The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Anti-skid service require или Anti-skid temporary off?

#11
Колега, днес ми излезе същото съобщение за грешка за пръв път, след като смених предни и задни накладки и дискове. Бях спрял леко под наклон на ръчна и при паленето и освобождаване на ръчната ми го изкара това, а след няколко километра шофиране изчезна. Върнах се в мотопфое и там изказаха предположение, че е заради неприпаснатите спирачки. Не звучаха особено убедително.
Reply

#12
Ето едно полезно мнение, което открих:
If the ABS/ antislid light is staying on then this would indicate a fault with the system which shouldn't effect the regular braking performance so the car is still safe to drive, just don't expect the wheels not to lock up on slipeery surfaces
The quickest route to repair is to have the car plugged into a diagnostic machine which will read off the fault code stored in the ECU (providing the light is still on at this point) and indicate which sensor has failed or whether the fault is more serious.
However with ABS systems 99% of the time its a problem with one of the wheel speed sensors and I'd first check the connections at all four corners first for any signs of corrosion or chafed wiring.
The sensor is located in the wheel hub so you'll have to remove each wheel in turn to inspect them all.
Also check that the toothed wheel that the sensor points to is clean and free of any debris.
you can check each sensor's function by plugging the two output wires into an AC voltmeter and spinning the wheel quite quickly, you should get a voltage signal that increases with rev's.
Its possible that the fault is only a bad connection to one of the wheel sensors.
This may be remedied by removing each wheel in turn and unplugging each sensor and cleaning the contacts with a squirt of electrical contact cleaner. Then refitting.
Reply

#13
И така, да драсна и аз няколко реда по темата.
Миналия понеделник, на тръгване от вилата ми се появи "Anti-skid temporary off". Естествено изтръпнах, защото бях срещал да се пише във форума, че предстои поредната скъпа операция.
След по-малко от километър съобщението изчезна, което обаче не ме успокои особено.
Като се прибрахме, започнах да ровя за повече информация. В нашия форум се начетох на всякакви страхотии, естествено свързани с посещение на МП.
Добре, че напоследък ровя повече по чуждите форуми, та мистерията се разреши доста бързо.
В събота мих колата обстойно, в това число отдолу, и бях оставил волана навит плътно в ляво за повече 24 часа.
Според колегите в UK-ския форум, това освен да създаде проблем, може и да го реши. Т.н. "clock spring/steering wheel angle sensor" може да блокира (като в моя случай) за повече или по-малко време. Ако "блокажа" е лек се освобождава сам (като при мен). Ако обаче е по-сериозно "заседнал", колата се оставя за повече време с навит плътно в ляво/дясно волан и така се редува няколко пъти. Естествено, ако не е това причината, проблема няма да се разреши, но поне е евтин и безболезнен начин, който може да се опита, преди да се преминава към по-сериозни ремонти.
Споделям това, за колегите, които им е по-трудно да търсят на английски.
Ако все, пак се наложи, ето технологията за самостоятелна подмяна на модула:
http://forums.swedespeed.com/showthread....e-w-photos
Reply

#14
Миналото лято след като изпраха салона на 90-ката се появи същото съобщение + DSTC е временно изключен, но се оправи след 200км каране. Smile
VOLVO XC90 D5 200hp
VOLVO XC90 D5 185hp
VOLVO XC60 D5 205hp
Reply

#15
Миналото лято след като изпраха салона на 90-ката се появи същото съобщение + DSTC е временно изключен, но изчезна след 200км. Smile
VOLVO XC90 D5 200hp
VOLVO XC90 D5 185hp
VOLVO XC60 D5 205hp
Reply

#16
1. Въпросното съобщение може да се провокира не само от SAS сензора, добре е преди да се предприема каквото и да било, да се прочете колата. DSTC-то не е само SAS модул. Wink
2. SAS сензор е нещо с доста сложна конструкция, термина който се ползва в БГ за такъв тип сензори е ФРП(Фото растерен преобразувател - пълно е из промишнените машини с такива). Проблема е многото и малки части които трябва да са в точно определено положение. При разглобяване и сглобяване трябва да се внимава много. Модула е на 100% ремонтируем. НА моето XC90 вече 30к км след като ремонтирах SAS модула си работи безпроблемно - а преди ремонта всяко по бързо движение с волана довеждаше до надпис "Anti-skid temporary off" Big Grin
3. Бабини деветини като оставете си волана навит плътно в ляво или плътно в дясно са ефективни точно толкова, колкото да търсиш черна котка в тъмна стая, особенно когато я няма... :mrgreen:
Reply

#17
При мен даваше същата грешка само в крайно ляво положение на волана, след няколко километра грешката изчезваше до следващото маневриране. Смених го и сега имам един SAS модул за резервни части Smile

Втори подобен проблем съвсем скоро:
Преди седмица бях вързал някакво ОБД ЕЛМ327 (elm327) за да си гледам на телефона какво става. Пуснал съм си аз една графика да показвам обороти спрямо бууста на турбото и си карам. Спрях на бензиностанция да проверя налягането в гумите и да измия прозорците. Запалих и тръгнах. След 2-3 метра се почна, Anti skid service required, DSTC system temporary disabled, Anti skid off, скоростната кутия мина в авариен режим. Усещаше се едно приритване от към окачването, или сякаш някоя от спирачките се задействаше. Изгасих, извадих блутут модула и запалих - няма проблеми. Прегледах какво става с ВИДА-та - има предишни грешки но нищо в момента. От тогава няма грижи, но не съм карал с китаеца в буксата за диагностика. След претърсване в гугъла се оказа че има още един човек с такъв проблем точно на XC90.
Прикачам снимка с грешките от ВИДА, махнал съм тези които не са свързани с този проблем.
   


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply

#18
На мен новата джажа ми показа "SAS-0018 Control module. Signal missing", като я закачих по-късно. Така или иначе, вече 2 седмици, нито ми присветвало пак съобщението, нито ми е записвало нова грешка.
Reply

#19
glamav Wrote:При мен даваше същата грешка само в крайно ляво положение на волана, след няколко километра грешката изчезваше до следващото маневриране. Смених го и сега имам един SAS модул за резервни части Smile
Пази го.
glamav Wrote:Втори подобен проблем съвсем скоро:
Преди седмица бях вързал някакво ОБД ЕЛМ327 (elm327) за да си гледам на телефона какво става. Пуснал съм си аз една графика да показвам обороти спрямо бууста на турбото и си карам. Спрях на бензиностанция да проверя налягането в гумите и да измия прозорците. Запалих и тръгнах. След 2-3 метра се почна, Anti skid service required, DSTC system temporary disabled, Anti skid off, скоростната кутия мина в авариен режим. Усещаше се едно приритване от към окачването, или сякаш някоя от спирачките се задействаше. Изгасих, извадих блутут модула и запалих - няма проблеми. Прегледах какво става с ВИДА-та - има предишни грешки но нищо в момента. От тогава няма грижи, но не съм карал с китаеца в буксата за диагностика. След претърсване в гугъла се оказа че има още един човек с такъв проблем точно на XC90.
Прикачам снимка с грешките от ВИДА, махнал съм тези които не са свързани с този проблем.
[ATTACHMENT NOT FOUND]

Понеже бай китаец(имам едно такова чудо и го разглобявах да видя какво има вътре) е сложил 7805 и някакъв PIC. Първото няма никаква работа в кола, защото е стабилизатор на напрежение разработван 70-години на 20-ти век. ОУ-то му за обратната връзка е бавно колкото света... Повечето смущения които са над определена честота просто си минават все едно 7805 е жица(е малко замазва фронтовете на смущенията). Което кара PIC-а вътре да работи странно. Достатъчно е такова смущение да го вкара в някое забранено прекъсване или да омаже рам-а. После стой та гледай, като блокира бързия CAN например. Big Grin
Поне някой трансил или LC филтър на входа да бяха сложили ама... Отделно при работа в зашумена среда като колата,7805 има навика да се скапва/деградира като му се повишава вътрешната консумация драстично. В даден момент това довежда до генериране на пушек и захранване на PIC-а с колкото там има волта в инсталацията на колата. Следва повече пушек. Big Grin
И като за капак, на ODB буксата захранването не минава през контактия ключ и ако китаеца остане включен там като колата е паркирана и с изгасен мотор... Confusedhock:

Та съвета ми е ако ползвате китаец - да е изключен от ODB буксата в момента на палене. Не че видата не се смахва понякога при палене...
Reply

#20
Tisho Wrote:
glamav Wrote:При мен даваше същата грешка само в крайно ляво положение на волана, след няколко километра грешката изчезваше до следващото маневриране. Смених го и сега имам един SAS модул за резервни части Smile
Пази го.
Пазя го точно ако някой има нужда от чаркове от него. Само че е за кола с DSTC.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)