кол. вал и тогава четирите бутала ще са в средно положение. Вземи една голяма спринцовка и напълни цилиндрите
до горе !с
ГАЗ за горене - осветление (препоръчително е да напълниш и четирите цилиндъра ! Остави ГАЗ-та да подейства на запеклите сегменти в продължение на поне 24 часа , като през това време следи дали не е изтекла в картера и ако се наложи доливай. Ако всичко е О.К. нивото трябва много-бавно да спада , а след като престои известно време превърти кол. вал за да се раздвижат сегментите в каналите на буталото. След тая операция - задължително смени маслото в картера (може и старо за проба !) преди да запалиш , а преди да запалиш завърти десетина секунди на стартер - без свещи за да изкара каквото е останало от ГАЗ-та , за не ти зацапа свещите !
Успех !