The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Въпрос относно бордкомп - Волво 480Т

#1
Здравейте, имам един специфичен въпрос. Някой може ли да ме просветли от кой пин на бензиновия комп идва сигналът до бордкомпа? Рових из схемите, но те са малко мъгляви за моето ниво - доколкото разбирам, сигналът минава през някакъв ЕСМ до таблото с предпазителите и отива в таблото с уредите. Хубаво, ама от къде тръгва тоя сигнал и какво представлява? Напрежение...или? Този ЕСМ каква работа върши - трансформира сигнала ли? Ще съм благодарен на някой и друг компетентен отговор, че тук съм се овъртял в едни простотии... Big Grin Колата е 480, '89, 1.7Т (B18FT). Мерси предварително...
Volvo 480 B18FT '89 (беше хубава реколта)
Reply

#2
Стеф Wrote:Здравейте, имам един специфичен въпрос. Някой може ли да ме просветли от кой пин на бензиновия комп идва сигналът до бордкомпа? Рових из схемите, но те са малко мъгляви за моето ниво - доколкото разбирам, сигналът минава през някакъв ЕСМ до таблото с предпазителите и отива в таблото с уредите. Хубаво, ама от къде тръгва тоя сигнал и какво представлява? Напрежение...или? Този ЕСМ каква работа върши - трансформира сигнала ли? Ще съм благодарен на някой и друг компетентен отговор, че тук съм се овъртял в едни простотии... Big Grin Колата е 480, '89, 1.7Т (B18FT). Мерси предварително...

izwinqwaj.но не е ЕЦМ а е ///централен електронен модул / цем/този модул отгошаря за вградена аларма ,клаксон ,плафони ,ключалки .сФирки и за нищо сшързано с бензина !
тази кола е с електроника на БОШ! има три модула -единич е ЦЕМ...другия е за Турбото -Този който търсиш е в дясно под краката на пасажера-сложно е Big Grin
Reply

#3
Мерси за отговора, Андро. Пределно ми е ясно, че електрониката е Bosch LH Jetronic 2.2... В дясно при краката на пасажера е компът, който управлява бобината. Под барчето е този, който е отговаря за впръскването на гориво. По моята примитивна логика бензиновият комп следва да подава инфо на бордовия... Все пак бордовият изчислява разхода на база бензиновите времена.. Или от Бош са сътворили нещо по-странно?
Volvo 480 B18FT '89 (беше хубава реколта)
Reply

#4
Намерих си pin data за двата компа. Мерси на всички, които писаха в темата Big Grin

LH 2.2 terminal connections B18F/FT/FTM

Pin 1Receives engine speed signal from ignition ECU (33).
Pin 2Receives coolant temperature signal from sensor (13).
Pin 3Receives throttle–closed signal from throttle valve position sensor (11).
Pin 4+50 connection (FT/FTM only).
Pin 5Grounds injection ECU and screening cable for oxygen sensor (12).
Pin 6Signal ground connection for air mass flow meter (30).
Pin 7Receives load signal from air mass flow meter (30).
Pin 8Sends a control signal to air mass meter (30) to heat the hot wire in order to burn off any deposits.
Pin 9Battery voltage controlled by the system relay.
Pin 10Controls the idle speed regulating valve (8).
Pin 11Ground
Pin 12Full load signal from throttle valve position sensor(11); connects idle speed test point (11.1).
Pin 13Grounds the power supply to the injectors (7).
Pin 14Receives reference signal for CO–adjustment at idle from flow air mass flow meter (30).
Pin 1512 V.
Pin 16Receives a signal as soon as air conditioning is engaged in order to compensate for the additional load by adjusting the idle speed.
Pin 17Grounds the master relay (3) when the engine speed is higher than 45 r/min.
Pin 18Receives battery voltage for the LH 2.2 ECU (1) via the ignition switch (5).
Pin 19FT: grounds the water pump relay after ignition switched off.
F: ground connection.
Pin 20Receives a signal from the oxygen sensor.
Pin 21Grounds the system relay (2).
Pin 22Test point for oxygen sensor.
Pin 23The same point as pin 10. sends constant idle speed regulating valve (8)
Pin 24FT: transmits a pulse train to the EZ 210K to send control signals to the mapping field.
Pin 25Ground

....

EZ 210K ECU terminal connections

Pin 2Receives coolant temperature signal from sensor (13).
Pin 3Diagnostic test point (20) (up to 1991).
Pin 4Sends full load and acceleration signal to LH 2.2 ECU (1) for mixture enrichment.
Pin 5Receives battery voltage from ignition switch (5) (up to 1991)
Pin 6Receives battery voltage from ignition switch (5).
Pin 7Receives throttle–closed signal from throttle valve position sensor (11) via LH 2.2 ECU (1)
Pin 8Receives a pulse train from the LH 2.2 to send control signals to the mapping field.
Pin 10/23Receives engine speed signal from flywheel sensor (17).
Pin 11Screening cable for flywheel sensor (17).
Pin 12Screening cable for knock sensor (16).
Pin 13Receives signal from knock sensor (16).
Pin 14Ground.
Pin 15Controls boost pressure regulating valve (34).
Pin 16Sends ignition signal to transistor controlled ignition coil (36)
Pin 17Sends engine speed
Pin 20Ground.
Pin 21Screening cable for throttle valve position sensor (11).
Pin 22Sends battery voltage to throttle valve position sensor.
Pin 25Receives potentiometer signal from throttle valve position sensor.
Volvo 480 B18FT '89 (беше хубава реколта)
Reply

#5
А отговорът на въпроса ми - Инфоцентърът ползва данни за разхода от Жетроника, пин 13 Wink
Volvo 480 B18FT '89 (беше хубава реколта)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)